No, Sapkowski... no jak to říct...
Jednak ne každá povídka se mu povedla. Jednak taky ale ten svět a prakticky všechno co tam je, je obšleh. Často z autorů které mám rád... Pak taky - obšleh bych i bral, ale jen když je aspoň na úrovni těch obšlehnutých (typicky již v jiném vláknu mnou zmiň. Betancourtovo pokračování Amberu, které považuji nakonec za lepší než orig. sérii). Mch Zelaznyho obšlehl taky, ostatně jej do Polštiny překládal

A to S. není... No a nakonec, ono je na knížce/kách poznat, jestli ten autor nad tím přemýšlel než to začal psát (typicky pro příkl. Tolkien), anebo začal bez rozmyslu a pak musel logicky psát nesmysly, nenavazující či nesouhlasící věci (mapa světa v Zaklínači a mnoho dalšího). Třeba na takové Písni ledu a ohně (Otrůniny hry) je pěkně vidět, do které knihy si Martin svět rozmyslel, a kdy začal psát už bez toho předmyšlení, neb mu došlo.
To je mch i problém některých seriálů. Pro příklad Vikingové - pův. televizní tvorba, a má smysl a usebranost do druhého obléhání Paříže. Pak to vzal Netflix, to je od série synů, a začalo to stát za vyliž prdel. No a nakonec Ruské díly - výškrabek "abychom tu mrtvou krávu aspoň nakonec o pár centů podojili"...
Nemáme to lehké, my co to čteme a koukáme.
