Jelikož se tuzemský tendr na nákup vozidel 4x4 dost vleče, je již k mání i nový Land Rover Defender. Zajímavostí je, že vozidlo bylo poprvé představeno v září 2019 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a jako výrobce byla určena továrna v Nitře na Slovensku. Továrna má kapacitu až 150 000 vozidel za rok a nyní se zde rozbíhá výroba. Nutno zmínit, že rovněž Slovensko má zájem o pořízení nových vozidel 4x4 a spekuluje se tedy o možnosti společného nákupu. Pokud jde o technické parametry nového vozidla, tak sází na samonosnou konstrukci, jež nabízí až třikrát vyšší torzní tuhost a zároveň znamená nižší hmotnost. Hlavním materiálem zůstává hliníková slitina, jež pochází z leteckého průmyslu a vyznačuje se vysokou odolností vůči korozi. Za samozřejmost platí pohon všech čtyř kol a uzávěrky diferenciálů, ale na přání se dodává také elektronicky řízený aktivní diferenciál, jenž se stará o kontrolu prokluzu. Defender je nabízen ve dvou variantách, které se označují tradičně jako Defender 90 a Defender 110, kde ona čísla znamenají rozvor náprav v palcích. K dispozici je odpružení vinutými pružinami nebo systém elektronicky řízeného vzduchového odpružení, jenž dovoluje měnit světlou výšku. Nabízejí se i čtyři různé typy motorů, a sice dva dieselové čtyřválce (200 a 240 kW), benzinový čtyřválec (300 kW) a benzinový šestiválec (400 kW). Poslední uvedený je tzv. mild-hybrid (technologie MHEV), což znamená, že má pomocný elektrický systém, jenž shromažďuje energii z brzdění a zapojuje se při nižších rychlostech, čímž šetří palivo. Pro obě verze karosérie se nabízí několik konfigurací s různými počty sedadel, protože i nový Defender disponuje možností zamontovat dopředu uprostřed pomocné sedadlo pro třetí osobu. Třídveřový Defender 90 tedy dokáže dopravit až šest osob (tři vpředu a tři vzadu), zatímco do pětidveřové varianty Defender 110 lze umístit ještě dvě další sedadla do zadního prostoru, což poskytuje možnost vézt sedm (při přetížení i osm) osob. Druhou řadu sedadel lze samozřejmě demontovat, a proto může vůz sloužit k transportu nákladů, které mohou mít teoreticky objem až 1,5 m³ pro Defender 90, resp. 2,3 m³ pro Defender 110. Plánují se však už rovněž užitkové, resp. uzavřené nákladní varianty v obou délkách, nazývané Defender Commercial, a dokonce se proslýchá, že by se mohla brzy představit i verze určená pro ozbrojené síly. Standardní užitečná nosnost činí 900 kg (z toho může být 300 kg dopravováno na střeše) a vůz může také táhnout přívěs o hmotnosti až 3500 kg. Do standardního vybavení spadá též elektrický naviják s tažnou silou 44,5 kN, lanem o délce 45 m a dálkovým ovládáním. Výrobce zmiňuje rovněž maximální hloubku brodění, která činí až 900 mm.
https://www.armadninoviny.cz/land-rover ... luzby.html


