Messerschmitt Me 262 Schwalbe

Moderátor: Hans S.

Odpovědět
Uživatelský avatar
michan
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 6852
Registrován: 28/10/2005, 13:43

Příspěvek od michan »

To nevadí.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
michan
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 6852
Registrován: 28/10/2005, 13:43

Příspěvek od michan »

Jestli stále platí matematika a dolet Me-262 tak si každý odečte, start , průlet, bojová otáčka, průlety a přistání a není co nechápat.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

Jsem asi pomalejsi, ale o cem je vlastne rec? Co je zakladni myslenka? Nejdriv jsem si myslel, ze akcelerace, pak ztrata rychlosti v zatackach, pak cosi o sestrelech...a ted uz netusim vubec 8)
válka je vůl
Uživatelský avatar
Atlantis
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 819
Registrován: 7/4/2005, 15:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atlantis »

A nejsi tak úplně jediný. Ale asi je nám pokoušeno zdělit, že se zásobou paliva, který Me-262 měl (dolet uváděn na 850 km-pravděpodobně při ekonomickém režimu v optimální letové hladině cca 6-8 km.) prostě neměl moc paliva na boj. Start, nabrání výšky (to něco sežere), najít bombardéry (ačkoliv byl pravděpodobně naváděn ze země), útok z převýšení, jeden obrat, druhý útok, setřást reagující stíhačky doprovodu, možná třetí útok, nějak zmizet opravdu z dosahu těch zk...enejch písťáku a návrtat.
No, možná...ale...

Mustangy hlavně využívaly toho (jak piloti Me-262 ke své nelibosti zjistili), že po 1000m dlouhém střemhlavém letu jsou dočasně stejně rychlý jako jejich soupeři. (Kteří ovšem letěli celou dobu v jedné "rovině")

Co se ale jinak dočteme: Me 262 po válce koupil jistý výstřední americký miliardář (Howard Hughes) a chtěl s ním závodit v leteckých soutěžích. Nebylo mu to však umožněno. Důvod? Schwable dosahovala vyšších výkonů než všechny tehdejší "domácí" stroje:))
(Citace z Tajných zbraní třetí říše II. : Zdeněk válka)

Je zajímavé, že návrh na noční Me-262 B-2a je až z 18.ledna 1945, tedy z doby, kdy měl Welter už s upravenou Schwablinou sundávat jedno Mosquito za druhým. A tento návrh nebyl nikdy prakticky dokončen! (Pak by mě samotného zajímalo, odkud vlastně pocházejí ty fotky a co na nich k sakru je). Konstruktérům se prý hlavně nelíbili klasické ven trčící anténky radiolokátoru (dle mých pramenů Fug 218), které zhoršovaly aerodynamiku letounu. Ale prý do cca 800 km/h se to ještě dalo celkem v pohodě skousnout.
Jinak co se týče vytrvalosti tohoto nočního ptáčka, měla být 2,25 hodiny!!! Tedy, to mě nějak nezapadá do uvedeného schématu letu s pár obraty a dolů...Může se to možná zdát nadsazené, ale Me-262 měl startovat s 3100 litry paliva, což není zas až tak málo a mýt dolet až 1300km při ekonomickém výkonu (sice se jedná o zdokonalenou verzi, původních 850km bylo pro Me262-A1, ale...stejně co pramen, to něco trošku jiného).
(Převzato z Tajné projekty Luftwaffe: Walter Schick & Ingolf Meyer)

Takže celkově? Moc se mi nechce věřít uvedenému schématu letu dle Michala. Schwablina měla evidentně na víc.
Nadpor. Walter byl buď génius rovný Willy Messerchmita co se týče inovací nebo je to celé spíše válečná kachna pořádně vykrmená 55 letým odstupem a nemožností zjistit cokoliv více.

