Pád letu MH17 na Ukrajině

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Zamčeno
Tomas SK
Příspěvky: 0
Registrován: 28/5/2014, 13:25

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Tomas SK »

1stCLJan píše:To očouzení zpusobilo pravděpodobně hoření zbytku kabiny při pádu. Proto ten úhel očouzení
to by vysvetlovalo tie menej osmudene zvisle pasy ktore su preliacene dovnutra.

otazka1: co mohlo sposobit preliacenie vonkajsieho plasta medzi prpazkami konstrukcie draku? mna napada len tlakova vlna a teda ze v blizkosti trupu nieco vybuchlo. To by ukazovalo na raketu a popieralo zostrel kanonom

otazka2: zda sa ze v mieste pilotnej kabiny bol poziar - to ocmudenie, potom muselo vzniknut (a v suvislosti s inym smerom shuh nez bola rovina letu) az po vybuchu cohosi a pochaza z horiaceho vnutorneho vybavenia kabiny. Su k dispozicii aj ine fotka dalej od kabiny v slusnom rozliseni kde byoli tieto ocmudeniny vidiet?

hypoteza: ak su na trupe preliaciny medzi prapazkami smerom dovnutra mozeme teoriu o vybuchu vo vnutri kabiny viac-menej poslat na druhu kolaj. Na druhej strane, ak bola kabina v oblasti tlakovej vlny (preliaciny na trupe) musela raketa vybuchnut dost blizko, lenze mnozstvo dier v plechoch sa mi na blizky vybuch zda byt malo - ocakaval by som ovela vacsiu kuca-pacu, iba ze by raketa mala velmi malu bojovu hlavicu (malo fragmentov) co ale BUK nema... (dal by som smajla s pokrcenymi plecami, keby bol)
Uživatelský avatar
CAT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1683
Registrován: 6/8/2009, 10:53

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od CAT »

Tomas SK: Někdo už sem dával údaj o tom kolik "kuliček" našli v Tučku po sestřelu S-200 a nebylo jich víc než 300, pokud si dobře pamatuju...
Obrázek
"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
majod
vojín
vojín
Příspěvky: 14
Registrován: 27/10/2011, 13:47

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od majod »

Studium fotografii ktore su umestnene par riadkov hore v slusnom rozliseni vylucuje bombu
skelet skoda ze tvoja tolerancia k stalym diskutujucim ta posuva mimo objektivny postoj .viem ze tato poznamka sem nenalezi tak ju kludne zmazte
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Alchymista »

CAT - z Tu-154 však vytiahli len asi 10% trosiek.
Tomas SK - jedna časť trosiek pochadza priamo z kabíny pilotov, zachovali sa v nej i kusy "kobercov" z podlahy kabíny - a nevyzerá to, že by sa požiar kabíny rozvinul bezprostredne po zásahu a počas pádu. Stopy "očadenia" zrejme vznikli buď v spojitosti s výbuchom rakety - alebo až počas pádu od dymu z iných častí trosiek.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Tomas SK
Příspěvky: 0
Registrován: 28/5/2014, 13:25

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Tomas SK »

Alchymista píše:CAT - z Tu-154 však vytiahli len asi 10% trosiek.
Tomas SK - jedna časť trosiek pochadza priamo z kabíny pilotov, zachovali sa v nej i kusy "kobercov" z podlahy kabíny - a nevyzerá to, že by sa požiar kabíny rozvinul bezprostredne po zásahu a počas pádu. Stopy "očadenia" zrejme vznikli buď v spojitosti s výbuchom rakety - alebo až počas pádu od dymu z iných častí trosiek.
myslim ze keby stopy ocmudenia vznikli priamo spolu s vybuchom, preco su na fotkach tie "preliacene" miesta kde ale cmuhy nie su?

osobne v podstate vylucujem, ze by cmuhy vznikli na zemi z poziaru - bolo by to ocmudene vsade rovnako, na tych fotkach vidno ze v preliacinach smuhy nie su. A ak tie preliaciny vznikli tlakovou vlnou mimo lietadla, potom ocmudenie muselo vzniknut v case po vybuchu ale pred dopadom na zem. Ak to bolo po vybuchu, moze to byt z horiaceho kokpitu pilotov, lenze je zaujimave, ze od "velkej diery v cervenom pase" nalavo zaidne preliaceniny ani neocmudene miesta nie su... som z toho jelen tek trochen
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Alchymista »

