F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11759
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Zemakt »

V budoucnu 48 ks F-16, 32 ks F-35 a 48 ks F/A-50. 128 ks. ČR v budoucnu 24 nadzvuk 12 cvičně bojový L-159. 36 ks. Cca 4 krát větší, lidnatější + moře. Mne to vychází.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Wasp »

Mě to nevychází.
Než samotné alky je lepší Gripen a k tomu Alky.
F-35 se ponechá.
Tedy 24 F-35, a k tomu co ČR má a jsme na minimu.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11759
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Zemakt »

No, v tom případě by do toho měli Poláci začít víc šlapat :wink:
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od alibaba »

Taky mají v plánu nakoupit i F-15. Co je hlavně po fiasku f35 vůči Tu-160 nad Japonským mořem logické.
Celkově Poláci nejen budují nejlepší pozemní vojsko v Evropě ale slušně investují i do letectva. ( i když stále většina bude f16tek ) Rozmanitost letectva by jim měla zaručit bojeschopnost v případě uzemnění/snížení bojové připravenosti typové řady z různých důvodů. ( obzvlášť vhodné v případě f16 & f35 )
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11759
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Zemakt »

Fiasku? To mi nějak uniklo, mohl bych být nasměrován, díky.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17863
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od skelet »

Zemakt: F-35 vs Tu-160, kdy Tu-160 měla uletět F-35. Takové nové "vypnutí amerického torpédoborce".
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11759
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Zemakt »

Aha, jako že by Túčko Gripenu neulétlo jo, nebo že by se pomocí F-15 naháněli nad Polskem Túčka? No, pro zakroucení hlavou dobré.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4133
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od niko »

Zemakt píše: 26/12/2022, 21:12 V budoucnu 48 ks F-16, 32 ks F-35 a 48 ks F/A-50. 128 ks. ČR v budoucnu 24 nadzvuk 12 cvičně bojový L-159. 36 ks. Cca 4 krát větší, lidnatější + moře. Mne to vychází.
24+12 mi na CR pride malo. Vam by sa hodila aspon jedna plnohodnotna NATO 48micka. 24+12 je tak pre Slovensko. Co je dnes uz aj realisticke.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11759
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Zemakt »

Může být, já to bral poměrově k Polsku. Když se zde zmiňuje. Jen bych podotknul není to jen o érech, ale i létajícím personálu. A to je také bída jak jsem pochopil.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od alibaba »

Zemakte, No Gripen by měl podobnou šanci jako u F-16. F35 značně nižší.
Co vím tak několik Polských pilotů se rozpakovalo že po vyřazení Mig-29 nebudou mýt výkonnější stíhač. Ale šlyel jsem to jen z druhé ruky od Polského kolegy.
Pokud je to pravda, je možné že Polská vláda na rozdíl od naší poslouchá vlastní piloty.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11759
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Zemakt »

Proč značně, ony ty F-16 a Gripeny v AA konfiguraci na maximálce, pravděpodobně s přídavnými nádržemi, nejsou také žádné terno. Kdežto F-35 bude v "čisté".

Jo Typhoon nebo F-15, to je jiný level. Ale kupovat je kvůli Tu-160. No nevím, velké voči spíš.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4015
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od HONZIK11 »

Zemakt píše: 27/12/2022, 07:22 Aha, jako že by Túčko Gripenu neulétlo jo, nebo že by se pomocí F-15 naháněli nad Polskem Túčka? No, pro zakroucení hlavou dobré.
Otazkou je zda ho chces stihat ,dohnat a proletet se kolem neho a vyfotit . Tak to pujde na jeho maximalce tezko.
On ten Tupolev bude letat taky se stihaci ochranou.Takze to bude zesileni problemu jak ho sestrelit.
Nicmene,jeho rychlost nebude problem pro jakoukoliv strelu delsiho doletu vzduch vzduch napr. AIM-260,MBDA Meteor,BVRAAM,vystrelenou za ucelem jeho sundani z oblohy z jakehokoliv smeru i z pomalejsiho letounu. Ony proste daji vic nez M4 dozenou a sestreli.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11759
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Zemakt »

