Brazilský letoun Embraer C-390 Millennium
Re: Brazilský letoun Embraer C-390 Millennium
Sdružení Saudskoarabského obranného průmyslu Saudi Arabia Military Industries (SAMI) oznámilo, že plánuje "spojit úsilí" se společností Embraer při výrobě obranného vybavení včetně letounu C-390 Millenium. Podobné oznámení ale bylo vydané už v červenci 2022, po kterém nenásledovala žádná aktivita. Embraer v zrcadlovém prohlášení uvedl, že plánuje vytvořit v Saudské Arábii regionální středisko pro podporu a údržbu letounu.
Iniciativa vcelku zapadá do změny orientace Saudské Arábie na partnery, kteří se nesnaží prosazovat euroatlantické nesmysly typu "není vhodné vraždit nepohodlné novináře" a pod.
Iniciativa vcelku zapadá do změny orientace Saudské Arábie na partnery, kteří se nesnaží prosazovat euroatlantické nesmysly typu "není vhodné vraždit nepohodlné novináře" a pod.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Brazilský letoun Embraer C-390 Millennium
Južná Kórea si zvolila C390 ako transportný stroj budúcnosti,zatiaľ počítajú s 3ks
https://defence-blog.com/south-korea-se ... -aircraft/
https://defence-blog.com/south-korea-se ... -aircraft/
Re: Brazilský letoun Embraer C-390 Millennium
Saúdská Arábie pořídí 33 letounů KC/C-390 jako náhradu za stejný počet C-130H.
https://twitter.com/front_ukrainian/sta ... 7794118772
https://twitter.com/front_ukrainian/sta ... 7794118772

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Brazilský letoun Embraer C-390 Millennium
Co se ovládání týče obsahuje C-390 zajímavost a relativní novinku. Takzvaný aktivní sidestick. Podobně jako u Airbusu je ovládání stroje řešeno jako fly-by-wire bez přímého přenosu pohybu ovladačů v kabině na samotné letadlo. Což u Airbusu znamená že se sidestick nijak nehýbe pokud přes něj pilot neovládá letadlo. To bylo piloty označováno jako ne příliš vyhovující zejména v krizových situacích. Proto byl vyvinut aktivní systém který na oba sidesticky v pilotní kabině "simuluje" pohyby ovládacích prvků letadla a to jak v režimu autopilota tak manuálního ovládání. Zatím je to systém reálně použitý na několika málo typech letadel a C-390 je rozhodně největší z nich.
Re: Brazilský letoun Embraer C-390 Millennium
Po úspěchu C-390 Millennium v Jižní Koreji vidí vedení Embraeru značný potenciál v celé Jihovýchodní Ásii a očekává z oblasti významný zájem a objednávky. Tento měsíc už Embraer podepsal dohodu s indickým koncernem Mahindra Defence Systems o podpoře při nabízení indické armádě. V předstihu už Embraer uzavřel dohodu o podpoře prodeje a údržbě s nadnárodní, v Singapuru sídlící firmou ST Engineering, která je největší nezávislou firmou v oblasti údržby a revizí letounů na světě, s kapacitou 13 mil. pracovních hodin ročně (v roce 2018) a objednávkovou knihou na 23,0 mld. USD.
Po skončení Singapore Airshow chce Embraer s C-390 pokračovat v nabídkovém turné v oblasti.
Po skončení Singapore Airshow chce Embraer s C-390 pokračovat v nabídkovém turné v oblasti.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Embraer KC-390
Neví někdo jak to vypadá s podpisem smlouvy?
Minulý rok tuším bylo zmíněno že bude jasnou o konce února.
Minulý rok tuším bylo zmíněno že bude jasnou o konce února.
Re: Embraer KC-390
Informace o typu business jetu k očekávanému nákupu středních dopravních letadel: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/arma ... omaci_ivos
Re: Embraer KC-390
Velice pravděpodobně fake news.
Re: Embraer KC-390
To se již brzy dozvíme. Smlouva by měla být podepsána už letošní rok.
Re: Brazilský letoun Embraer C-390 Millennium
Portugalsko obdrželo druhý KC-390 z pěti objednaných.
Zdroj:
https://theaviationist.com/2024/07/09/s ... -portugal/
Zdroj:
https://theaviationist.com/2024/07/09/s ... -portugal/
Re: Brazilský letoun Embraer C-390 Millennium
AČR získá transportní letouny Embraer C-390
Ministerstvo obrany pořídí dva transportní letouny Embraer C-390 Millennium. Armáda ČR díky nim získá nové schopnosti při přepravě lidí nebo materiálu, při hašení rozsáhlých požárů, evakuaci zraněných nebo při tankování paliva. O zakázce dnes ministryně obrany Jana Černochová informovala vládu. Smlouva s brazilským výrobcem by měla být uzavřena do několika týdnů a první stroj budou mít vojáci k dispozici už příští rok. Cena za letouny je srovnatelná nebo lepší (díky vyjednávání) než u spojeneckých zemí. Celková cena včetně veškerého vybavení a kurzové rezervy je pak 11,3 mld Kč bez DPH. Významně se zapojí i český obranný průmysl - AERO Vodochody a LOM Praha. Dnes byla podepsána dohoda o průmyslové spolupráci ve výši 82,3 mil dolarů (1,9 mld Kč). Stejná letadla již mají k dispozici Brazílie, Portugalsko, a první stroj již dostalo i Maďarsko. Pořizují je i Rakousko, Nizozemsko a Jižní Korea, o nákupu uvažuje také Švédsko.
https://mocr.army.cz/informacni-servis/ ... 90-254004/
Ministerstvo obrany pořídí dva transportní letouny Embraer C-390 Millennium. Armáda ČR díky nim získá nové schopnosti při přepravě lidí nebo materiálu, při hašení rozsáhlých požárů, evakuaci zraněných nebo při tankování paliva. O zakázce dnes ministryně obrany Jana Černochová informovala vládu. Smlouva s brazilským výrobcem by měla být uzavřena do několika týdnů a první stroj budou mít vojáci k dispozici už příští rok. Cena za letouny je srovnatelná nebo lepší (díky vyjednávání) než u spojeneckých zemí. Celková cena včetně veškerého vybavení a kurzové rezervy je pak 11,3 mld Kč bez DPH. Významně se zapojí i český obranný průmysl - AERO Vodochody a LOM Praha. Dnes byla podepsána dohoda o průmyslové spolupráci ve výši 82,3 mil dolarů (1,9 mld Kč). Stejná letadla již mají k dispozici Brazílie, Portugalsko, a první stroj již dostalo i Maďarsko. Pořizují je i Rakousko, Nizozemsko a Jižní Korea, o nákupu uvažuje také Švédsko.
https://mocr.army.cz/informacni-servis/ ... 90-254004/