Stačí si uvedomiť, že "my" nevieme, v akej polohe bol trup rakety voči trupu lietadla - pritom trup rakety predstavuje cca 400kg hmoty (raketa má ~680-720 kg pri odpálení, motor z väčšej časti alebo celkom vyhorel, bojovú časť nepočítam).
Pri výbuchu bojovej časti sa rozletí jednak "kontrolovaný" prúd rýchlych črepín do určeného smeru/smerov, ale výbuch rozhodí do okolia aj masívnejšie kusy trosiek z konštrukcie rakety, ktoré sú síce pomalšie ako črepiny z bojovej časti, ale môžu vážiť stovky gramov až jednotky kilogramov a ich rýchlosť dosahuje i stovky metrov za sekundu. Ak motor v okamihu výbuchu ešte celkom nedohorel, sú rozhodené aj horiace úlomky jeho náplne...
Stopy "očadenia" na nájdenej prednej časti trupu majú akoby dve hlavné formy: jedna predstavuje akési "plošné očadenie", následne "upravené" rýchlym prúdom vzduchu, druhá forma zodpovedá skôr malým horiacim časticiam, ktoré sa pohybujú po povchu alebo tesne okolo neho, prípadne do neho narážajú.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Tomas SK
Příspěvky: 0
Registrován: 28/5/2014, 13:25

pre porovnanie Boing300 a Igla

Příspěvek od Tomas SK »

na tejto stranke http://www.aerospaceweb.org/question/design/q0177.shtml , hnet prvy obrazok (zlozeny zo 4 zaberov) je ukazka zasahu civilneho dvojmotoroveho prudoveho lietadla nejakou iglou (strelou, to je jedno). Zaujimave ze nevidiet poskodenie motora ale horiaceho kridla.

blizsie foto poskodeneho kridla:
http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Baghd ... sile_2.jpg

k tomu "reportaz" a simulacia
https://www.youtube.com/watch?v=DUstvXSytRc

iny clanok:
http://www.tallrite.com/weblog/blogimag ... otdown.htm

ine fotky poskodenia
http://www.fredhoot.com/DHLairbus.html

Zaver:
1- myslim ze ciste teoreticky mozeme z rozsahu poskodenia velkeho civilneho lietadla odvodit rozsah poskodenia mensou raketou (typu R60, mozno by podobny ucinok mohla mat aj vacsia R27)
2- vidiet ze IR raketa sa nemusi trafit do motora - v pripade DHL si to odnieslo kridlo (ciste spekulativne aj u MH17 je zvlastne poskodene kridlo a nasledne mohla raketa zaparkovet / preletiet cez pilotnu kabinu alebo vybuchnut pri nej)

Clanky v rozpore s pokynom adminov prekladat nebudem bo text nie je taky dolezity ako obratzovy material)
Tomas SK
Příspěvky: 0
Registrován: 28/5/2014, 13:25

BAE 125 vs 2xR60

Příspěvek od Tomas SK »

iny pripad:
http://nefarious-240z.com/gallery2/main ... itemId=425
On 6 August 1988, the Botswana Air Wing British Aerospace 125-800, flown by Col. Albert Scheffers (CO Botswana Air Wing) and British Aerospace transport pilot Arthur J. Ricketts, carrying the president of Botswana, J. K. Quett Masire and eight other passengers, was underway at 35.000ft over Angola. All of a sudden, those on board heard a loud bang and there was an explosive decompression of the cabin. The aircraft yawed, rolled and dived almost at once and then a shower of fan blades from the starboard Garrett TFF.731-5 engine was observed as it separated away from the aircraft and went in forward direction. The aircraft was hit by one of two R-60/AA-8 Aphid missiles fired at it from an Angolan MiG-23ML interceptor. The first missile hit the starboard engine and ripped it together with the entire pod off the aircraft. The second missile then hit the same engine after it was already off the aircraft. Col. Scheffers regained control of the aircraft at 28.500ft, completed an emergency shutdown and thus preserved the other aircraft systems. 2.000lb of fuel in the right wing and one engine were lost, and there was extensive damage to the right wing and flaps. The aircraft spiraled down and then landed at Cuito Bie, in Angola. Subsequent inspection reveald that the hydraulic pump, starter/generator and alternator were still attached by hoses and cable looms. Angola apologized to Botswana for the missile firing, especially as usual air traffic control clearances had been received before the presidential trip. Nobody on board the aircraft suffered serious injuries, and the aircraft was subsequently repaired.
skratka: MiG23ML napadol BAE125 s prezidentom Zimbabwe vo vske 35.000 ft (podobne ako MH17 - FL 320) kdesi nad Angolou, prva R60 znicila pravy motor ktory odpadol, druha r60 trafila motor az po odpadnuti. V lietadla nastala explozivna dekompresia ... lietadlo pristalo

