Stránka 10 z 28
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 12/8/2012, 20:34
od Farky
Pokud jde o výkony Bf 109, doporučuji tyto stránky -
http://kurfurst.org/
Jsou tam testy "káčka" i materiály o motorech.
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 16/8/2012, 20:57
od karaya1
Nemá tu prosím někdo z befologů tady
tuhle knížku o stodevítce? Nebo možnost sehnat z ní pár stránek?
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 24/8/2012, 14:03
od Werner
Saburo píše:Prosím o odkaz, či vyjasnění rozdílů mezi jednotlivými verzemi DB-605. Já měl za to, že DB-605AS/ASM vznikl přidáním kompresoru z motoru DB-603 k DB-605A/AM a DB-605D vznikl dalšími (kterými?) úpravami DB-605A(M).
Dále mám jakousi publikaci na Bf 109K a v ní není dána odpověď na otázku letových výkonů, jako důvod je uvedeno něco jako že to vlastně už nikoho nezajímalo??? Údajně měli být více/méně stejné jako u Bf 109G-10???
Jde mi o odstavec BF vs. P-51, zvláště K-4
"Proti Bf 109 K-4 se situace radikálně změnila. Krom drobné převahy okolo 3500 m byl Mustang až do výšek okolo 10 000 m pomalejší"
Na základě čeho toto?
Díky.
DB 605 AS byl o něco málo výškovější ( Volldruckhöhe 7,8 km vs. 7,6 km u DB 605D).
DB 605 D se hlavně liší od DB 605 AS přepracovaným olejovým vedením. Z vnějšku snadno rozpoznatelný (tedy např. rozpoznání G-14/AS od G-10) podle dvou boulí kryjících nové potrubí odsávacích pump.

Rychlost třeba na již zmiňovaném Kurfurst.org :
http://www.kurfurst.org/Performance_tes ... geschw.jpg
Jak na tom byly rychlostně Mustangy víš líp ty než já.
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 24/8/2012, 18:55
od Saburo
Díky za informace, ten odkaz je vynikající.
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 10/2/2013, 22:18
od elefen
Farky píše:Pokud jde o výkony Bf 109, doporučuji tyto stránky -
http://kurfurst.org/
Jsou tam testy "káčka" i materiály o motorech.
Spousta skvělých informací, až se v nich trochu topím. Co hledám jsem v té záplavě nenašel, tak se rovnou zeptám. Werknummer 244009. Je to Messerschmitt, nebo jiné letadlo?
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 11/2/2013, 19:43
od Farky
elefen píše:Werknummer 244009. Je to Messerschmitt, nebo jiné letadlo?
Nevím co to je, ale vím co to není - není to Bf 109 ani Fw 190. Vůbec netuším jaký typ měl přidělenou sérii 244xxx. Napadá mě jiná věc, není to překlep? Pokud by šlo o Werknummer 144009, pak by to byl Ju 88. Jsem si jistý že ti s tím dokáží poradit tady -
http://forum.12oclockhigh.net/ a nebo zde -
http://www.lwag.org/forums/ .
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 13/2/2013, 20:47
od Hans S.
Tak výrobní série tedy v hlavě vážně nenosím

Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 20/3/2013, 23:09
od skelet
Zastřelování zbraní?

Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 21/3/2013, 02:29
od Alchymista
skôr nejaká kontrola geometrie... je to pomerne blízko koreňa krídla, zbrane sú ďalej.
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 21/3/2013, 05:10
od kopapaka
Tipnul bych si, že je to kamera v aerodynamickém krytu. Na klasický fotokulomet je to sice až moc velké, ale zas je to statší mezek takže kdo ví. Nebo se prostě točil nějaký film...
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 21/3/2013, 16:45
od Hans S.
Hmmm...někde už jsem to viděl, ale na letadle to nebylo...když si vzpomenu, nebo to uvidím znovu, řeknu.
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 20/4/2013, 16:55
od Klot
Já se tady trošku pochlubím svou skoro hotovou palubkou F4. Stála mě 3 roky života
Zatím chybí warnlampe paliva, ale už se na ní pracuje. Něco jsou kopie, ale schválně neřeknu co - můžete tipovat. Ale počítám, že kdo má nakoukáno, pozná to na první pohled. Sama deska je vyříznutá z hliníku a bohužel nemá zvednuté okraje, jak by měla mít. Ale uvažuju, že ji stejně celou zbořím a předělám na G2, na kterou si nechám desku odlít. Teda jestli seženu výkres - zatím jednám. Tím nenápadně naznačuji, že kdyby ho někdo třeba měl k dispozici...

Jo a že ty kontrolky kanonů tam nepatří vím...ale nedokázal jsem odolat.

Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 20/4/2013, 17:42
od Hans S.
Super

Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 25/4/2013, 10:00
od Klot
Díky Hansi. Vidíš, k té plynové přípusti, co jsme byli spolu měřit, jsem se ještě ani nedostal, akorát jsem si to rozkreslil.
Taky sháním pedály, tak kdyby někdo o nějakém věděl, tak mi prosím dejte vědět. Stačil by mi jeden půjčit na odlití, slévárnu už mám domluvenou. Stačila by i nějaká kopačka.
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 28/5/2013, 17:02
od Klot
Trochu to tu oživím, i když jen dotazy - kdo to ví, odpoví. Vezmu je popořadě:
1) Kde se přepínal automatický a manuální režim nastavení sklonu vrtulových listů - - mohl by to být přepínač na obrázku označený šipkou 2 ?
2) Dál by mě zajímalo, jak fungovalo zobrazení nastavení polohy klapek - tedy přístroj označený šipkou 1 - bylo to jen nějakým barevným terčíkem v tom malém okýnku ?
3) Jak se ovládalo nastavení chladičů - tou pákou se otáčelo, nebo nějak tahalo...?
A poslední - nemáte někdo plán nebo aspoň nějaký nákres zavěšení pedálů - je tam těch hejblí nějak moc a ještě co na jedné straně začíná v jedné rovině, na druhé končí úplně jinde - působí to na mě jako obrázek od M.C. Eschera...
Příspěvky spojil a obrázky správně vložil Jarl.
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 28/5/2013, 22:23
od Hans S.
Jop, to označené dvojkou by mohlo být stavění listů vrtule. Hodně se to podobá přepínači, který byl k tomuto účelu u Bf 109 B, C, D a E umístěn ještě na palubní desce. Myslím, že Bf 109 to asi nikdy neměl (!) na plynpáce tak, jako Fw 190. Jak a kde se ukazovala poloha klapek netuším.
Chladiče téměř určitě otáčením (pokud se nezměnil systém od Bf 109 E, což je nepravděpodobné) + někde musel jít zapnout termostat (plná automatika), ale netuším, kde. Mělo by to mít dvě páky, jedna na ovládání chladičů vody a druhá na ovládání chladiče oleje. Nicméně ruce do ohně za to nedám, nemám tohle éro probádané úplně do posledního šroubku

.
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 29/5/2013, 09:06
od Klot
Díky Hansi, aspoň něco.
K tomu stavění listů vrtule - v manuálním režimu se čudlem na plynové páce u 109 nastavovaly listy určitě (teda od F-ka výš, ty starší modely zase neznám skoro vůbec). Jen jsem nikde nemohl najít to přepínání mezi manuálním a automatickým režimem.
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 4/6/2013, 14:49
od Werner
Klot píše:Trochu to tu oživím, i když jen dotazy - kdo to ví, odpoví. Vezmu je popořadě:
1) Kde se přepínal automatický a manuální režim nastavení sklonu vrtulových listů - - mohl by to být přepínač na obrázku označený šipkou 2 ?
2) Dál by mě zajímalo, jak fungovalo zobrazení nastavení polohy klapek - tedy přístroj označený šipkou 1 - bylo to jen nějakým barevným terčíkem v tom malém okýnku ?
3) Jak se ovládalo nastavení chladičů - tou pákou se otáčelo, nebo nějak tahalo...?
A poslední - nemáte někdo plán nebo aspoň nějaký nákres zavěšení pedálů - je tam těch hejblí nějak moc a ještě co na jedné straně začíná v jedné rovině, na druhé končí úplně jinde - působí to na mě jako obrázek od M.C. Eschera...
1)Měl by to být on. Jinak se opravdu v manuálu nastavoval úhel vrtule na kolébkovém přepínači na přípusti.
2) Tohle není ukazatel polohy klapek, ale trimu výškovky, tedy úhlu náběhu stabilizátoru (+2° až -6°). Byl k němu náhon řetězem od kola trimu, je to vidět i na tvé fotce. V tom okýnku byla čísla. Sorry, lepší fotku teď po ruce nemám.
Poloha klapek měla jen nakreslenou stupnici na levé vztlakové klapce.
3)Točilo se, je v tom i zapnutí automatu. Na té fotce je i vidět táhlo k přerušení okruhu pravého chladiče.
Na ty pedály se ještě podívám.
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 6/6/2013, 02:09
od Werner
skelet píše:Zastřelování zbraní?

Je to kamera označovaná ESK 2000. Byla schopná udělat 2000 snímků. Používala se při cvičných střelbách.
Bf 110 je používali jako fotokulomet, ty na ně měli dostatek místa v čumáku.
Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 6/6/2013, 07:43
od skelet
Díky.. nevíš v jakém období se používala?