a btw na závěr: Co se týče možné odpovědi američanů v podobě B-29, to by byl pro Me262 jiný, mnohem těžší oříšek. Tyto stroje si to jednak křižovali o něco výše (8500m oproti 6700 u B-17) a také rychleji (450km/h namísto 290km/h. Podotýkám, že jde o průměrné cestovní hodnoty, ne o chvíle, kdy se pokoušíte ze stroje dostat i to poslední). Navíc mohly narazit (a asi by i narazily) na problém rychlopalného 20mm kanónu v zadní věži, který měl větší dostřel než německé 30mm s poměrně nízkou úsťovou rychlostí.
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Člověče!...noční B-1a/U1, čili přestavěné cvičné stroje B-1a, samozřejmě existovaly...to jsou ty fotky! Jednalo se o improvizaci, verse B-2 již byla speciálně upravena, větší množství paliva atd., ovšem existoval jen jediný prototyp, zda byl či nebyl dokončen není jisté.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Atlantis
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 819
Registrován: 7/4/2005, 15:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atlantis »

Áá, tudy na to. Dík za osvětlení.
J.T.C
desátník
desátník
Příspěvky: 41
Registrován: 19/3/2006, 15:32
Bydliště: Ostravsko

Příspěvek od J.T.C »

Navíc mohly narazit (a asi by i narazily) na problém rychlopalného 20mm kanónu v zadní věži, který měl větší dostřel než německé 30mm s poměrně nízkou úsťovou rychlostí.
A co Bk 5???? viz muj příspěvek výše.
Vím že nic nevím a to je vše co vím,
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Popravdě...kombinace BK 5 či MK 214 s Me 262 mi přijde jako strašný nápad v době, když už byly použitelné rakety R4M, které byly vysoce účinné a zároveň neomezovaly výkony a výzbroj (5 cm je dobré na bombardér, ale na stíhače či bitevníky dost problém...).
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
J.T.C
desátník
desátník
Příspěvky: 41
Registrován: 19/3/2006, 15:32
Bydliště: Ostravsko

Příspěvek od J.T.C »

Nevím,dle mých zdroju ten kanon Me 262 kupodivu nijak nezhoršoval letové vlastnosti,ani výkony.Akorat by proti stihačkam vadilo malé množství nábojů,ale stejně by létaly pokud by k tomu došlo tak daleko v té válce hlavně proti bombardérum,stihačky by měly na starosti jiné typy.
Vím že nic nevím a to je vše co vím,
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

Proc s sebou vozit takovej kolos, kdyz na vyrazeni jedny letajici pevnosti stacily 2-3 zasahy 30mm granatem? :roll:
co jsem slysel ja, tak BK 5 byl zkousen ci zamyslen spise jako anti-tank zbran...
válka je vůl
J.T.C
desátník
desátník
Příspěvky: 41
Registrován: 19/3/2006, 15:32
Bydliště: Ostravsko

Příspěvek od J.T.C »

U me 262 proti tankum?????? výše se již zmíňovalo že nevýhodou MK 108 byla pomalá rychlost a velký propad granátu. Navic taky proto že stačil jeden zásah a dole už čekalo komando se smetáčky a lopatičkami..,další vyhodou bylo že nemusel tak na tělo k B-17
Vím že nic nevím a to je vše co vím,
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

1)Ano, proti tankum, je to tak. Netvrdim, ze je to urcite pravda, treba nekdo jenom blbe pochopil to, ze BK 5 vychazi z protitankovyho kanonu, ale na druhou stranu bych se tolik nedivil, kdyby nemecky vrchni veleni chtelo udelat z me262 i protitankovou zbran ;O)))

2)Melo to tusim jen 22 naboju, co? neni lepsi jich mit 300? nevim, no....ja jsem celkem dost pesimista na tyhle velikansky zbrane...30mm maximum...

