Nová houfnice pro AČR
Re: Nová houfnice pro AČR
Skelet: samozrejme, že to uznam, lebo vidím ako DITA vyzerá. Ale ako vravím, celá DITA je bluf. Jej hlavná úloha je obsadiť mediálny priestor, aby na trhu nebol len CAESAR a Z2, ale aj akási Česká alternatíva. Co z toho, že toho casu je len chimera.
Re: Nová houfnice pro AČR
Jej hlavná úloha je obsadiť mediálny priesto



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Nová houfnice pro AČR
Dita s největší pravděpodobností nemíří na český trh, ale na trh indonéský. CSG totiž vítězství Nexteru vyhovuje. Díky Nexteru už dostal minimálně jednu velkou zakázku v Arábii, díky Nexteru se dostal do výzbroje Dánské a na 99% i francouzské armády. Takže pro ně je to výhodné.
V Indonésii mají čím dál silnější postavení a světě div se hledají houfnici ráže 155mm na kolovém podvozku.
V Indonésii mají čím dál silnější postavení a světě div se hledají houfnici ráže 155mm na kolovém podvozku.



Re: Nová houfnice pro AČR
Podpis kontraktu na nákup děl se blíží. Zasmluvnění podílu českého průmyslu je priorita
Veřejnou zakázku 1. září projedná Kolegium ministra obrany a 6. září má být informace postoupena vládě. Půjde-li vše dobře, měla by být smlouva podepsána ještě v září.
Re: Nová houfnice pro AČR
Ministerstvo obrany věří, že se smlouvu s francouzským dodavatelem podaří uzavřít do konce roku.
https://www.czdefence.cz/clanek/ceske-c ... u-munici-1
Ono to ozaj vyzera tak, že hlavná motivácia nákupu CAESAR je stat sa celosvetovým dodávateľom munície pre CAESAR. Alebo ma niekto záujem, aby sa zákazka nasťahovala, nebolo nič kúpené, obranyschopnosť bola slabšia. Lebo keď vidím ze jedny dvere sú zamknuté a hneď vedľa druhé dvere dokorán otvorené, nedáva zmysel, za každú cenu vylamovat tie zamknuté.
https://www.czdefence.cz/clanek/ceske-c ... u-munici-1
Ono to ozaj vyzera tak, že hlavná motivácia nákupu CAESAR je stat sa celosvetovým dodávateľom munície pre CAESAR. Alebo ma niekto záujem, aby sa zákazka nasťahovala, nebolo nič kúpené, obranyschopnosť bola slabšia. Lebo keď vidím ze jedny dvere sú zamknuté a hneď vedľa druhé dvere dokorán otvorené, nedáva zmysel, za každú cenu vylamovat tie zamknuté.
Re: Nová houfnice pro AČR
MO ovšem není známo svou rychlostí a schopností dotáhnout výběrová řízení a nákupy do zdárného konce a bez většího navýšení ceny. Druhým problémem jsou blížící se volby a jaké politiky u nás máme asi není třeba komentovat. Nikdo si nemůže být jistý, zda pro hlasy neseškrtají a neodstřelí přislíbený rozpočet.
Imperio absenti chaos regit.
Re: Nová houfnice pro AČR
Pro hlasy rozhodně ne. O rozpočtu se bude rozhodovat až po volbách.
Na ministerstvu jsou maximálně tak hlupáci. Protože prezentovali předpokádané ceny jako hotovou věc.
Na ministerstvu jsou maximálně tak hlupáci. Protože prezentovali předpokádané ceny jako hotovou věc.
Re: Nová houfnice pro AČR
Touha po hlasech, tedy skutečný význam moci a kontroly nad přerozdělováním finančních prostředků, je jedinou jistotou v politice a nekonečnou touhou. Jak rádi to u dalších voleb vytáhnou s cílem udržet se u moci.
Imperio absenti chaos regit.
Re: Nová houfnice pro AČR