Zaver: 2xR60 nestaci ani na lietadlo malej/strednej obchodnej triedy, dekompresia nebola fatalna
Uživatelský avatar
CAT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1683
Registrován: 6/8/2009, 10:53

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od CAT »

komander "Razyan", předání dvou mrtvých ua vojáků. Ale hlavně v druhé půli videa rozhovor i o MH17...
Obrázek
"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Alchymista »

- Hlavný rozsah viditeľného poškodenia stroja DHL A-300 OO-DLL nebol spôsobený samotným zásahom, ale následným požiarom paliva z palivovej nádrže v krídle.
- V tomto prípade je celkom dôležitá "geometria stretnutia" - Lietadlo intenzívne stúpalo a raketa sa k nemu približovala zo strany, smerujúc do vypočítaného bodu stretnutia. Pravdepodobne sa zameriavala na trysku motoru alebo mierila mierne pred ňu, ale nekontaktný zapalovač zaregistroval signál cieľa pri prielete popod/ponad?) rozmerné krídlo a aktivoval bojovú časť rakety "predčasne" (A300 má rozpätie okolo 45 metrov).
- Bolo by celkom zaujímavé vedieť, či raketa vybuchla nad alebo pod krídlom

Prípad British Aerospace 125-800 - rakety zasiahly motor, ktorý je umiestnený na pilóne a ďaleko vzadu na konci trupu - a prileteli pravdepodobne z boku po veľkým uhlom voči trupu (viď stopy poškodenia na klapke krídla).
Obrázek
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
1stCLJan
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 519
Registrován: 29/7/2014, 10:06

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od 1stCLJan »

Alchymista píše:- Hlavný rozsah viditeľného poškodenia stroja OO-DLL nebol spôsobený samotným zásahom, ale následným požiarom paliva z palivovej nádrže v krídle.
- V tomto prípade je celkom dôležitá "geometria stretnutia" - Lietadlo intenzívne stúpalo a raketa sa k nemu približovala zo strany, smerujúc do vypočítaného bodu stretnutia. Pravdepodobne sa zameriavala na trysku motoru alebo mierila mierne pred ňu, ale nekontaktný zapalovač zaregistroval signál cieľa pri prielete popod/ponad?) rozmerné krídlo a aktivoval bojovú časť rakety "predčasne" (A300 má rozpätie okolo 45 metrov).
- Bolo by celkom zaujímavé vedieť, či raketa vybuchla nad alebo pod krídlom
Tady se samozřejmě naskýtá opodstatněná spekulace:

Raketa se aktivovala o křídlo když směřovala na motor a protože se o křídlo nezastavila , její detonace přímo směřovala na kabinu pilotů, kde je usmrtila a neovladatelné letadlo spadlo. Proto by na jiných částech draku nebyli viditelné stopy po fragmentech. Docela náhoda a trefa per-exelence.
Jaká z protiletadlových raket vzduch-vzduch je schopna takového účinku?


http://www.palba.cz/album/displayimage. ... fullsize=1
Naposledy upravil(a) 1stCLJan dne 1/8/2014, 17:16, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
CAT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1683
Registrován: 6/8/2009, 10:53

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od CAT »

1stCLJan: Jenže jak pak vysvětlit údaje radarů RF o tom, že letoun "prudce zabrzdil"? To totiž zatim koresponduje s desintegrací letounu po zásahu...
Obrázek
"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
Tomas SK
Příspěvky: 0
Registrován: 28/5/2014, 13:25

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Tomas SK »

Alchymista píše:Prípad British Aerospace 125-800 - rakety zasiahly motor, ktorý je umiestnený na pilóne a ďaleko vzadu na konci trupu - a prileteli pravdepodobne z boku po veľkým uhlom voči trupu (viď stopy poškodenia na klapke krídla).
Obrázek
mohla priletiet aj zozadu a poskodenie klapiek sposobili casti motora alebo crepiny bojovej hlavice rakety R60. Viec info o tomto neviem, ale predpokladal by som ze MiG23 utocil skor zozadu ako z boku alebo na rakurze
1stCLJan
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 519
Registrován: 29/7/2014, 10:06

