Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 16/2/2025, 14:50
Dík.Ataman píše: ↑16/2/2025, 11:49 Teď k těm kotevním lanům, resp. řetězům, protože lana se opravdu nepoužívají, tak požadavky na vybavení jednotlivých typů lodí máš zde, hle:
https://www.imorules.com/LRSHIP_PT3_CH1 ... PT3_CH13_7
Stačí to takto?
Tak z tohoto jsem zmaten jak lesní včela, vůbec nevím jakou a čeho délku máš na mysli.
Jo jo, ale jako vždycky - asi až zítra, neb sem právě začal bombardovat říši.
Tak tedy k driftování:
Děkuju.Ataman píše: ↑18/2/2025, 16:04 2. Potom jsou lodě, které manévrovat nemohou (NUC), ať už v důsledku závady na motoru, kormidelním zařízení, lodního šroubu (třeba v důsledku poškození kotevním řetězem kvůli náhodnému pádu kotvy), lodě s nedržící kotvou nebo třeba i kvůli počasí, atp…
Takovéto lodě musí být označeny za dne dvěma černými koulemi, v noci dvěma červenými světly nad sebou, viditelnými ze všech stran. Pokud se pohybují, pak i standardními pozičkami.
Takovýchto lodí si zpravidla nikdo nevšímá, dokud se samy neozvou (protože strojní posádky jsou mimo jiné od toho, aby takovýto problémy řešili, ozývat se tedy nebudou, pokud to není nad jejich možnosti a schopnosti), nebo nepředstavují bezprostřední ohrožení.
Navíc ne každá loď označená jako NUC je opravdu ve stavu neschopnosti manévrovat, dost se toho totiž zneužívá právě v případě lodí z bodu 1.