Riaditel polskeho koncernu HSW v interview mimo ineho povedal:
Dovoľte mi pripomenúť, že program svetla sh 155 mm Kryl na kolesom podvozku bol aktivovaný v roku 2011, keď sa Poľsko a jeho ozbrojené sily vážne zapojili do zahraničných misií. V tom čase boli niektorí tvorcovia rozhodnutí fascinovaní údajnými zázračnými schopnosťami húfnice Nexter Caesar z hľadiska takzvanej aerotransportability. To ovplyvnilo požiadavky, v ktorých m.in schopnosť prepravovať kompletný Kryl letecky na palube lietadla C-130 Hercules. To nás viedlo k spolupráci s Elbitom. Ponúkol nám špeciálne navrhnutú húfnicu ATMOS 2000, pre ktorú Jelcz navrhol a vyrobil podvozok.
Musela spĺňať prísne požiadavky týkajúce sa hmotnosti a rozmerov, čo si m.in vyžadovalo použitie jedinečných stavebných a materiálnych riešení v tom čase. Takýto Krill sme vytvorili v roku 2014. A čo? A potom začali problémy. Hoci Kryl existuje už 8 rokov, jazdí, strieľa, armáda o neho v takomto vydaní stratila záujem. Následné prílohy postupom času natiahli program, požiadavky boli tiež celkom prekvapivo upravené. Nakoniec, ako vieme, poľské vojenské kontingenty boli stiahnuté z Iraku aj Afganistanu. Už neexistovala naliehavá potreba mať meranie delostreleckej podpory "expedičnej" triedy.
https://www.defence24.pl/kryl-po-nowemu ... cji-wywiad
Dovoľte mi pripomenúť, že program svetla sh 155 mm Kryl na kolesom podvozku bol aktivovaný v roku 2011, keď sa Poľsko a jeho ozbrojené sily vážne zapojili do zahraničných misií. V tom čase boli niektorí tvorcovia rozhodnutí fascinovaní údajnými zázračnými schopnosťami húfnice Nexter Caesar z hľadiska takzvanej aerotransportability. To ovplyvnilo požiadavky, v ktorých m.in schopnosť prepravovať kompletný Kryl letecky na palube lietadla C-130 Hercules. To nás viedlo k spolupráci s Elbitom. Ponúkol nám špeciálne navrhnutú húfnicu ATMOS 2000, pre ktorú Jelcz navrhol a vyrobil podvozok.
Musela spĺňať prísne požiadavky týkajúce sa hmotnosti a rozmerov, čo si m.in vyžadovalo použitie jedinečných stavebných a materiálnych riešení v tom čase. Takýto Krill sme vytvorili v roku 2014. A čo? A potom začali problémy. Hoci Kryl existuje už 8 rokov, jazdí, strieľa, armáda o neho v takomto vydaní stratila záujem. Následné prílohy postupom času natiahli program, požiadavky boli tiež celkom prekvapivo upravené. Nakoniec, ako vieme, poľské vojenské kontingenty boli stiahnuté z Iraku aj Afganistanu. Už neexistovala naliehavá potreba mať meranie delostreleckej podpory "expedičnej" triedy.
https://www.defence24.pl/kryl-po-nowemu ... cji-wywiad
Re: Nová houfnice pro AČR
ono je ovšem potřeba rozlišova Caesar a Caesar.. ten expediční Caesar je na podvozku 6x6 a má hmotnost do 20tun (přesněji 17,7 tuny), takže ho je možno naložit do C-130. Ten druhý, po kterém jde AČR je na podvozku 8x8 a váží nějakých 32 tun, takže možnost letecké přepravy razantně klesá dolů a je omezená na A400, C-17 a C-5.
Přestože se o C8x8 stále hovoří jako o lehké a expediční houfnici, tak je to těžká, klasická houfnice.
Přestože se o C8x8 stále hovoří jako o lehké a expediční houfnici, tak je to těžká, klasická houfnice.



- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nová houfnice pro AČR
V spojení so všetkými nevýhodami tej ľahkej expedičnej.skelet píše: Přestože se o C8x8 stále hovoří jako o lehké a expediční houfnici, tak je to těžká, klasická houfnice.
Re: Nová houfnice pro AČR
Tak hlavní nevýhoda Caesaru 6x6 je nízká zásoba munice, což verze 8x8 celkem řeší. Je spíš s podivem proč Poláci nekoupili rovnou Caesar 6x6, když byli tak zaujatí jeho řešením. Místo toho roky vyvíjejí vlastní obdobu která zdá se stále nefunguje podle jejich představ.
Re: Nová houfnice pro AČR
tak nízká zásoba munice je dána oním expedičním charakterem, nemůžeš prostě chtít vše. Svůj názor na 8x8 jsem prezentoval už několikráte..
Co se Poláků týče, tak dle toho citátu je v tom spíše vystřízlivění z oné koncepce.
Co se Poláků týče, tak dle toho citátu je v tom spíše vystřízlivění z oné koncepce.



Re: Nová houfnice pro AČR
Presne na to som narážal. Skratka postupom času (mozno skúsenosťami z UA) prišlo k prehodnoteniu konceptu, kedy už vzdušná prepravitelnost nehrala takú dôležitú úlohu.
Ono, napr. aj pri EVA 6x6 sa prejavilo preťaženie prednej nápravy, preto vznikla verzia 8x8. Je otázka ako si s podobnými problémami poradili Francúzi, lebo šetrenie hmotnosti sa MUSÍ niekde prejaviť. Ci to je životnosť, cena, zásoba paliva, munície, atď.
Ono, napr. aj pri EVA 6x6 sa prejavilo preťaženie prednej nápravy, preto vznikla verzia 8x8. Je otázka ako si s podobnými problémami poradili Francúzi, lebo šetrenie hmotnosti sa MUSÍ niekde prejaviť. Ci to je životnosť, cena, zásoba paliva, munície, atď.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nová houfnice pro AČR
To nie je žiadna nevýhoda Caesaru 6x6, pretože tento typ húfnice vieš bez problémov použiť s bedňami munície zloženými za húfnicou, keďže je určená pre nejaký typ konfliktu.Scotty87 píše:Tak hlavní nevýhoda Caesaru 6x6 je nízká zásoba munice, což verze 8x8 celkem řeší. Je spíš s podivem proč Poláci nekoupili rovnou Caesar 6x6, když byli tak zaujatí jeho řešením. Místo toho roky vyvíjejí vlastní obdobu která zdá se stále nefunguje podle jejich představ.
Hlavnou nevýhodou je posádka vonku.
Re: Nová houfnice pro AČR
Což je řešení použitelné jen při palbě ze statického postavení. Obsluha houfnice zvenku klade zvyšuje nároky na posádku a snižuje to její komfort. To je určitě pravda.
Re: Nová houfnice pro AČR
Lynx: tak Caesar 6x6 je tupá houfnice, která má čistě manuální nabíjení. Má i jiný odměr, než Eva, takže nebudou takové nároky na lafetaci apod. Zkrátka bude o dost lehčí. C8x8 je prostě .. no snad je levná.



- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nová houfnice pro AČR
Scotty: To je riešiteľné už pri rekognoskácií terénu, po určení vyčkávacieho priestoru a palebného postavenia, vedia muničné tími prichystať bedne k palebnému postaveniu.
Naposledy upravil(a) Juraj Tichý dne 7/9/2021, 14:45, celkem upraveno 1 x.
Re: Nová houfnice pro AČR
A bol by problém za tú 6x6 variantu zaprahnúť "malý" príves aby si na ňom viezol väčšiu zásobu munície? Nepoužíva sa také riešenie? Pritom by letecká prepraviteľnosť zostala v tej nižšej triede lietadiel.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."