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od 1stCLJan »

CAT píše:1stCLJan: Jenže jak pak vysvětlit údaje radarů RF o tom, že letoun "prudce zabrzdil"? To totiž zatim koresponduje s desintegrací letounu po zásahu...
Jsem pilot sice né dopravák ,ale vím co můžu za letu udělat s letadlem. Pokud prudce přitáhnu na maximální rychlosti a ta je v takové výšce u dopraváku věřte jen kousek,tak jsem schopen okamžitě snížit rychlost , navíc v případě vzniklého přetížení dojde okamžitě k destrukci draku letadla. Dopravní letadla nejsou dimenzována na velká přetížení.

To přitažení mohla způsobit destrukce kabiny při zásahu elektroniky třeba.
Tomas SK
Příspěvky: 0
Registrován: 28/5/2014, 13:25

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Tomas SK »

1stCLJan píše:Tady se samozřejmě naskýtá spekulace:

Raketa se aktivovala o křídlo když směřovala na motor a protože se o křídlo nezastavila , její detonace přímo směřovala na kabinu pilotů, kde je usmrtila a neovladatelné letadlo spadlo.
Jaká z protiletadlových raket vzduch-vzduch je schopna takového účinku?

http://www.palba.cz/album/displayimage. ... fullsize=1
poskodenie na kridle ale mohlo sposobit aj nieco ine nez raketa. V zasade si treba vsimnut, ze na kridle nie je zidne ocmudenie a teda by som tipoval moznost:
1- poskodnie raketou prilietavajucou zo zadu z boku (strjchla kridelkom a pod.)
2- poskodenie odpadavajucili castami pocas padu rozlomeneho trupu na zem
3- poskodenie castou srapnelov od rakety prilietavajucej z predu ( mohla priletiet z prava alebo aj z lava)

Mame foto pravej prednej casti lietadla - pilotnej kabiny a potom priestoru za kabinou? co ak raketa priletela z pravej strany lietadla a teoreticky nim mohla aj nejaka cast rakety preletiet (a vybuchnut pred kokpitom z lava /v smere letu HM17/ alebo nevybuchnut vobec a ocmudenie na predku kabiny je z motora rakety (to by sa dalo lahko dokazat analyzou shorenin - zoskrabat a hodit do spektraku, nic zlozite)
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Alchymista »

Asi žiadna - pri rozmeroch B777 by musela v takomto scenári bojová časť rakety vážiť mnoho desiatok kilogramov. Navyše, letecké rakety používajú hlavne tyčové bojové časti, ktoré pôsobia predovšetkým v smere kolmo na osu rakety.
Niečo ako smerovanie detonácie síce existruje, a využíva sa, ale tu sa bavíme o stroji s rozpätím ~60 metrov, takže vzdialenosť od bodu kontaktu rakety s krídlom po kabínu pilotov bude minimálne 30 metrov. To je obstojná vzdialenosť aj na výbuchom tvarované projektily, tlaková vlna už nie je na takú diaľku dosť intenzívna, a črepiny sa významne rozptýlia v priestore - ich hustota klesne na 1 kus na meter štvorcový alebo menej (za predpokladu, že ich z plášťa bojovej časti vznikne ~10 000 -> stredná hmotnosť ~3,5gramu)

ad British Aerospace 125-800 - na trupe nie je ani stopa po deštrukčnom kruhu tyčovej bojovej časti R-60 - a ten dosahuje priemer ~3-3,5 metra. Takže osa rakety musela v momente výbuchu smerovať tak, že bola značne odklonená od osy trupu lietadla.

