Polská armádo kam kráčíš?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Re: Polská armádo kam kráčíš?
PHO a Concept se očividně dost snaží nepodcenit i propagaci svých vozidel DINO.
Byť tendr polská vláda nedávno zrušila, tak na Eurosatory jsou připravení poměrně slušně:
Byť tendr polská vláda nedávno zrušila, tak na Eurosatory jsou připravení poměrně slušně:

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Otázka: Je to náhoda, nebo se v polském letectvu děje něco nezdravého?Arthur píše:V Polsku se zřítil armádní MiG-29
zdroj: https://www.novinky.cz/zahranicni/47710 ... ig-29.html
MiGy-29 používají bez nehody 28 let, a teď už druhá kraksna během půl roku (první spadl do lesa při přiblížení na přistání v noci 18.12.2017). Teď druhý, a zase v noci. Nevylétanost pilotů při nočních letech?


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Polská armádo kam kráčíš?
skeptik
Spíše bych to viděl na kombinaci stáří letadel a problémů s údržbou, respektive s dostupností originálních ND. Poláci, na rozdíl od Slováků, Bulharů či Srbů si veškerou údržbu plně dělají ve vlastní režii a ND shánějí celkem komplikovaně přes různé prostředníky. Ale pochopitelně dokud se to nevyšetří, je to jen spekulace.
Spíše bych to viděl na kombinaci stáří letadel a problémů s údržbou, respektive s dostupností originálních ND. Poláci, na rozdíl od Slováků, Bulharů či Srbů si veškerou údržbu plně dělají ve vlastní režii a ND shánějí celkem komplikovaně přes různé prostředníky. Ale pochopitelně dokud se to nevyšetří, je to jen spekulace.
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Nesher
Oba případy se staly v noci.
První případ bylo nezvládnuté přiblížení na přistání v noci při posledním letu dne - pilot byl moc nízko a vletěl do lesa.
Druhý případ byl opět v noci a pilot měl, dle informací polské televize TVN 24, narazit do stromu. To by znamenalo velmi nízký let, buď z důvodu nějaké chyby, nebo letecká nekázeň.
Oba případy se staly v noci.
První případ bylo nezvládnuté přiblížení na přistání v noci při posledním letu dne - pilot byl moc nízko a vletěl do lesa.
Druhý případ byl opět v noci a pilot měl, dle informací polské televize TVN 24, narazit do stromu. To by znamenalo velmi nízký let, buď z důvodu nějaké chyby, nebo letecká nekázeň.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Polská armádo kam kráčíš?
to Skeptik: "Pilot mal nalietaných vyše 800 hodín vrátane 600 hodín na danom type tejto stíhačky ruskej výroby a zúčastnil sa na mnohých domácich i medzinárodných cvičeniach." ... "Pilot sa stihol katapultovať, ale neprežil."
Čítajte viac: https://svet.sme.sk/c/20865010/v-polsku ... z5KTKptPLh
Čítajte viac: https://svet.sme.sk/c/20865010/v-polsku ... z5KTKptPLh
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Arthure vím. Umím číst. Ale nechápu, co tím chceš říct?
Jako že zkušený pilot nemůže udělat chybu nebo dokonce pitomost?
Ujišťuji Tě, že může. Často dokonce snadněji než začátečník, protože "už vše umí a nic ho nemůže zaskočit".
Hřbitovy jsou takových plné
Jako že zkušený pilot nemůže udělat chybu nebo dokonce pitomost?
Ujišťuji Tě, že může. Často dokonce snadněji než začátečník, protože "už vše umí a nic ho nemůže zaskočit".
Hřbitovy jsou takových plné



