Lockheed Martin F-35 Lightning II
Re: Lockheed Martin F-35
Od roku 2019 bude dostupné propojení až 12 simulátorů z několika různých základen + další assety - distributed mission training (DMT). Dnes je možné propojení 4 simulatoru. Umožni to podstatně komplexnější scenare pro vycvik.
Simulátory pouzivaji stejny software jako operační stroje.
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php ... 48#p405148
Předpokládám, že další krok bude propojení simulatorů se stroji ve vzduchu - virtual construct simulation.
Simulátory pouzivaji stejny software jako operační stroje.
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php ... 48#p405148
Předpokládám, že další krok bude propojení simulatorů se stroji ve vzduchu - virtual construct simulation.
Re: Lockheed Martin F-35
Byl dokončen poslední stroj z LRIP 10
LM získal kontrakt na LRIP 12, 13, 14
255 F-35
106 US, 89 partneři programu, 60 FMS
Zahraniční zákazníci mají objednávají v blocích, ale počty se ještě zvýší, protože v tom není US objednávka za LRIP 13 a 14, což bude přes 220strojů. US před dokončením testovaní nemůže nakupovat v blocích, což neplatí pro další zákazníky.
https://www.f35.com/news/detail/f-35-jo ... 0004046330
---
Harold Van Pee poskytl rozhovor o Belgické soutěži
https://www.lecho.be/entreprises/defens ... 69235.html
Anglický překlad
https://forum.keypublishing.com/forum/m ... ost3840982
Takže tady je můj "skoro kompletní" špatný překlad ze špatného anglického: D
Saab neodstoupil kvůli schopnosti nosit atomové zbraně, ale pro neschopnost Švédska poskytnout požadovanou podporu. V Request for Government Proposal (RfGP) nebyla o atomových zbraních žádná zmínka, pouze byla vyžadovaná schopnost operovat v NBC (Nuclear, Chemical, Bacteriological) prostředí.
Francouzi věří, že Rafale je nejlepší stroj pro SEAD na světě, lepší jak F-35.
Muže ALIS zablokovat F-35?
Ne. Stroje nejsou v neustálém kontaktu s tímto systémem.
Jak vysvětlíte nízkou cenu za stroj?
F-35 bude vyráběna v počtech 250 ročně proti 10-15 u konkurence. Naše nákupní cena je za flyaway 76,3mil euro.
US nám odpustili náklady za vývoj (475mil usd, což nebývá zvykem, ale tady museli zatlačit proti Britské nabídce) a nebudeme muset platit do 2030 budoucí vývojové náklady (7,2 mil ročně)
Provozní náklady?
Naše letová hodina u F-35 bude o 30% větší než u našich F-16, ale budeme s nimi létat o 30% méně hodin. Budeme mít méně strojů a bude více cvičit na simulátorech.
F-16 nás stojí ročně 222mil euro (/54 = 4,1 mil na stroj) a F-35 nás budou stát 229 mil euro (/34 = 6,7 mil euro na stroj), je to o dost méně než jsme počítali, náš strop byl 270mil.
Jak se bude provádět údržba?
Nebude velká údržba/generálka po 300h, stroj je modulární, takže už není nutné mít stroj mimo provoz měsíce. Vyměníme pouze modul, který se pošle na údržbu. Budeme mít o 250 méně techniků.
Jaké budou benefity pro průmysl?
Můžeme to asociovat s údržbou stroje, ale ne pouze pro Belgii, ale celosvětově. Zainvestujeme asi 227 mil euro do know how belgických firem, abychom jim pomohli získat zakázky pro F-35 a nejen pro ně. Ale není 100% zaručeno, že tyto firmy zakázky vyhrají. *poz. Nikdo nedostává zakázky jen pro to, že daný stát má získat podíl, ale společnosti musí být opravdu kompetitivní.
Je stále dost prostoru pro získání zakázek v rámci programu F-35, ale je to velmi kompetitivní prostředí a jen proto, že teď vyhrajete zakázku, není to na vždy. Amici opravdu chtějí snížit cenu stroje a takto to funguje i v civilním sektoru.
Může to změnit Belgický letecký průmysl?
Budou zde vítězové a poražení, LM a PW u nás tři roky objížděli společnosti a hledali příležitosti/vhodné partnery. Je také v jejich zájmu aby uspěli, protože to bude sloužit jako vzor pro budoucí zákazníky. A budou zde příležitosti i pro firmy, které s leteckým průmyslem nemají teď moc společného.
Jako?