Tak já bych hlavně řekl, že vidět ho někde špacírovat kolem horké zóny by bylo no, dost amatérské. Proto mi to ohledně důvodu proč F-15 přijde jako takové spíš rétorické cvičení.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4015
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od HONZIK11 »

Ony ty Tupolevy se moc spacirovat kolem horkych zon nebudou. Jsou to nosice strel s doletem 1500km. Tzn. Budou a i dnes odpaluji tyto strely mimo dostrel cehokoliv.To ze jsou projektorem sily a stenkrujou ,si nebudou moci ve valecnem stavu vubec dovolit,protoze je lze videt. Mohou letet i nizko,ale tam deklarovane rychlosti nedosahnou ani nahodou.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11759
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Zemakt »

Tak tak.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od KOLT »

Gripen by Túčko samozřejmě taky nedohnal, páč kdyby byl v čisté A-A konfiguraci bez nádrží, nebude na to mít palivo. A s nimi zase rychlost. Ostatně, ony ty 2 M jsou u něj horko těžko dosažitelná záležitost i v čisté konfiguraci... Na honění Tu-160 je potřeba čistý ASF, což je stroj mimo naše možnosti, respektive ty peníze můžeme investovat inteligentněji.
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od alibaba »

Zemakt píše: 27/12/2022, 12:21 Proč značně, ony ty F-16 a Gripeny v AA konfiguraci na maximálce, pravděpodobně s přídavnými nádržemi, nejsou také žádné terno. Kdežto F-35 bude v "čisté".

Jo Typhoon nebo F-15, to je jiný level. Ale kupovat je kvůli Tu-160. No nevím, velké voči spíš.
Co se týče těch Poláků, tak je to spíš o tom jak rychle jsou schopni dohnat jakékoliv letadlo. Přece jenom Migy jsou dost rychlé.

Co se týče f35a tak ta by měla dosáhnout těch 1.6M ( pokud se na nich něco jiného neposere ).
I když se to sice nás nebo Poláků netýká ale stejně je zajímavé že verze B & C mají povolenou forsáž jen několik desítek sekund takže deklarovanou maximálku nedosáhnou.

https://www.defensenews.com/air/2019/06 ... h-coating/
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

alibaba píše: 27/12/2022, 23:31
Zemakt píše: 27/12/2022, 12:21 Proč značně, ony ty F-16 a Gripeny v AA konfiguraci na maximálce, pravděpodobně s přídavnými nádržemi, nejsou také žádné terno. Kdežto F-35 bude v "čisté".

Jo Typhoon nebo F-15, to je jiný level. Ale kupovat je kvůli Tu-160. No nevím, velké voči spíš.
Co se týče těch Poláků, tak je to spíš o tom jak rychle jsou schopni dohnat jakékoliv letadlo. Přece jenom Migy jsou dost rychlé.

Co se týče f35a tak ta by měla dosáhnout těch 1.6M ( pokud se na nich něco jiného neposere ).
I když se to sice nás nebo Poláků netýká ale stejně je zajímavé že verze B & C mají povolenou forsáž jen několik desítek sekund takže deklarovanou maximálku nedosáhnou.

https://www.defensenews.com/air/2019/06 ... h-coating/
Dohnat? Zadny dohaneni jedne stihacky druhou moc nehrozi, pokud jsou od sebe vzdalene i jen par km ( i odpal AAM na unikajici nadzvukovy cil je na dost kratke vzdalenosti - 10km), proto se da z boje odpoutat.

Kdyz cil poleti M1.6 a stihac M 1.8/2 tak jim dojde palivo driv, nez cil dozene. Tu-160 ma sanci dohnat max Mig-31.

napr. pri vizualni identifikaci Tu-160, se Tu rozhodlo uletet, tak s nim ani F-15 dlouho nevydrzi.

Pokud jde o zachyceni, ten rozdil v akceleraci a max rychlosti mezi Typhonem a F-35A je tak 1min az 30s a 10-20km podle toho jak daleko byl cil, cim dal ten cil je, tim se ta vyhoda smazava, kvuli omezenemu palivu. F-35 vydrzi na svoji maximalce o dost dele nez jine stroje na svoji, museli by letet ekonomicteji a tim se dostanou k a nebo pod max rychlost F-35...

