Stránka 9 z 74

Re: Aero L-39NG

Napsal: 12/10/2018, 14:44
od Skeptik
U cvičného letadla nedává radar žádný smysl … proto jej prakticky žádné nemá.

Je ale pravdou, že většina moderních cvičných letadel má variantu "lehkého bitevníku", který může být radarem vybaven, bude-li zákazník chtít.

Jak-130 … Jak-131
M-346 … M-346FA
BAe Hawk … Hawk 200
T-50 … TA-50 či FA-50
……
no a L-39NG … L-159T-2 či L-159A

Vše jen dle uvážení zákazníka :wink:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 12/10/2018, 15:09
od Nesher
Skeptik píše:U cvičného letadla nedává radar žádný smysl … proto jej prakticky žádné nemá.

Je ale pravdou, že většina moderních cvičných letadel má variantu "lehkého bitevníku", který může být radarem vybaven, bude-li zákazník chtít.

Jak-130 … Jak-131
M-346 … M-346FA
BAe Hawk … Hawk 200
T-50 … TA-50 či FA-50
……
no a L-39NG … L-159T-2 či L-159A

Vše jen dle uvážení zákazníka :wink:
Přesně tak, chce-li zákazník lehký bitevník/pokročilé cvičené letadlo od Aera, je tu právě k tomu L 159/259

Re: Aero L-39NG

Napsal: 12/10/2018, 15:21
od Flader
Nesher píše: Přesně tak, chce-li zákazník lehký bitevník/pokročilé cvičené letadlo od Aera, je tu právě k tomu L 159/259
Je tu ale jedna otázka. Ak máme hypoteticky zákazníka, ktorý má záujem o L-159 / F/A-259. Ako dlho by Aeru trvalo vôbec takýto nový stroj vyrobiť. Je iné zložiť stroje kanibalizáciou uložených strojov, pripadne s použitím skladových zásob ako vyrobiť sériu napríklad 12 strojov. Na to by už asi tie zásoby nestačili. Koľko by to podľa vás trvalo znovu spustiť výrobu? Prípadne od akého počtu by sa to vôbec Aeru oplatilo?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 12/10/2018, 16:26
od Skeptik
Nevím. Zkus napsat do PENTY :wink:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 12/10/2018, 16:45
od HONZIK11
Hypotetickeho zakaznika zatim nemame. Dodavali jsme pouze na úrovni darovacich smluv,skoro. Proto ty desitku zabookovanych kusu NG jsou obrovskym uspechem. A prijdou dalsi,to letadlo je nadherne a systemove velice chytre.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 12/10/2018, 19:56
od Nesher
Aero má pro NG zřejmě dalšího téměř jistého zákazníka, dle dnešního vyjádření ministra obrany pro Události ČT už bylo rozhodnuto, že 6 kusů L 39NG nahradí nyní používané L 39C ve výbavě CLV státní společnosti LOM .Nyní se údajně řeší technikálie a uzavření smlouvy mezi Aerem a LOM (MO?) se dá čekat už do konce roku.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 12/10/2018, 22:59
od Starlight
HONZIK11 píše:...to letadlo je ... systemove velice chytre.
:?: Můžeš to nějak rozvinout? Přeci jen o L-39NG toho moc zveřejněno nebylo.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/10/2018, 07:12
od snooper
Pěkný článek o l39 NG CECH AIR FORCE
http://czechairforce.com/news/slavnostn ... o-vycviku/

Re: Aero L-39NG

Napsal: 15/10/2018, 15:50
od Flader


Predstavenie L-39NG

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/10/2018, 22:28
od Zemakt
https://www.euro.cz/blogy/vyletl-z-aera ... ko-1425198

Solidní blábol. Typická novinářská, broukopytlíkovská práce :roll:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 17/10/2018, 19:56
od Nesher
Nákup L 39 NG Ministerstvem obrany, potažmo LOMem je potvrzen, v první fázi by se mělo jednat o 4 letadla s opcí na pozdější nákup dalších dvou.