Jedna třetina zakázek se týká produkce dílů na globální urovni. Další třetina na implementaci/zavedení F-35 (jako např. zavedení simulátorů). A další třetina se netýká přímo F-35, jako např, cyber bezpečnost nebo sensitive components
LM získal kontrakt na LRIP 12, 13, 14
255 F-35
106 US, 89 partneři programu, 60 FMS
Zahraniční zákazníci mají objednávají v blocích, ale počty se ještě zvýší, protože v tom není US objednávka za LRIP 13 a 14, což bude přes 220strojů. US před dokončením testovaní nemůže nakupovat v blocích, což neplatí pro další zákazníky.
https://www.f35.com/news/detail/f-35-jo ... 0004046330
---
Harold Van Pee poskytl rozhovor o Belgické soutěži
https://www.lecho.be/entreprises/defens ... 69235.html
Anglický překlad
https://forum.keypublishing.com/forum/m ... ost3840982
Takže tady je můj "skoro kompletní" špatný překlad ze špatného anglického: D
Saab neodstoupil kvůli schopnosti nosit atomové zbraně, ale pro neschopnost Švédska poskytnout požadovanou podporu. V Request for Government Proposal (RfGP) nebyla o atomových zbraních žádná zmínka, pouze byla vyžadovaná schopnost operovat v NBC (Nuclear, Chemical, Bacteriological) prostředí.
Francouzi věří, že Rafale je nejlepší stroj pro SEAD na světě, lepší jak F-35.
Muže ALIS zablokovat F-35?
Ne. Stroje nejsou v neustálém kontaktu s tímto systémem.
Jak vysvětlíte nízkou cenu za stroj?
F-35 bude vyráběna v počtech 250 ročně proti 10-15 u konkurence. Naše nákupní cena je za flyaway 76,3mil euro.
US nám odpustili náklady za vývoj (475mil usd, což nebývá zvykem, ale tady museli zatlačit proti Britské nabídce) a nebudeme muset platit do 2030 budoucí vývojové náklady (7,2 mil ročně)
Provozní náklady?
Naše letová hodina u F-35 bude o 30% větší než u našich F-16, ale budeme s nimi létat o 30% méně hodin. Budeme mít méně strojů a bude více cvičit na simulátorech.
F-16 nás stojí ročně 222mil euro (/54 = 4,1 mil na stroj) a F-35 nás budou stát 229 mil euro (/34 = 6,7 mil euro na stroj), je to o dost méně než jsme počítali, náš strop byl 270mil.
Jak se bude provádět údržba?
Nebude velká údržba/generálka po 300h, stroj je modulární, takže už není nutné mít stroj mimo provoz měsíce. Vyměníme pouze modul, který se pošle na údržbu. Budeme mít o 250 méně techniků.
Jaké budou benefity pro průmysl?
Můžeme to asociovat s údržbou stroje, ale ne pouze pro Belgii, ale celosvětově. Zainvestujeme asi 227 mil euro do know how belgických firem, abychom jim pomohli získat zakázky pro F-35 a nejen pro ně. Ale není 100% zaručeno, že tyto firmy zakázky vyhrají. *poz. Nikdo nedostává zakázky jen pro to, že daný stát má získat podíl, ale společnosti musí být opravdu kompetitivní.
Je stále dost prostoru pro získání zakázek v rámci programu F-35, ale je to velmi kompetitivní prostředí a jen proto, že teď vyhrajete zakázku, není to na vždy. Amici opravdu chtějí snížit cenu stroje a takto to funguje i v civilním sektoru.
Může to změnit Belgický letecký průmysl?
Budou zde vítězové a poražení, LM a PW u nás tři roky objížděli společnosti a hledali příležitosti/vhodné partnery. Je také v jejich zájmu aby uspěli, protože to bude sloužit jako vzor pro budoucí zákazníky. A budou zde příležitosti i pro firmy, které s leteckým průmyslem nemají teď moc společného.
Jako?
Jedna třetina zakázek se týká produkce dílů na globální urovni. Další třetina na implementaci/zavedení F-35 (jako např. zavedení simulátorů). A další třetina se netýká přímo F-35, jako např, cyber bezpečnost nebo sensitive components
Naposledy upravil(a) Shania dne 17/11/2018, 14:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Lockheed Martin F-35
takové to "jako je to na provoz drahé, a tak s tím nemůžete lítat jak jste zvyklí, ale zas k tomu dostanete playstation"



Re: Lockheed Martin F-35
A teď je otázka, jestli pokles letových hodin je na stroj a nebo flotilu.
