Stránka 90 z 177

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 28/12/2022, 13:45
od Shania
alibaba píše: 28/12/2022, 13:34
Shania píše: 28/12/2022, 11:31 To jsou omezeni pro normalni provoz, ne pro bojove situace. Takze kdyz bude potrebovat operacni svaz zachytit rychle nejake hrozby, tak ty limity prekroci.
Problém je že i normální scramble je hrozba dokud neprojde identifikace. Při překročení limitů je značná pravděpodobnost že může dojít k poškození draku. I když k tomu nedojde tak to překročení znamená uzemnění daného stroje a inspekce ( co nebude nějaká rychlovka v případě potenciálního poškození strukturu draku)
znovu, B je is limitem porad daleko rychlejsi nez Harrier a C je na tom podobne jako SuperHornet.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 28/12/2022, 17:12
od KOLT
A hlavně nás to vůbec nemusí tankovat, páč budeme kupovat Ačka, která rozhodně nebudou horší než Gripeny ;)

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 28/12/2022, 17:35
od Shania
zhruba v polovine je zakladni vycvik v USN

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/12/2022, 13:02
od Wasp
Je to model od Spurtse, které se zakládají na jeho simulaci z veřejně dostupných zdrojů. Je třeba je brát s rezervou. Nemá data od zdroje, vlastně je to civilní inženýr - nadšenec do armádního letectva. Na F-16 se naučil spoustu věcí z debat s lidmi od GD a vojenskými piloty .

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/12/2022, 13:29
od Shania
Wasp píše: 29/12/2022, 13:02 Je to model od Spurtse, které se zakládají na jeho simulaci z veřejně dostupných zdrojů. Je třeba je brát s rezervou. Nemá data od zdroje, vlastně je to civilní inženýr - nadšenec do armádního letectva. Na F-16 se naučil spoustu věcí z debat s lidmi od GD a vojenskými piloty .
Nikdo nema data od zdroje, na cem je model zalozeny je primo v tom dokumentu.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/12/2022, 13:35
od Wasp
Však ano, jenom píši že je třeba to brát s onou rezervou. Ale, data od zdroje se získat dají, jako ne k F-35, to je tajné. Ale k některým starším strojům se toho válí na internetu hodně.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 29/12/2022, 13:40
od Shania
Wasp píše: 29/12/2022, 13:35 Však ano, jenom píši že je třeba to brát s onou rezervou. Ale, data od zdroje se získat dají, jako ne k F-35, to je tajné. Ale k některým starším strojům se toho válí na internetu hodně.
NATOPS pro superhornet, F-15 a F-16 maji take dost dokumentace, k tem ostatnim strojum nic podobneho neni.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/12/2022, 10:05
od skelet
Myslím, že už stacilo
Edit: pročištěno

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/12/2022, 14:34
od Wasp
F-15 má nejnovější manuály k C verzi z roku 89, E z roku 93, s motory PW 229. F-16 je nejnovější Block 50/52 z HAF.
F-15EX, F-16V má tedy jím vypočítané hodnoty které vyšly v jeho programu a jsou na základě těchto manuálů.

F-15EX je tedy modelován asi z F-15E z manuálu z roku 1993, kde má ale motory PW-229.
F-15EX má ale motory F-110 , které má tedy nějak " napasové" na drak F-15E ( třeba si hledá zveřejněné poláry křídla) . Co má "hodí" do své simulace která mu propočítá jím uvedené výkony.

Radary má propočítané podle asi zveřejněných čísel, stejně tak střely a vše okolo.
Shania určitě postoval jeho práci.
Ale je to veliký nadšenec a úroveň práce je dobrá, jenom se to nesmí brát moc akurátně.Ale na netu není jiné podobné porovnání.



Billie Flynn, který je tady často postován je bývalý zkušební pilot. Byl u programu Eurofighter, ale nejvíce pracoval pro Lockheed Martin v programech F-16 a F-35, a když se podíváte na jeho stránky https://billieflynn.com/about/
tak není těžké si říci za koho kope. Za Lockheed Martin. Ostatně většina pilotů lobuje za toho pro kterého pracuje nebo pracoval.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/12/2022, 14:41
od HONZIK11
Je to logicke.,, Koho chleba jis ,tomu pisen zpivej!,,To uz bylo zrejme i v pripadech F104,totalniho technickeho nesmyslu,kteremu se vyhnuli snad jen Francouzi a doba jim potvrdila ,ze udelali dobre. V dnesni dobe spoleham jen na ne. Ze se chytnou a ze ty USA paskvily vytesni.Nicmene ,odliv kapitalu do projektu F35 je tak velky ,ze to lehke mit nebudou. Jeste zbyvaji Anglicani ,ti mohou prekvapit a nasat investice do vyvoje i z Japonska i z Italie i odjinud. Nu uvidime.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/12/2022, 14:51
od Wasp
...

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/12/2022, 14:56
od Wasp
F-104 totální technický nesmysl ? To si nemyslím, můžeme probrat v patřičném vlákně.
F-35 si své udělá a je to zajimavé letadlo. Vnímám ho jako F-111 nebo F-14 v jejich dobách.
F-111 měl s F-35 společné to že byl společný program více složek letectva a také měl obětovanou verzi ( F-111B).
Ale nakonec sloužil dobře.
U F-35 to bude podobné, ale už se hlásí levnější řešení - drony.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/12/2022, 20:23
od alibaba
Shania píše: 28/12/2022, 13:45
alibaba píše: 28/12/2022, 13:34
Shania píše: 28/12/2022, 11:31 To jsou omezeni pro normalni provoz, ne pro bojove situace. Takze kdyz bude potrebovat operacni svaz zachytit rychle nejake hrozby, tak ty limity prekroci.
....
znovu, B je is limitem porad daleko rychlejsi nez Harrier a C je na tom podobne jako SuperHornet.
Souhlasím Harrierem. U Superhornetu a céčka bude stejná podobnost jako mezi Béčkem a Alkou.

US NAVY má zřejmě důvod proč značnou část flotily Superhornetů nahradí až letoun 6-té generace.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/12/2022, 20:25
od skelet
Tak takový byl plán od začátku. Není to nic překvapivého.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 30/12/2022, 22:24
od Shania
to jako ze flynn lze o tom jak stroj testoval? v nejdelsim testovacim programu vubec?

F35C nahrazuje Hornety, tedy primarne A/G role, pokud se to tak jeste da brat
SuperHornet je fleet defender, prodan jako nahrada za Tomcat. Nadzvukove vykony SH jsou ovlivneny vnirnimi pilony ktere jsou vychylene a znacne zvysuji odpor a ty se moc nesundavaji. Takze v praxi jsou nadzvukove vykony podobne F35C.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 31/12/2022, 03:08
od Wasp
Fleet defender ? Není na to moc pomalý ? On byl prezentován jako vylepšení F-18 tedy další víceúčelový stroj. V roli Fleet defender byl F-14 jiná liga z hlediska rychlosti a doletu. Dodnes nevím proč shodili F-14 ze stolu a místo toho šli cestou méně výkoného a méně drahého Super Hornetu.
Ale jak říkáš, možná že námořnictvo F-18 mohlo prezentovat SH jako fleet defender aby ho získalo.

Billie Flynn nelže, je přesvědčený o své pravdě která je daná dlouhým působením ve firmě Lockheed Martin.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 31/12/2022, 10:51
od Shania
Wasp píše: 31/12/2022, 03:08 Fleet defender ? Není na to moc pomalý ? On byl prezentován jako vylepšení F-18 tedy další víceúčelový stroj. V roli Fleet defender byl F-14 jiná liga z hlediska rychlosti a doletu. Dodnes nevím proč shodili F-14 ze stolu a místo toho šli cestou méně výkoného a méně drahého Super Hornetu.
Ale jak říkáš, možná že námořnictvo F-18 mohlo prezentovat SH jako fleet defender aby ho získalo.

Billie Flynn nelže, je přesvědčený o své pravdě která je daná dlouhým působením ve firmě Lockheed Martin.
Nahrada drahe F-14, hrozby zmizeli, takze jediny stroj ktery dekady meli pro tuto roli. S AIM-120D a AESA je ta vykonost velmi podobna F-14D s phoenixem. Ale mit moderni equivalent F-14 + moderni tezkou AAM (napr jen A/A veze ESSM).....

Vzhledem jen k vaze 2 phoenixu, tak ma SuperHornet lepsi dolet pri mach 1.4 a stejny dosah jako F-14 pri mach 1.8.

Ostatne Sputs ma na tohle porovnani v prvni verzi, kterou jsme sem nekolikrat daval.


Jo presne Flynn ma dlouholete zkusenosti nejen s F-35, ale s hornety, TVC prototypy, EF, takze dost bohata kariera. Navic ted uz je v duchode, takze tech rozhovoru dava fakt hodne.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 3/1/2023, 10:50
od Lynx
Prvý krát čo som zachytil takúto pochybovačnu znienku z vysokých miest

Tím se oslím můstkem dostávám k letounům F-35, i kdybychom si je nakonec nepořídili, zásadní infrastrukturní výstavba musí stejně proběhnout, abychom mohli dál plnit svůj úkol, protože skončíme na dvou letkách nadzvukových letounů tak jako tak.

https://www.czdefence.cz/clanek/gen-jar ... rostoru-cr

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 3/1/2023, 10:59
od Zemakt
Realista. Lepší být připraven než překvapen.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 3/1/2023, 11:17
od skelet
Pesimismus jsem tam nezaznamenal. Pouze realistické zhodnocení, že mnoho investic proběhne tak jako tak, byť je odpůrci F-35 přičítají právě potřebám F-35.