Stránka 9 z 52

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 13/3/2023, 21:04
od niko
Juraj Tichý píše: 13/3/2023, 10:56 Bratislava a Viedeň majú dnes dve železničné spojenia, ďalšie je ozaj zbytočné, do centra Bratislavy by električka aj tak už nemohla ústiť.
Co by pomohlo je spojenie medzi letiskom Vieden a letiskom Bratislava.

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 13/3/2023, 21:26
od Lynx
Pomohlo, ale tam chodí autobus každú hodinu, tak to nie je zas tak nutné..A stoji priamo v meste, kto potrebuje prestupovat.

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 13/3/2023, 21:58
od Flader
Zase čo sa týka pohodlia cestovania, tak vlak/električka je na tom výrazne lepšie ako autobus.

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 13/3/2023, 22:15
od niko
Lynx píše: 13/3/2023, 21:26 Pomohlo, ale tam chodí autobus každú hodinu, tak to nie je zas tak nutné..A stoji priamo v meste, kto potrebuje prestupovat.
Autobus je jedna katastrofa. A4 je stale upchata. Cesta dlha jak do neba. Okrem toho chodi ten autobus az na letisko ? Nekonci nahodou na Nivach ?

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 28/3/2023, 23:58
od Moskevskaja
Pendolino. Slovensko. Novinky. Volume 2. Stav vašich tratí je tristní, ničí nám vlaky. ČD poslaly na Slovensko rozzlobený dopis
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... .nexttoart
Mimochodem, kvůli zrušení soupravy poškozené při srážce při posouvání ta nehoda na Slovensku způsobila výluku v provozu Pendolin, protože už jich po těch všech karambolech zbylo jen tak akorát.

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 29/3/2023, 00:13
od Juraj Tichý
Ten otvorený list je celkom vtipný, vzhľadom na počet mimoriadok (zrážky vlakov) na českých tratiach v poslednom čase.
Zrejme totalka je pre ČD lepšia ako vykoľajenie.

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 29/3/2023, 00:28
od Lynx
Jj, mne vaša D1 zničila auto a tiež som neposielal listy na ministerstvo.
Btw. momentálne som v meste na trati kde premáva Pendolino. To Pendolino tu ide tak rýchlo, že sa na železničnom priecestí sa ani nestihnú dat dole závory a ono prefrčí okolo. Boli podávame au sťažnosti, nech sa to nejako upraví.
Tam kde sa vykoľajil, v tom mieste sa buduje celkom nová trať (Žilina) a ten úsek je mimoriadne miesto, kde treba ísť extra pomaly.

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 29/3/2023, 10:51
od parmezano
No, stav železnic na Slovensku , je všeobecně špatné , často cestuji do Bratislavy přes Kúty , za " Moravou" je to hrůza i na naše poměry , geometrická poloha koleje je hrozná, dva roky se opravuje most přes Moravu a nemá to konca (asi jako tunel Višnové) . K té Žilině, to " Piňdo" vypadlo , proto , že se pod ním zlomil jazyk "angličáku" (křižovatkové výhybky), které tam byl pré vložené v roce 1976

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 29/3/2023, 11:19
od Flader
Tak to je špecifická trať, tá je fakt katastrofálna. Hlavné sú na tom lepšie.

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 29/3/2023, 12:08
od Juraj Tichý
Lenže most za Moravou je územie nikoho a tak sa aj k nemu stavaju obe strany.
Úplný gól je, ze najprv sa SR a ČR dohodnú na drahej reko na 200km/hod z Brna po Bratislavu, aby potom ČR jednostranne vyhlasila, ze medzi hranicou az po Breckav nič robiť nebudú, lebo by to bolo drahé a od Breclavy po Brno len na 160.

Uzol Žilina prechádza kompletnou modernizaciou, parametre starých tratí sa skrz vykopy a zmenené profily zhoršili.
Zatiaľ nam nespadol most na trať, myslím že sme cajk a ČD nám nemá co vyčítať. Rozhodné nejazdime urovnovo cez koridory s rýchlosťou 160km/hod.

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 29/3/2023, 12:46
od parmezano
Juraj Tichý píše: 29/3/2023, 12:08 Lenže most za Moravou je územie nikoho a tak sa aj k nemu stavaju obe strany.
Nikoliv , Most přes Moravu patří Slovensku , konkrétně ŽSR, které jsou odpovědný za jeho stav.
Viz pohraniční ujednání mezi SŽ a ŽSR , pro pohraniční přechod Kúty -Lanžhot

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 29/3/2023, 12:49
od Moskevskaja
To byla citace z článku, já to nepsal za sebe, omlouvám se a dávám to kurzivou pro zvýraznění, jak byla noc, tak jsem to zkonil.
Já si včera připlatil přirážičku 50 Kč, protože jsem si nestihl koupit lístek, síla zvyku, že ČD znamená čekáš dlouho, čekej dál, času dost se mi tentokrát nevyplatila. Ale vše má své pozitiva, neboť jsem si mohl dovolit říct poměrně pohledné průvodčí, že se těším, až se uvidíme při další přirážce..

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 6/4/2023, 11:24
od Zemakt
Už to řeší i na seznamzprávách
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahr ... .seznam.cz

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 6/4/2023, 11:37
od Juraj Tichý
Zabavné. Minulý týždeň opät vlaky ČD na kolaji oprotisebe, ale starajú sa do cudzieho.
Či len niečo nezakrývajú, aby prehlušili pravidelne ohrozovanie životov vlastných cestujúcich.