Počty strojů se sníží o 38% z 54 na 34, je dost možné, že těch 34 F-35A bude naopak muset průměrně lítat víc jak 54 F-16…
Belgicani by měli mít u F-16 nálet okolo 200-220h ročně (Nizozemsko 180h).
U Belgičanu je to tedy odhadem 4,1 mil euro/4,7mil usd.
Takže pokud by to mělo být 30% méně, je to cca 140-150h ročně u F-35A (to dělá 50000euro za letovou hodinu….. )
Takže to spíš to znamená 30% snížení na flotilu a ne u jednotlivých strojů…
Pokud 54 strojů nalítá (při 200-220h na stroj) 10800-11880h ročně za 220mil euro
Tak u 34 strojů nalítají 7560 - 8316h ročně za 229 mil euro, ale nálet na stroj je při tom 222- 244h, což je 30k-26k (26k euro je 29,5k usd) euro za letovou hodinu. Takže bych se nedivil, kdyby Belgičani chtěli mít také 250h ročně na stroj.
USAF F-16 průměrně lítají 316h ročně za 8,2mil usd (v 2012 usd)
F-35A plánovali provozovat 250h (32000usd/h*) ročně za 8,1 mil usd
Při současném odhadu z posledního SAR cena klesla na 29000usd* u F-35A a 26000 u F-16 za letovou hodinu. Což je při 250h 7,2mil* ročně.
*v 2012 usd
Počty strojů se sníží o 38% z 54 na 34, je dost možné, že těch 34 F-35A bude naopak muset průměrně lítat víc jak 54 F-16…
Belgicani by měli mít u F-16 nálet okolo 200-220h ročně (Nizozemsko 180h).
U Belgičanu je to tedy odhadem 4,1 mil euro/4,7mil usd.
Takže pokud by to mělo být 30% méně, je to cca 140-150h ročně u F-35A (to dělá 50000euro za letovou hodinu….. )
Takže to spíš to znamená 30% snížení na flotilu a ne u jednotlivých strojů…
Pokud 54 strojů nalítá (při 200-220h na stroj) 10800-11880h ročně za 220mil euro
Tak u 34 strojů nalítají 7560 - 8316h ročně za 229 mil euro, ale nálet na stroj je při tom 222- 244h, což je 30k-26k (26k euro je 29,5k usd) euro za letovou hodinu. Takže bych se nedivil, kdyby Belgičani chtěli mít také 250h ročně na stroj.
USAF F-16 průměrně lítají 316h ročně za 8,2mil usd (v 2012 usd)
F-35A plánovali provozovat 250h (32000usd/h*) ročně za 8,1 mil usd
Při současném odhadu z posledního SAR cena klesla na 29000usd* u F-35A a 26000 u F-16 za letovou hodinu. Což je při 250h 7,2mil* ročně.
*v 2012 usd
Re: Lockheed Martin F-35
podrobnější info k simulatorum z předchozích příspěvků zde
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php ... 24#p406124
35x F-35 z USAF 388th a 419th Fighter Wings
Na některých záběrech je jich vidět 36, tak je otázka co se s tou jednou stalo.
https://www.facebook.com/419fw/videos/269676840406783/
https://twitter.com/i/status/1064618949180944385
fotky v lepší kvalitě zde
https://www.388fw.acc.af.mil/News/Artic ... st-photos/
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php ... 24#p406124
35x F-35 z USAF 388th a 419th Fighter Wings
Na některých záběrech je jich vidět 36, tak je otázka co se s tou jednou stalo.
https://www.facebook.com/419fw/videos/269676840406783/
https://twitter.com/i/status/1064618949180944385
fotky v lepší kvalitě zde
https://www.388fw.acc.af.mil/News/Artic ... st-photos/
Re: Lockheed Martin F-35
Na tom video je taky 36 F-35. 8 x 4, jedna trojice a jedna letí osamoceně v levém horním rohu nad hangárem. V čase 0:31 je vidět nejlépe.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Lockheed Martin F-35
Vypadá to spíš jak F-16, někde jsem čet, že tam byli dvě F-16Dzin píše:Na tom video je taky 36 F-35. 8 x 4, jedna trojice a jedna letí osamoceně v levém horním rohu nad hangárem. V čase 0:31 je vidět nejlépe.
tady je ještě jedno video
https://www.youtube.com/watch?v=j5hpKYcHGb0
Re: Lockheed Martin F-35
Mě to letadlo vypadá úplně stejně, jako ty ostatní. :-)

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Lockheed Martin F-35
Souhlas, to letadlo co letí osamoceně je jiný typ. Menší.