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Brazilský letoun Embraer C-390 Millennium
Docela by mě zajímalo jestli v budoucnu vznikne i nějaká prodloužená verze "C-390-30".
Re: Brazilský letoun Embraer C-390 Millennium
Osobně doufám, že se přikoupí ještě dva kousky. V této kategorii mu přijdou 4 kusy jako nezbytné minimum. Teda pokud nemáme v plánu si pronajmou nějaké nadbytečné A400M.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Brazilský letoun Embraer C-390 Millennium
Tak 4 letouny objednalo Rakousko, které nahrazuje C-130K. ČR i Maďarsko budují novou kategorii a chtějí po 2 strojích (jedinou českou An-12 před čtvrt stoletím nepočítám a trio C-17 NATO v Pápě také ne). Bude zajímavé to sledovat. 

Re: Embraer KC-390
Vojenské letectvo posílí dva transportní letouny Embraer C-390
http://czechairforce.com/news/vojenske- ... aer-c-390/
http://czechairforce.com/news/vojenske- ... aer-c-390/
Re: Embraer KC-390
Pěkné video o projektu C-390.
A pohled na vzlet a přistání z kokpitu.
A pohled na vzlet a přistání z kokpitu.
Re: Brazilský letoun Embraer C-390 Millennium
Maroko, nový zákazník pro C-390 Millennium
https://scramble.nl/military-news/moroc ... millennium
Zdroj:Embraer nedávno zorganizoval druhou konferenci Millennium Users Groups C-390 Conference v São José dos Campos v Brazílii. Během konference společnost hrdě představila vlajky zákazníků jejich transportního stroje C-390.
Ačkoli zatím nebyli oznámeni jako zákazník, byla vystavena také marocká vlajka, stejně jako vlajka České republiky, Chile a Spojených arabských emirátů. Mezitím oficiální X-účet armády Marockého království odhalil nákup (zatím neznámého) počtu C-390. Nahradí nejstarší Lockheed C-130H Hercules, které byly dodávány v letech 1974 až 1977.
https://scramble.nl/military-news/moroc ... millennium
Re: Brazilský letoun Embraer C-390 Millennium
Americká společnost L3 Harris oznámila ukončení partnerství s firmou Embraer v projektu uvedení letounu C-390 Millenium na trh tankerů v USA. Embraer ale prohlásil, že proniknutí na americký trh do programu NGAS nadále zůstává jeho prioritou, přinejmenším v pozici "prime contractor" a spolupráci s místními výrobci. I když má C-390 nevýhodu proti C-130J v menším rozšíření a řídké servisní síti, proti dalším uchazečů jako KC-46A nebo 330 MRTT pak má mít nižší kapacitu větší radarový odraz, podle některých expertů by byl vhodným doplňkem transportní flotily mezi C-130J a C-17.
Původní představa výtvarníka fy L3 Harris.Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),