https://zpravy.idnes.cz/l-39ng-albatros ... r_nato_inc

Re: Aero L-39NG

Napsal: 17/10/2018, 20:09
od Rase
To vypadá hodně moc dobře a určitě jde i o hodně vítanou reklamu za "málo" peněz. Ještě si říkám, že by bylo hodně zajímavé postavit i bezosádkový L-39NG, jako takový velký a výkoný dron. Přeci jen i takový SAAB, od roku 2013, pracuje na bezpilotní verzi stíhačky JAS-39 Gripen, kterou lze volitelně ovládat pilotem v kokpitu nebo na dálku z jiného letadla či pozemní stanice. Netvrdím že je to co Aero nutně potřebuje, ale rozhodně by se jednalo o zajímavou součást portfólia

Re: Aero L-39NG

Napsal: 17/10/2018, 23:18
od Skeptik
Dovedeš si alespoň řádově představit, co by taková sranda stala? Bez reálné možnosti návratnosti investice?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 10/11/2018, 17:58
od Nesher
Dalším zákazníkem, který se zajímá o L 39 NG je Thajsko. Tato akvizice by dávala velký smysl, Thajsko v současnosti provozuje L 39 ZA jimž pomalu končí životnost. Část z nich nahrazuje korejským T-50TH, což rozhodně není stroj určený pro základní výcvik a jehož provozní i pořizovací náklady jsou mnohem vyšší než v případě českých strojů. Tedy bude nutné pořídit i nové letouny v nižší kategorii než T-50. A právě L 39 NG je přirozeným kandidátem na náhradu původních L 39.
https://www.e15.cz/domaci/babis-thajsko ... dy-1353441

Re: Aero L-39NG

Napsal: 22/12/2018, 12:56
od royal
Před-sériový L-39NG absolvoval první let. Musím říct že se mi líbí daleko víc jak původní Albatros.

https://www.armadninoviny.cz/novy-cesky ... i-let.html
https://www.youtube.com/watch?v=yPjdcvAa9aw

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/1/2019, 16:32
od Nesher
CLV LOM koupí od Aera Vodochody 4 kusy L 39 NG za cenu 1,1 mld. Kč, a to včetně desetileté technické podpory, tj. cca 10,7 mil. € za kus.
https://www.novinky.cz/domaci/493563-st ... -39ng.html

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/1/2019, 18:33
od Juraj Tichý
Tak to by tych 100 mil € vyclenenych na obmenu cvicneho letectva OSSR stacilo.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/1/2019, 18:49
od Flader
Juraj Tichý píše:Tak to by tych 100 mil € vyclenenych na obmenu cvicneho letectva OSSR stacilo.
Vyzerá to, že hej. Otázka ale je, či by do konca životnosti našich CM a ZAM stihlo Aero dodať prvé stroje. Predsa len, tie objednávky sa im celkom kopia.

By ma na porovnanie zaujímalo, ak nové 39NG bude stáť cca 10M €, koľko by stála novovyrobená ALCA.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/1/2019, 19:26
od niko
Juraj Tichý píše:Tak to by tych 100 mil € vyclenenych na obmenu cvicneho letectva OSSR stacilo.
Tak pokial by sa to robilo tak, ako u L-410, teda ze vyrobca odkupil za zostatkovu cenu stare stroje a dodal za doplatok nove, urcite by sme sa zmetili do 100 mil. €.

Flader myslim, ze prave ta Alca by bola pre nas velmi zaujimava. Osobne typujem dvojnasobok. Teda 17 az 20 mil. €

Re: Aero L-39NG

Napsal: 5/1/2019, 10:22
od Nesher
A kolik jich vlastně chcete/potřebujete? Za 100 mil. Euro by bylo 8 letadel a ještě by zbylo na ND.