3)BK 5 se pouzival u nekolika Me410 tusim
válka je vůl
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Popravdě ani nevím, jestli to bylo na bázi 5 cm PaKu nebo Flaku...BK 5 byl používán na Me 410 pro lov bombardérů. Ale přijde mi zbytečné montovat na Me 262 takové monstrum, když byly už k dispozici rekety R4M...zvláště když by s ním byl příliš jednoúčelový.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
J.T.C
desátník
desátník
Příspěvky: 41
Registrován: 19/3/2006, 15:32
Bydliště: Ostravsko

Příspěvek od J.T.C »

No jednoznačně o tom nepíšou,bo zkoušky dělali na pozemní terč,ale zajimavé bylo na tom to že měl přibližně rozměry B-17 a udavali uspěšnost zásahu ze 30 výstřelu 25-27 zásahu. Ale z logického hlediska by vyhledávaní tanku dělalo pilotovi problémy,už kvuli té rychlosti.To už bych spíše věříl v nějaký agregát v podobě bezzákluzáku umistěný v trupu a spoštěný fotobunkou nebo magnetickým polem,což v té době zkoušeli na Hs 129.I když jsem někde čet že se zkoušelo něco podobnýho i proti letadlum,ale mam dojem že to nebylo se souvislosti s Me 262. K R4M zajimavé bylo na nich to ,že ač byly učinné tak je kromě pár případu nepoužili,a přitom do konce války se jim ve skladech povalovalo cca 2000 ks těchto raket.
Vím že nic nevím a to je vše co vím,
Uživatelský avatar
Atlantis
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 819
Registrován: 7/4/2005, 15:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atlantis »

Na konci války Němci zkoušeli kde co.

Hmmm, tak kadence BK-5 měla být 150 ran za minutu. To se mi zdá 22 nábojů sakra málo...

Zase R4M byly pouze nenaváděné rakety. Ty bych spíš užil u písťáků, kteří se spíš museli držet ve větší vzdálenosti od Bombardérů než u rychle letícíh Me262. Navíc přesnost zas až tak skvělá nebyla.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

Atlantis píše:Hmmm, tak kadence BK-5 měla být 150 ran za minutu. To se mi zdá 22 nábojů sakra málo...
:shock: ja nasel 2 ruzny udaje- 45/minuta a 50/minuta


btw: tenhle kanon sam o sobe vazil pres pul tuny...
válka je vůl
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

BK-5 je sice pěkná hračka, němci však vyvíjeli vysokadenční zbraně ráže 20 a 30 mm.

20 mm Mauser MG-213 A - klasický kanon, kadence 1100 ran/min

Mauser MG-213 C - asi první revolverový kanon, verze MG-213 C/30 měla ráži 30 mm. Kadence 1500 ran/min (20 mm) a 1200 ran/min (30 mm). Po válce je asi okopčil Oerlikon - 206 RK a 302 RK.

Jinak podle mých zdrojů měl BK-5 kadenci 40 ran/min, hmotnost střely 1820 gramů. Ovšem němci vyvíjeli v ráži 50/55 mm více kanonů.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
J.T.C
desátník
desátník
Příspěvky: 41
Registrován: 19/3/2006, 15:32
Bydliště: Ostravsko

Příspěvek od J.T.C »

Zase R4M byly pouze nenaváděné rakety. Ty bych spíš užil u písťáků, kteří se spíš museli držet ve větší vzdálenosti od Bombardérů než u rychle letícíh Me262. Navíc přesnost zas až tak skvělá nebyla.
Na B-17 letíci v houfu ta přesnost nebyla tak na závadu.Jak popisoval jeden z učastníku nasazení těchto raket "Zníčené trupy,utržené křídla,motory vytržené z loži,kusy aluminia a části draku různych velikosti létaly kolem a vypadalo to jako by někdo vysypal popelník". Jinak šest letounu vyzbrojených těmito Orkány dostalo uznáno 8 B-17.
Vím že nic nevím a to je vše co vím,
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

8)Obrázek
BK 5
válka je vůl
cz901219
Příspěvky: 8
Registrován: 13/1/2006, 20:03
Bydliště: OSA:BERLIN-BRNO-TOKIO
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cz901219 »

Jen bych tu chtěl zmínit možnost reálného použití řízených(!!!) raket typu X-4. Jediné co zabránilo jejich použití byl nálet na továrnu, kde byly vyráběny motory těchto raket. Při tomto náletu se podařilo zničit asi 1000 těchto motorů. Tyto rakety by bly určitě strašlivý psychologický nástroj. A když jsme u těch raket tak nezapomeňte na Wasserfall( já vím že je to Flak)
Odpovědět

Zpět na „Stíhací letouny“