Neexistuje žiadny rozumný dôvod pre špekulácie o dvoch kontaktoch lietadla s raketou - na krídle a na kabíne. Raketa nemá žiadny zdroj informácie o tom, že ju "tam vpredu" čaká lákavejší cieľ - a nemá žiadny dôvod k nejakým podobným úvahám. Ani na také úvahy nie je vybavená. Vyhodnotí len to, že cieľ je náležite blízko, v účinnom dosahu bojovej časti. A kontakt s krídlom je jednoznačne znamenie, že cieľ JE dostatočne blízko.
Naposledy upravil(a) Alchymista dne 1/8/2014, 17:13, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od cover72 »

Alchyk: poznámka -- tu BAe 125 trefila R-60, která narozdíl od R-60M ještě neměla tyčovou bojovou část, ale normálně HE hlavici; většinu energie inkasoval motor, jehož většina po zásahu odpadla.
1stCLJan píše:Jistě
Primárně se teda musí zjistit čím to bylo sundáno a pak dokazovat vinu, kdo a jak to provedl. Ostatně tak se bude ubírat i vyšetřování. Vyšetřující komise ICAO vyšetří příčinu pádu a dokazování kdo to udělal a jak bude na soudu. Ve zprávě ICAO bude jistě co způsobilo pád letounu, jestli raketa a možná i jaká , nebo střelba z kanonu a jaké ráže.

Takže tu jsou tři verze kanon, raketa vzduch-vzduch, raketa země-země.
Plus:
- bomba
- technická závada
- sabotáž

Tedy ve skutečnosti šest verzí. Ale jinak ano, s definitivou se musí počkat na závěry vyšetřovací komise.

CAT: nic není vyloučeno. Je řada teroristických útoků, k nimž se nikdo nepřihlásil.

Ať jde o likvidaci nepohodlných (pár zejména menších letadel takto sundáno bylo; přijde ti, že na letu s řadou odborníků a nizozemským politikem nemohl být nikdo, koho by se někdo chtěl zbavit?), snahu zlikvidovat konkurenční leteckou společnost nebo si přijít k penězům z pojistného podvodu (sabotáž...).

Stejně tak je možná okamžitá livkidace únavou materiálu: sám jsem sem psal příklad stroje, který utrpěl únavovou trhlinou a byl ve vzduchu téměř okamžitě působěním aerodynamických sil roztrhán na kusy tak důkladně, že si vyšetřovatelé lámali hlavu s rébusem, jak se na palubě ocitla tak velká bomba, že to je přeci vyloučeno.

Jenže to všechno zmizelo spolu s ostatním hodnotným materiálem pod nánosem keců a nesmysných dohadů.

Na což navazuje odpověď Tomas SK a ostatním, kteří si neustále stěžují na postup moderátorů a administrátorů.

Admin says:
Tady na Palbě byl a je udržován vysoký standard: není to žádná amatérská "tupá kecárna u piva", je to místo, kde publikují lidé, kteří píší knihy a přednášejí na konferencích; místo, kde ten, kdo o něčem nemá ani páru s respektem poslouchá a dotazuje ty, kteří vědí více, pořp. s nimi věcně diskutuje.

V minulosti se to tu několikrát řešilo, řada kvalitních článkařů/pisatelů byla znechucena "novinkovými tlachaly" a agresivními osočovači a odešla. Výsledkem byla Hospoda, kam se bulvární styl diskuse měl přemístit.

Snahy ignorovat podrobné vysvětlování lidi s vědomosti a válcovat je lavinou laických keců jsou tu anomálie, která neodpovídá duchu Palby a ti, kteří se jí dopouští riskují. A "novinkoví nováčci-nuláci*" představují jedinou skupinu na Palbě, která se takového nerespektujícího chování a tapetování opakovaně a přes veškeré výstrahy dopouští a dokonce bezprecedentně uráží mody, takže si koledují o striktní režim až ban.


Ve skutečnosti o osudu MH17 víme houby, přesně jak uznal 1stCLJan ale některé věci se dají vyloučit.

Proto mám tak málo trpělivosti s lidmi, kteří jsou "brutálně vodbornický" a

- na základě fotek z inetu "100% jistě" a "beze vší pochybnosti" určí, co se přesně stalo
- když jim tady odborník Alchyk vysvětlí, proč se nejedná o 30mm střely z kanonu, dalších 5 stránek tvrdí, že to 100% střely z kanonu jsou
- když jim Alchyk přesně a podrobně vysvětlí mechanismus, jakým dojde k vydutí vnějšího pláště a že to není důkaz o kanonu, dašlích 5 stránek rozebírají, že to mohl způsobit jedině a pouze kanon → 100% důkaz
- když videozáznam z ruského ATC jasně ukazuje, v jaké výšce byl "neznámý letoun", 5 stránek tu rozebírají, že určitě ve skutečnosti letěl o 5km výše, protože máme náčrtek plný chyb

A tak dále. To tu nebývalo a tolerance k nováčkům-nulákům je tím téměř vyčerpána.