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 6/4/2023, 12:08
od Zemakt
Jo, takže oni něco zakrývajů a tak se klepe na dveře Čaputové. To fakt nevymyslíš tohle :)

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 6/4/2023, 13:15
od Juraj Tichý
Ne, to že sa do toho stará ČD.
To ze do zeleznic na SVK treba investovať sa rieši už nejaký ten rôčik a dostalo sa to aj do planu obnovy.

To ze sa na tejto vlne snaží ČD zviesť, je to o čom hovorím. Hlavne keď aktuálne rozhodli, ze jednu z pendolino súprav neopravia ale zkanibalizuju. Maju 20 rokov, co je na zeleznici mladas. Honekerove pomsty po 40tich rokoch služby modernizuju na ďalších 30 prevádzky a 20 ročne pendolino sa ide vyradiť.

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 6/4/2023, 13:23
od HONZIK11
To ze sa na tejto vlne snaží ČD zviesť...
ČD se naopak snazi na Slovensko neco či nekoho dopravit. A ocividne se to posledni dobou moc nedari. :D

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 6/4/2023, 13:37
od Juraj Tichý
Veru nedarí :D EC smer Budapešt neprídu do Bratislavy načas nikdy :lol: 60minút meškanie je štandard.

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 6/4/2023, 14:24
od HONZIK11
Mate zvlnene koleje
A to se pak casy nacitaji delsi trasa. :mrgreen:

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"

Napsal: 9/4/2023, 09:07
od simader
Juraj Tichý píše: 23/1/2023, 14:48 Z níže uvedeného i laik pochopí, proč bylo toto vlákno založeno :wink: (tak pravil jeho zakladatel, Zemakt, léta Páně 2023!)

Slovenský zbrojársky priemysel začali budovať najmä českí odborníci počas prvej republiky. Prevažne poľnohospodárska dedinka Považská Bystrica sa zmenila na priemyselné mesto po tom, ako tam prvé závody vybudovala Zbrojovka Brno. Rozmach Dubnice nad Váhom naštartovala Škoda Plzeň, ktorá v 30. rokoch potrebovala presunúť výrobu ďalej od hitlerovského Nemecka.
Prečo sa tieto bludy ešte stále šíria?
Závody síce budovala Zbrojovka Brno, ale len ako účelová spoločnosť založená ČS. vládou, reálne došlo k presunu kompletnej výroby z Patrónovej továrne z Bratislavy aj s výrobným programom. Zo Škody Plzeň neprešiel do Dubnice žiaden výrobný program.
Rozmach Dubnice ako výrobcu zbraní zabezpečili až keď sa volala Hermann Göring Werke pod kontrolou spoločnosti Herman Göring Waffenwerke c. o.

Ale tak čo čakať od Šnídla, snáď nie faktografickú presnosť.
Dobry den
nemate pravdu.Jako dukaz lze vzit ucetni knihy Skody Plzen jenž jsou dostupne v archivu

https://www.soaplzen.cz/nepomuk/odd3/hi ... hivu-skoda

za dalsim jsou prace o hospodarske cinnosti a pravniho stavu Skody Plzen

https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle ... sAllowed=y

a kde je u seznam pobocnych podniku
Ve sledovaném období tvořily koncern následující hlavní závody: v Plzni to byla
ocelárna, slévárna, kovárna, lisovna, lokomotivka, automobilka, strojírna, továrna na
ozubená kola, továrna na přesnou mechaniku, zbrojovka a další, v Plzni - Doudlevcích
elektrotechnická továrna, mostárna a plechárna, v Nýřanech se jednalo o dílny na plnění
střel a elektrárnu, v Plzni - Bolevci pracovala střelnice. V Praze na Smíchově fungovala
slévárna a strojírna, v Hradci Králové slévárna, strojírna, kotlárna, mědikovárna, v Mladé
Boleslavi automobilka, v Hrádku u Rokycan ocelárna, válcovna, v Brně pracovala
elektrotechnická továrna, v Komárně to byly loděnice, v Dubnici nad Váhom dělovka a
muniční továrna, v Letňanech u Prahy stavěla letadla a letecké motory továrna na letadla
AVIA, v Adamově železniční brzdy a továrna na munici. Dále vlastnily Škodovy závody
uhelné doly v Čepirozích a Záhořanech, vápenku a lomy ve Zdicích a řadu dalších
akciových společností jako Konstruktiva, Československá letecká společnost, Kablo
v Kladně, pozemky, obytné domy pro úředníky a dělníky v Plzni, Praze, Hradci Králové,
léčebné ústavy, ozdravovny pro mládež ve Střelských Hošticích a další domy a pozemky
v Praze.412


412 Historický vývoj právního základu Škodových závodů. II. vyd. Plzeň: Škoda o.p., 1989, s. 25-26.
413 Janáček, F. Čtení o Škodovce. 120 let. Plzeň: Škoda Plzeň, 1978, s. 58.
414 Klimek, A. Zbrojní obchody Škodových závodů s Jugoslávií od června 1935 do září 1938. Praha: Historie a
vojenství č. 5., 1997, s. 3-36.
Dale lze najit v teto praci i kolik lidi tam pracovalo a jake mely vyplaty a socialný zabezpeceni.¨
Jinak vystavba se datuje od 1929

V roce 1936 se zahájil provoz v nově vybudovaném zbrojním závodě v Dubnici nad
Váhem, jehož výstavba byla zahájena v roce 1929. 586

568 SOA Plzeň, ASŠ Plzeň. GŘ 5. Oběžník generálního ředitele č. 21 z 23.12.1936.