Shania píše: ↑28/12/2022, 11:31
To jsou omezeni pro normalni provoz, ne pro bojove situace. Takze kdyz bude potrebovat operacni svaz zachytit rychle nejake hrozby, tak ty limity prekroci.
Problém je že i normální scramble je hrozba dokud neprojde identifikace. Při překročení limitů je značná pravděpodobnost že může dojít k poškození draku. I když k tomu nedojde tak to překročení znamená uzemnění daného stroje a inspekce ( co nebude nějaká rychlovka v případě potenciálního poškození strukturu draku)
znovu, B je is limitem porad daleko rychlejsi nez Harrier a C je na tom podobne jako SuperHornet.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 28/12/2022, 17:12
od KOLT
A hlavně nás to vůbec nemusí tankovat, páč budeme kupovat Ačka, která rozhodně nebudou horší než Gripeny ;)
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 28/12/2022, 17:35
od Shania
zhruba v polovine je zakladni vycvik v USN
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 29/12/2022, 13:02
od Wasp
Je to model od Spurtse, které se zakládají na jeho simulaci z veřejně dostupných zdrojů. Je třeba je brát s rezervou. Nemá data od zdroje, vlastně je to civilní inženýr - nadšenec do armádního letectva. Na F-16 se naučil spoustu věcí z debat s lidmi od GD a vojenskými piloty .
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 29/12/2022, 13:29
od Shania
Wasp píše: ↑29/12/2022, 13:02
Je to model od Spurtse, které se zakládají na jeho simulaci z veřejně dostupných zdrojů. Je třeba je brát s rezervou. Nemá data od zdroje, vlastně je to civilní inženýr - nadšenec do armádního letectva. Na F-16 se naučil spoustu věcí z debat s lidmi od GD a vojenskými piloty .
Nikdo nema data od zdroje, na cem je model zalozeny je primo v tom dokumentu.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 29/12/2022, 13:35
od Wasp
Však ano, jenom píši že je třeba to brát s onou rezervou. Ale, data od zdroje se získat dají, jako ne k F-35, to je tajné. Ale k některým starším strojům se toho válí na internetu hodně.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 29/12/2022, 13:40
od Shania
Wasp píše: ↑29/12/2022, 13:35
Však ano, jenom píši že je třeba to brát s onou rezervou. Ale, data od zdroje se získat dají, jako ne k F-35, to je tajné. Ale k některým starším strojům se toho válí na internetu hodně.
NATOPS pro superhornet, F-15 a F-16 maji take dost dokumentace, k tem ostatnim strojum nic podobneho neni.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 30/12/2022, 10:05
od skelet
Myslím, že už stacilo
Edit: pročištěno
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 30/12/2022, 14:34
od Wasp
F-15 má nejnovější manuály k C verzi z roku 89, E z roku 93, s motory PW 229. F-16 je nejnovější Block 50/52 z HAF.
F-15EX, F-16V má tedy jím vypočítané hodnoty které vyšly v jeho programu a jsou na základě těchto manuálů.
F-15EX je tedy modelován asi z F-15E z manuálu z roku 1993, kde má ale motory PW-229.
F-15EX má ale motory F-110 , které má tedy nějak " napasové" na drak F-15E ( třeba si hledá zveřejněné poláry křídla) . Co má "hodí" do své simulace která mu propočítá jím uvedené výkony.
Radary má propočítané podle asi zveřejněných čísel, stejně tak střely a vše okolo.
Shania určitě postoval jeho práci.
Ale je to veliký nadšenec a úroveň práce je dobrá, jenom se to nesmí brát moc akurátně.Ale na netu není jiné podobné porovnání.
Billie Flynn, který je tady často postován je bývalý zkušební pilot. Byl u programu Eurofighter, ale nejvíce pracoval pro Lockheed Martin v programech F-16 a F-35, a když se podíváte na jeho stránky https://billieflynn.com/about/
tak není těžké si říci za koho kope. Za Lockheed Martin. Ostatně většina pilotů lobuje za toho pro kterého pracuje nebo pracoval.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 30/12/2022, 14:41
od HONZIK11
Je to logicke.,, Koho chleba jis ,tomu pisen zpivej!,,To uz bylo zrejme i v pripadech F104,totalniho technickeho nesmyslu,kteremu se vyhnuli snad jen Francouzi a doba jim potvrdila ,ze udelali dobre. V dnesni dobe spoleham jen na ne. Ze se chytnou a ze ty USA paskvily vytesni.Nicmene ,odliv kapitalu do projektu F35 je tak velky ,ze to lehke mit nebudou. Jeste zbyvaji Anglicani ,ti mohou prekvapit a nasat investice do vyvoje i z Japonska i z Italie i odjinud. Nu uvidime.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 30/12/2022, 14:51
od Wasp
...
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 30/12/2022, 14:56
od Wasp
F-104 totální technický nesmysl ? To si nemyslím, můžeme probrat v patřičném vlákně.
F-35 si své udělá a je to zajimavé letadlo. Vnímám ho jako F-111 nebo F-14 v jejich dobách.
F-111 měl s F-35 společné to že byl společný program více složek letectva a také měl obětovanou verzi ( F-111B).
Ale nakonec sloužil dobře.
U F-35 to bude podobné, ale už se hlásí levnější řešení - drony.
Shania píše: ↑28/12/2022, 11:31
To jsou omezeni pro normalni provoz, ne pro bojove situace. Takze kdyz bude potrebovat operacni svaz zachytit rychle nejake hrozby, tak ty limity prekroci.
....
znovu, B je is limitem porad daleko rychlejsi nez Harrier a C je na tom podobne jako SuperHornet.
Souhlasím Harrierem. U Superhornetu a céčka bude stejná podobnost jako mezi Béčkem a Alkou.
US NAVY má zřejmě důvod proč značnou část flotily Superhornetů nahradí až letoun 6-té generace.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 30/12/2022, 20:25
od skelet
Tak takový byl plán od začátku. Není to nic překvapivého.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 30/12/2022, 22:24
od Shania
to jako ze flynn lze o tom jak stroj testoval? v nejdelsim testovacim programu vubec?
F35C nahrazuje Hornety, tedy primarne A/G role, pokud se to tak jeste da brat
SuperHornet je fleet defender, prodan jako nahrada za Tomcat. Nadzvukove vykony SH jsou ovlivneny vnirnimi pilony ktere jsou vychylene a znacne zvysuji odpor a ty se moc nesundavaji. Takze v praxi jsou nadzvukove vykony podobne F35C.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 31/12/2022, 03:08
od Wasp
Fleet defender ? Není na to moc pomalý ? On byl prezentován jako vylepšení F-18 tedy další víceúčelový stroj. V roli Fleet defender byl F-14 jiná liga z hlediska rychlosti a doletu. Dodnes nevím proč shodili F-14 ze stolu a místo toho šli cestou méně výkoného a méně drahého Super Hornetu.
Ale jak říkáš, možná že námořnictvo F-18 mohlo prezentovat SH jako fleet defender aby ho získalo.
Billie Flynn nelže, je přesvědčený o své pravdě která je daná dlouhým působením ve firmě Lockheed Martin.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 31/12/2022, 10:51
od Shania
Wasp píše: ↑31/12/2022, 03:08
Fleet defender ? Není na to moc pomalý ? On byl prezentován jako vylepšení F-18 tedy další víceúčelový stroj. V roli Fleet defender byl F-14 jiná liga z hlediska rychlosti a doletu. Dodnes nevím proč shodili F-14 ze stolu a místo toho šli cestou méně výkoného a méně drahého Super Hornetu.
Ale jak říkáš, možná že námořnictvo F-18 mohlo prezentovat SH jako fleet defender aby ho získalo.
Billie Flynn nelže, je přesvědčený o své pravdě která je daná dlouhým působením ve firmě Lockheed Martin.
Nahrada drahe F-14, hrozby zmizeli, takze jediny stroj ktery dekady meli pro tuto roli. S AIM-120D a AESA je ta vykonost velmi podobna F-14D s phoenixem. Ale mit moderni equivalent F-14 + moderni tezkou AAM (napr jen A/A veze ESSM).....
Vzhledem jen k vaze 2 phoenixu, tak ma SuperHornet lepsi dolet pri mach 1.4 a stejny dosah jako F-14 pri mach 1.8.
Ostatne Sputs ma na tohle porovnani v prvni verzi, kterou jsme sem nekolikrat daval.
Jo presne Flynn ma dlouholete zkusenosti nejen s F-35, ale s hornety, TVC prototypy, EF, takze dost bohata kariera. Navic ted uz je v duchode, takze tech rozhovoru dava fakt hodne.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Napsal: 3/1/2023, 10:50
od Lynx
Prvý krát čo som zachytil takúto pochybovačnu znienku z vysokých miest
Tím se oslím můstkem dostávám k letounům F-35, i kdybychom si je nakonec nepořídili, zásadní infrastrukturní výstavba musí stejně proběhnout, abychom mohli dál plnit svůj úkol, protože skončíme na dvou letkách nadzvukových letounů tak jako tak.
Pesimismus jsem tam nezaznamenal. Pouze realistické zhodnocení, že mnoho investic proběhne tak jako tak, byť je odpůrci F-35 přičítají právě potřebám F-35.