Tedy -- opět z pozice admina (těm je, mimochodem, vyhrazena červená barva písma, modům pak zelená, černá znamená normální diskusi):
Neetablovaní nečlánkaři-nováčci-nuláci*, chcete-li sem i nadále míst přístup i pro psaní a nejen pro čtení, respektuje mepu, Alchymistu a jim podobné znalce, nevyskakujte si na ně a nesnažte se utopit a zahrabat jejich výstupy lavinou bezobsažných dohadů, které se drze snaží vývody znalců "zmizet kvantitou", aniž by se vypořádaly s jejich argumenty.

Nevyřešené otázky, jako třeba pohyb BUKu, si tu klidně řešte ad nauseam, leč vězte, že pokud nedokážete předvést něco lepšího, než Alchymista, mepu a další znalci, nebudete jejich argumenty ignorovat a nebudete je pohřbívat pod lavinou hnoje.

Argumenty a připomínky znalců budete buď adresovat (jako teď Tomas SK), a pokud je dokážete argumentačně vyvrátit, pak budiž, ale pokud je chcete ignorovat a toliko zde propagovat své znalci vyvrácené hypotézy (jako k42 apod.) a ještě si vyskakovat, koledujete si o průšvih a jste plně v rukou Skeleta.

Pokud tomu s vámi dojde trpělivost, technická opatření jsou připravena.

Howgh.

______
* nuláci ne jako subjektivně zabarvené slovo, nýrž jako označení těch, kteří mají započteno nula příspěvků z odborné části Palby, mimo volnější Aktuality
1stCLJan
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 519
Registrován: 29/7/2014, 10:06

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od 1stCLJan »

Tomas SK píše:
1stCLJan píše:Tady se samozřejmě naskýtá spekulace:

Raketa se aktivovala o křídlo když směřovala na motor a protože se o křídlo nezastavila , její detonace přímo směřovala na kabinu pilotů, kde je usmrtila a neovladatelné letadlo spadlo.
Jaká z protiletadlových raket vzduch-vzduch je schopna takového účinku?

http://www.palba.cz/album/displayimage. ... fullsize=1
poskodenie na kridle ale mohlo sposobit aj nieco ine nez raketa. V zasade si treba vsimnut, ze na kridle nie je zidne ocmudenie a teda by som tipoval moznost:
1- poskodnie raketou prilietavajucou zo zadu z boku (strjchla kridelkom a pod.)
2- poskodenie odpadavajucili castami pocas padu rozlomeneho trupu na zem
3- poskodenie castou srapnelov od rakety prilietavajucej z predu ( mohla priletiet z prava alebo aj z lava)

Mame foto pravej prednej casti lietadla - pilotnej kabiny a potom priestoru za kabinou? co ak raketa priletela z pravej strany lietadla a teoreticky nim mohla aj nejaka cast rakety preletiet (a vybuchnut pred kokpitom z lava /v smere letu HM17/ alebo nevybuchnut vobec a ocmudenie na predku kabiny je z motora rakety (to by sa dalo lahko dokazat analyzou shorenin - zoskrabat a hodit do spektraku, nic zlozite)
Otvory po fragmentech na levé straně jsou u vnitřního plechu dovnitř, to odporuje tvé teorii příletu rakety zprava ze předu.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Alchymista »

cover72 píše:Alchyk: poznámka -- tu BAe 125 trefila R-60, která narozdíl od R-60M ještě neměla tyčovou bojovou část, ale normálně HE hlavici; většinu energie inkasoval motor, jehož většina po zásahu odpadla.
Beriem na vedomie - neuvedomil som si rozdiel verzí.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Tomas SK
Příspěvky: 0
Registrován: 28/5/2014, 13:25

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Tomas SK »

pre zaujimavost som nasiel toto:
S75 vs F105 (vietnam)
http://en.wikipedia.org/wiki/File:F-105 ... ietnam.jpg

S75 vs F-4
http://en.wikipedia.org/wiki/Surface-to ... RTSAM2.jpg

video BUK
https://www.youtube.com/watch?v=DDXScnEKaP0
po vybuchu (cca1:15) leti zvysok rakety dalej (mohla sposobit sekundarne poskodenia na trupe boeingu)

detto S70
https://www.youtube.com/watch?v=djZGkQAwVKk
Zamčeno

Zpět na „Aktuality“