Spurt na tohle ma udelany model, pokud je cil detekovan 300nm od zakladny (5min na zemi pro start) tak, kde ho stihaci zachyti a kolik jim zustane pouzitelneho paliva na boj (RTB rezerva v tom neni)
Typhonem zachycuje na 166nm, 1800lb paliva coz je 7min pridavneho spalovani.
F-35A zachycuje na 156nm 6500lb paliva coz je 25min pridavneho spalovani.
F-15EX 160nm, 2960lb , 8.5min
F-16V 158nm, 2200lb, 11.6min
F-22 166nm. 4100lb 9.3min
F/A-18E 152nm 2900lb 9.2min
Rafale M 159nm 2100lb 9min
Su-35S 156nm 8400lb 14.2min

work in progress verze zde
https://www.f-16.net/forum/download/file.php?id=40194

Takze i kdyz F-35A ma nejnizsi maximalku a nejnizsi akceleraci a to o dost (mimo SH), tak ten rozdil neni nakonec tak velky ani v pripade takto specificke mise, kde specializovane stoje nako Typhoon a F-22 maji mit hodne navrch a proti Jas-39C v tehle oblasti o schopnosti neprijdeme.
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od alibaba »

Shania píše: 28/12/2022, 00:50
Dohnat? Zadny dohaneni jedne stihacky druhou moc nehrozi, pokud jsou od sebe vzdalene i jen par km ( i odpal AAM na unikajici nadzvukovy cil je na dost kratke vzdalenosti - 10km), proto se da z boje odpoutat.

Kdyz cil poleti M1.6 a stihac M 1.8/2 tak jim dojde palivo driv, nez cil dozene. Tu-160 ma sanci dohnat max Mig-31.

napr. pri vizualni identifikaci Tu-160, se Tu rozhodlo uletet, tak s nim ani F-15 dlouho nevydrzi.

Pokud jde o zachyceni, ten rozdil v akceleraci a max rychlosti mezi Typhonem a F-35A je tak 1min az 30s a 10-20km podle toho jak daleko byl cil, cim dal ten cil je, tim se ta vyhoda smazava, kvuli omezenemu palivu. F-35 vydrzi na svoji maximalce o dost dele nez jine stroje na svoji, museli by letet ekonomicteji a tim se dostanou k a nebo pod max rychlost F-35...

Spurt na tohle ma udelany model, pokud je cil detekovan 300nm od zakladny (5min na zemi pro start) tak, kde ho stihaci zachyti a kolik jim zustane pouzitelneho paliva na boj (RTB rezerva v tom neni)
Typhonem zachycuje na 166nm, 1800lb paliva coz je 7min pridavneho spalovani.
F-35A zachycuje na 156nm 6500lb paliva coz je 25min pridavneho spalovani.
F-15EX 160nm, 2960lb , 8.5min
F-16V 158nm, 2200lb, 11.6min
F-22 166nm. 4100lb 9.3min
F/A-18E 152nm 2900lb 9.2min
Rafale M 159nm 2100lb 9min
Su-35S 156nm 8400lb 14.2min

work in progress verze zde
https://www.f-16.net/forum/download/file.php?id=40194

Takze i kdyz F-35A ma nejnizsi maximalku a nejnizsi akceleraci a to o dost (mimo SH), tak ten rozdil neni nakonec tak velky ani v pripade takto specificke mise, kde specializovane stoje nako Typhoon a F-22 maji mit hodne navrch a proti Jas-39C v tehle oblasti o schopnosti neprijdeme.
Tak 25 minut nonstop pridavneho zpalovani. To by bylo zajimave videt jak to zvladne system. Co vym, tak se to testuje ani ne na polovinu toho casu. Plus motor v tomato rezimu zdvojnasobi detekcni vzdalenost pres IR spectrum uz tak dost horkeho stroje.

Ale aspon acko is to muze dovolit narozdil od f35b a f35c ktere maji povoleno pridavne spalovani maximalne na nekolik desitek vterin takze maximal u tech stroju je 1.3 M
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Arthur »

Finský projekt na nákup letounů F-35 se přiblížil svému cenovému stropu
zdroj: https://www.czdefence.cz/clanek/finsky- ... emu-stropu

Ale čo to? :roll:
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“