Osobně bych tipoval dvoumístnou F-16D s kameramanem na palubě, co to filmuje.
Jedná F-35 evidentně chybí. Vzhledem k tomu, co je to za slávu, bych tipoval závadu a návrat na základnu.
Osobně bych tipoval dvoumístnou F-16D s kameramanem na palubě, co to filmuje.
Jedná F-35 evidentně chybí. Vzhledem k tomu, co je to za slávu, bych tipoval závadu a návrat na základnu.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35
V tomto videu v čase 9:21 přijíždí po přistání všech F-35 ještě jedna T-38, takže to malé éro mohla být ona.
https://youtu.be/tZBOzIhG0f0?t=561
https://youtu.be/tZBOzIhG0f0?t=561

Re: Lockheed Martin F-35
Americké letectvo odhaduje roční náklady na provoz letounu F-35A na 7,1 mil dolarů, mají ale rozpočet pouze 4,1 mil na letoun (tedy chybí 43 %). Mariňáci odhadují náklady na provoz F-35B na 8,9 mil dolarů, rozpočet ale umožňuje utratit pouze 6,8 mil (tedy chybí 24 %). V nejlepší situaci je námořnictvo, které vyjde provoz F-35C na 7,9 mil dolarů a získá prostředky ve výši 7,5 mil.
Ps. pro orientaci 7 mil dolarů je přibližně 160 mil Kč
https://www.facebook.com/MagazynLotnict ... =3&theater
Ps. pro orientaci 7 mil dolarů je přibližně 160 mil Kč
https://www.facebook.com/MagazynLotnict ... =3&theater

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Lockheed Martin F-35
Zdroj je zde: https://twitter.com/LeeHudson_/status/1 ... 6441014274Rase píše:Americké letectvo odhaduje roční náklady na provoz letounu F-35A na 7,1 mil dolarů, mají ale rozpočet pouze 4,1 mil na letoun (tedy chybí 43 %). Mariňáci odhadují náklady na provoz F-35B na 8,9 mil dolarů, rozpočet ale umožňuje utratit pouze 6,8 mil (tedy chybí 24 %). V nejlepší situaci je námořnictvo, které vyjde provoz F-35C na 7,9 mil dolarů a získá prostředky ve výši 7,5 mil.
Ps. pro orientaci 7 mil dolarů je přibližně 160 mil Kč
https://www.facebook.com/MagazynLotnict ... =3&theater
Bohužel celý článek je zamčený, takže uvidíme, kdo to zveřejní jako další a budou snad nějaké další detaily.
Zajimalo by mě, co v těch cenách vlastně je. USAF vyjde provoz F-16C 8,1 mil usf a s 8,2 mil usd za F-35A se počítalo min před 5 lety. A i Belgie počíta s okolo +7,5mil usd ročně.
-----
GB F-35B mají IOC
https://www.defensenews.com/global/euro ... perations/
-----
Letos se konečně dočkáme dema F-35A, první má být i v březnu.
videa z nacviku
https://gfycat.com/powerlessdependentlice
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7895604049
https://www.youtube.com/watch?v=RRW0sLs ... e=youtu.be
-----
Shoz 5x Paveway IV, 1x Paveway IV na pohyblivý cil.
Re: Lockheed Martin F-35
Britska trojka a ten letoun v levo?
https://www.milmag.pl/news/view?news_id=1819
https://www.milmag.pl/news/view?news_id=1819
Re: Lockheed Martin F-35
Tempest 2 - http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=325&t=8174
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Lockheed Martin F-35
Mám dojem že tam vidím sklopené "kachní plochy" = Eurofighter Typhon?


Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Lockheed Martin F-35
Opravdu to vypada na maketu Tempestu II!
Tentokrate se zavrenou kabinou.
Tentokrate se zavrenou kabinou.
Re: Lockheed Martin F-35
Takhle ten Tempest vypadá fakt dost podobně na F-35, tedy víc než na jiných fotkách, ale proč ne že.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Lockheed Martin F-35
Zajímavé je, že těch 105 japonských F-35B nebude vyrobeno na montážní lince v Japonsku, ale přímo u společnosti Lockheed Martin v továrně ve Fort Worth. Důvodem má být, že letouny vyrobené na lince v Japonsku vycházejí dráž - konkrétně o 33 mil dolarů.
http://zbiam.pl/azjatyckie-nowosci-f-35 ... 0F1Hm3QjUg
http://zbiam.pl/azjatyckie-nowosci-f-35 ... 0F1Hm3QjUg

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček