Stránka 10 z 45
Napsal: 6/9/2011, 18:46
od kopapaka
No, pokud vím, tak nemusí nic blokovat, je potřeba souhlas s vývozem těch komponent a ten nemusí být tak složité nedat,
Ale jinak máš pravdu...
Napsal: 27/10/2011, 20:50
od Padouch
Naděje pro L-159 v polském letectvu stále žije. Poláci změnili tendr a velký favorit, slavný korejský T-50 Golden Eagle nevyhovuje kriteriím na cvičný letoun a proto bude vypsáno nové výběrové řízení.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... ojowy.html
Napsal: 27/10/2011, 21:16
od skelet
Šanci má leda, že by jsme je vyměnili za W-3 Gluszec (Tetřev)
http://images2.jetphotos.net/img/3/9/7/ ... 617579.jpg
Napsal: 27/10/2011, 21:59
od Padouch
Ta výměna by byla reálná kdybychom za tetřevy nabídly alespoň Gripeny :-)
Napsal: 28/10/2011, 10:07
od jersey.se
To bude kvalitka jako Sokoli...

Napsal: 28/10/2011, 13:40
od Heckler
Možná je to už na jiné téma, ale co bylo za problémy u Sokolů?
Napsal: 24/1/2012, 19:55
od kopapaka
Tak že by další pokus?
Už tomu ani nevěřím, ale že by tentokrát?
http://www.mocr.army.cz/informacni-serv ... lca-64440/
Iráčtí vrcholní představitelé deklarovali zájem o letouny L-159 ALCA
23.1.2012 • V pondělí 23. ledna 2012 jednaly v Praze delegace Ministerstva obrany České republiky a Ministerstva obrany Irácké republiky vedené ministry Alexandrem Vondrou a Sadoonem Al-Dulaimim.
Napsal: 24/1/2012, 20:18
od skelet
podle toho co jsem si přečetl nedávno na polských stránkách Altair toto není další pokus, ale pokračování toho prvního..
Napsal: 24/1/2012, 21:50
od Farky
Snad neprozradím něco interního. Bylo nám dnes v Aeru řečeno, že se obě strany dohodly a podepsaly předběžné smlouvy. Což znamená, že irácká vláda chce nakoupit L-159 a podepsala se smlouva o smlouvě. ALE, celý kšeft musí posvětit ještě irácký parlament. Pokud to projde, nic už nebude stát tomu obchodu v cestě.
Ještě doplním, že Irák chce pouze nová letadla, o armádní "uloženky" nemá zájem. S tím, že irácká strana požaduje nějaké modifikace. Šlo by tedy o novou verzi L-159.
Napsal: 24/1/2012, 22:33
od Kruan
Farky: nepochybně skvělá zpráva pro Pentu & spol., pro kohokoli, kdo má v ČR daňový domicil to je jen další průser v takřka nekonečné řadě obdobných záležitostí
Napsal: 24/1/2012, 23:57
od jersey.se
Kruan: asi tak nejak. v cechach je jakykoliv obchod s vojenskym materialem na urovni mafie zastitene statem. dusledek jednani pravdolaskare. mohu to tvrdit diky jistym kontaktum s omnipolem.
Napsal: 27/1/2012, 12:32
od pepah
Napsal: 27/1/2012, 12:37
od jersey.se
No, CAF to letadlo prej potřebuje a využije. Otázka potom je, proč stále zůstává zakonzervovaných tolik jiných letadel

. Podle mě typická fraška, kdy je kompenzace provedena prostřednictvím něčeho, co ČR moc nepomůže...
ps. Z dobrého zdroje mám, že vejvar pro Omnipol nebyl na CASAách ve skutečnosti nijak velký. Pokud si někdo nahrabal, museli bychom sledovat trochu jiné než oficiální penězovody zejména jednotlivců...
Napsal: 27/1/2012, 12:53
od Zemakt
Otázka potom je, proč stále zůstává zakonzervovaných tolik jiných letadel
že by z toho důvodu, že jsou jednomístné?

Napsal: 27/1/2012, 13:04
od jersey.se
Je nepřekonatelný problém vybavit jinak nepotřebné letadlo koncipované od začátku jako dvojmístné druhým kokpitem? Bude to dražší než platit jejich skladování dalších 10 let a pak je v tichosti sešrotovat?? Tomu se pak říká "vyšší zájem". Vyšší proto, že je nadřazen potřebám vojáků i daňových poplatníků. Armáda má už tahle u veřejnosti nálepku trafiky, tak proč v tom nepokračovat, že...
Nakonec v roce 2007 si nechalo ministerstvo obrany z těchto zásob přestavět za zhruba 450 milionů korun z osmi jednomístných L-159A čtyři dvoumístné letouny L-159T1.
Napsal: 27/1/2012, 13:22
od Zemakt
no a jedna ta T1 se vrátí jako kompenzace tak proč utratit dalších 450 mega, jinak souhlas.
Napsal: 27/1/2012, 13:31
od jersey.se
Já spíš upozornil na to, že letadla, která CAF potřebovala, už byla patrně přestavěna a předána CAF. Nepředpokládám že reálná potřeba by oproti roku 2007 o tolik stoupla. Ano, v čechách byl prováděn výcvik tuším Thajců, takže letadla byla ve vzduchu denně a finančně to jistě taky pomohlo, ale neřekl bych, že by se tolik olétala.
Napsal: 27/1/2012, 13:49
od Zemakt
ee viz stránka 6 a 7 tohoto vlákna:
Téčka jsou opravdu tři. Jedno už lítá u AČR delší dobu, další dvě se předělávali během teď už minulého roku 2010. Měli být předány nejpozději do konce roku, ale nevím jestli se stihla předat i ta druhá mašina , protože se tam vyskytl menší zádrhel. Než jsem šel na dovolenou, ještě myslím předaná nebyla. Všechno to jsou přestavby z "áček". Přestavba vypadá tak, že se vyrobí kompletně nový trup od špičky až po spojovací přepážku trup/ocas, zbytek zůstává z "áčka".
Určitě ne, protože už sou ve Španělsku. 30. listopadu tam letěly 2 ks L-159T1 ( ev. č. 6071 a 6072 ), zbylé 3 ks jednomístných ( ev. č. 6065, 6068 a 6070 ) bylo převezeno po zemi.
Ale nic bližšího o tom co s nima je nemám.
S těma počtama jsem to nějak pohnojil, je to myslím takhle -
L-159A - 72 jednomístných letadel pro AČR.
L-159B - 1 prototyp patřící Aeru (ev. číslo 6073)
L-159T (T1) - 4 kusy přestavěny z L-159A (6067, 6069, 6071 a 6072).
L-159T (možná už T2) - 2 kusy přestavěné v roce 2010. Čísla zjistím, přesnou verzi upřesním.
Jinak "T" znamená prostě Trainer nebo Training. S označením T1 to vysvětlil kopapaka.
tak asi tak no

Napsal: 27/1/2012, 17:15
od Flogger G
Jsem zvědavý, jak dopadne vyjednávání s Iráken o dodání zcela nové verze L-159. Obávám se, že smlouvě o prodeji uškodí neustálé zasahování našich ministrů a jejich náměstků.
Přitom se určitě L-159 Iráku hodí coby hlídkový a protipartyzánský lehký stroj, který má relativně nízké provozní náklady a je málo poruchový.
Zajímají mne avizované úpravy letounu. Třeba konečně někdo potřebuje dořešit zavedení plně funkčního autopilota nebo instalaci tankování za letu.
Napsal: 27/1/2012, 18:20
od jersey.se
Spíš si myslím, že se pro Irák vyrobí tak 20 nových letadel, za jejichž prodej dá výrobci garanci stát, Irák je odmítne převzít a těch 20 kousků se připojí k uskladněným letadlům. Za sto let se pak prodají jako úžasně zachovalé exempláře "migů"...