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Bolo to predsa aktualizované aj v tom prvom odkaze.
Ja som len reagoval na Vašu domnienku o nevylietanosti pilotov.
Práve preto by som si počkal na výsledky vyšetrovania.
Ja som len reagoval na Vašu domnienku o nevylietanosti pilotov.
Práve preto by som si počkal na výsledky vyšetrovania.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Zaver vysetrovania je v Polsku jasny. Chyba pilota. Alebo si niekto mysli, ze by polske vedenie priznalo ze by chyba mohla byt v pouzitych neoriginalnych dieloch, pripadne neautorizovanom servise?
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Nepsal jsem o nevylétanosti pilotů, nýbrž o jejich noční nevylétanosti.Arthur píše:Bolo to predsa aktualizované aj v tom prvom odkaze.
Ja som len reagoval na Vašu domnienku o nevylietanosti pilotov.
Práve preto by som si počkal na výsledky vyšetrovania.
Nicméně dle posledních údajů, zvláště pak videa místa dopadu z dronu, které bylo zveřejněno polskou televizí, to skutečně vypadá nejspíš na leteckou nekázeň

Vertikální i horizontální rychlost dopadu musela být dost malá - v místě prvního dopadu letadla je jasně patrný jeho čistý otisk v obilí, stopa po klouzání je velmi krátká a letadlo je v celku a relativně málo deformované.
Uvidíme.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Mna skor zaujalo, ze pri takomto dopade stroja pilot neprezil katapultaciu. Ako chapal by som to pri velkych geckach a roznych nestandardnych polohach stroja nizko nad zemou, ale toto vyzera na standardny let. Zeby chyba na K-36 ?
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Nemusí. Ostatně sedadlo neselhalo, katapultáž proběhla (i když samozřejmě nevíme, zda se otevřel padák).
Ale katapultáž není 100% záchrana života. Vždy se může něco ... no, podělat. Pilota našli cca 200 m od letadla, což s největší pravděpodobností znamená, že katapultáž proběhla velmi pozdě. Jsou dokonce případy se katapultáž proběhla až po dopadu letadla na zem pilot byl v okamžiku katapultáže již mrtev - zahynul v důsledku přetížení při dopadu.
Počkejme na pitvu.
Zajímavé je, že podle údajů z nějakého rádia měl pilot hlásit neovladatelnost stroje a dostat pokyn ke katapultáži - ale to je zatím nepotvrzené.
Stejně tak by prý měl být pád stroje zachycen na CCTV (spadl cca 300 m od nějakých baráků).
Ale katapultáž není 100% záchrana života. Vždy se může něco ... no, podělat. Pilota našli cca 200 m od letadla, což s největší pravděpodobností znamená, že katapultáž proběhla velmi pozdě. Jsou dokonce případy se katapultáž proběhla až po dopadu letadla na zem pilot byl v okamžiku katapultáže již mrtev - zahynul v důsledku přetížení při dopadu.
Počkejme na pitvu.
Zajímavé je, že podle údajů z nějakého rádia měl pilot hlásit neovladatelnost stroje a dostat pokyn ke katapultáži - ale to je zatím nepotvrzené.
Stejně tak by prý měl být pád stroje zachycen na CCTV (spadl cca 300 m od nějakých baráků).


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Skeptik suhlasim. Ono ta katapultaz skutocne nie je na 100 %. Na druhej strane mi pri takomto jednoduchom zostupnom lete pride divne, ze to neprezil. Ale ako pises, nevieme co tam presne bolo.
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Polsko projevuje zájem o spolupráci s Ukrajinou na modernizaci T-72, očividně je zaujal modernizační balíček T-72AMT
https://defence-blog.com/army/poland-sh ... raine.html

https://defence-blog.com/army/poland-sh ... raine.html


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Polské MNO vyhlásilo tender na náhradu lehkých terénních vozidel Honker v rámci programu Mustang. Nutno říci, že se jedná již o třetí pokus v rámci tohoto programu o nákup nových vozidel pro WP. V tomto pokusu se jedná o 859 nepancéřovaných vozidel a 41 pancéřovaných + opci na dalších 812.
O proti minulému kolu, kdy se přihlásil pouze jeden zájemce, jehož cenové požadavky výrazně přesáhly očekávání MNO, došlo k malý změnám.
Nepancéřované vozidlo má mít max. kapacitu 7 osob (řidič + 6 pasažérů), užitečné zatížení 1000 kg, s pohonem 4x4 (byť se připouští i stálý pohon zadní nápravy s možností připojit přední), s dieselovým motorem a poměrem váha výkon nejméně 35 kW na jednu tunu. Světlá výška má být nejméně 220 mm, vozidlo musí překonat překážku o hloubce 0,5 metru bez přípravu a 0,65 metru s přípravou.
Pancéřované vozidlo musí být na stejné platformě jako nepancéřované a všechny základní díly jako motor, převodovka, elektrický systém musí být shodné s nepancéřovanou variantou. Min. kapacita je 5 osob (řidič a 4 pasažéři), užitečné zatížení 600 kg. Ochrana proti projektilům musí dosahovat min. úrovně STANAG 1A a proti výbušným zařízením STANAG 1B. Dále by mělo být vozidlo vybaveno pneumatikami typu run flat.
Bohužel cenové očekávání není známo, ale zřejmě nebude o moc vyšší než v předchozích dvou neúspěšných kolech. Je tedy otázkou zda se tentokrát povede vybrat dodavatele.
https://www.milmag.pl/news/view?news_id=1243
O proti minulému kolu, kdy se přihlásil pouze jeden zájemce, jehož cenové požadavky výrazně přesáhly očekávání MNO, došlo k malý změnám.
Nepancéřované vozidlo má mít max. kapacitu 7 osob (řidič + 6 pasažérů), užitečné zatížení 1000 kg, s pohonem 4x4 (byť se připouští i stálý pohon zadní nápravy s možností připojit přední), s dieselovým motorem a poměrem váha výkon nejméně 35 kW na jednu tunu. Světlá výška má být nejméně 220 mm, vozidlo musí překonat překážku o hloubce 0,5 metru bez přípravu a 0,65 metru s přípravou.
Pancéřované vozidlo musí být na stejné platformě jako nepancéřované a všechny základní díly jako motor, převodovka, elektrický systém musí být shodné s nepancéřovanou variantou. Min. kapacita je 5 osob (řidič a 4 pasažéři), užitečné zatížení 600 kg. Ochrana proti projektilům musí dosahovat min. úrovně STANAG 1A a proti výbušným zařízením STANAG 1B. Dále by mělo být vozidlo vybaveno pneumatikami typu run flat.
Bohužel cenové očekávání není známo, ale zřejmě nebude o moc vyšší než v předchozích dvou neúspěšných kolech. Je tedy otázkou zda se tentokrát povede vybrat dodavatele.
https://www.milmag.pl/news/view?news_id=1243
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Polsko se prvnimi krucky chysta na Apace.
https://www.milmag.pl/news/view?news_id=1306
https://www.milmag.pl/news/view?news_id=1306
- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Podle clanku je Apache pouze jeden z uvazovanych typu,ktery ma nahradit
zatim provozovane utocne "smieglowce" Mi-24.
Takze bych s temi krucky jeste trochu pockal...
zatim provozovane utocne "smieglowce" Mi-24.
Takze bych s temi krucky jeste trochu pockal...


Pink Floyd-On The Turning Away
Re: Polská armádo kam kráčíš?
No ja je mam ty Polaky par desitek metru od baraku. A muzu rici,ze nic nez americke zbrane nechteji.Nejaky Ital nebo Frantik v letecke vrtulnikove technice pro ne neni zajimavy to mi ver,tak maximálně pro ubiti ceny.
- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Myslim,ze nemas pravdu.Pri tempu,jakym zbroji,jim dojdou penize velmi brzy a budou se muset
zacit divat i na cenu.....
Ale to je vec nazoru
Ty je mas za barakem, ja jsem Polak skoro rozeny

zacit divat i na cenu.....
Ale to je vec nazoru
Ty je mas za barakem, ja jsem Polak skoro rozeny



Pink Floyd-On The Turning Away
Re: Polská armádo kam kráčíš?
Tak to je pravda. Nas zapadni okruh se jim presunul tak trochu na jejich vychodni hranice, ale Rusa stenkruji kde a jak mohou na Ukrajině pred tim v Gruzii.