Re: Operace Lvoun (Seelöwe)
Napsal: 5/11/2012, 10:47
Osádky s letadly nejsou pevně spojeny, resp. osádek je vždy víc než letadel - musíš jim dát občas taky nějaké volno (šestihodinové, denní, třídenní apod.). Třeba squadrony FC měly nominální stav 26 pilotů (který ale prakticky nikde nebyl naplněn), přitom do boje podle předpisů létalo dvanáct stíhaček.Lord píše:prostě předpokládám, že posádky budou spojeny s letadly, snad nebude rozdíl tak velký
Rado, jak už tu bylo řečeno, v případě invaze by RAF šla prakticky najisto. Btw červencové a srpnové boje nad Kanálem taky měly vyhovovat spíš Němcům a podle výsledku to tak úplně nevypadá.SK píše:Jakube, zásadný rozdiel medzi BoB a prípadnou inváziou by bol v tom, že kým nad Londýnom mali taktickú výhodu briti, tak nad kanálom by ju stratili...doba, ktorú by mohli tráviť stíhačky Luftwaffe nad kanálom by bola podstatne dlhšia ako nad Londýnom a naopak, RAF by nedokázala tak pružne reágovať pretože by to mala jednoducho podstatne ďalej zo svojích letísk nad kanál ako nad Londýn...
Můžeš toto nějak rozvést? Nevím o žádné squadroně, která by byla ze své stálé základny přesunuta do vnitrozemí. Pokud mluvíš o konci využívání předsunutých základen jako Manston nebo Hawkinge, tak to bylo z jiného důvodu - FC tam drželo (resp. ráno posílalo ze stálých základen k hotovosti) stíhačky hlavně proto, aby dokázalo rychle reagovat na německé nálety na konvoje. Ve chvíli, kdy tyto ustaly a boje se přesunuly do vnitrozemí, nebyl důvod držet je tak vepředu a zranitelné. A z toho rozbitého Manstonu létala letadla pořád - jen nešlo o stíhačky, ale Lysandery.Lord píše:zbytek byl přesunout raději dál do vnitrozemí
Ztráty jsou za týden - a máš v tom 12., 13., 15., 16. a 18. srpen. To docela stačíLord píše:Zajímavější je graf ze ztrátami, zde opět kraluje 18.srpen, který udává na německé straně neskutečné číslo 280 strojů?!

… ale docela dobře koresponduje s tou britskou. Víš třeba, že 30. září byl den, kdy Fighter Command podniklo nejvíc vzletů za celou bitvu?Lord píše:Pak máme ještě jeden vrchol na konci 29.září 1940, který úplně nekoresponduje s německou aktivitou
Jinak 8 tisíc vzletů za týden je fíkovina, součet za sedm nejaktivnějších dnů celé bitvy nedá ani sedm tisíc. Běžně se to pohybovalo kolem čtyř tisíc (viz týdenní svodky pro zasedání válečného kabinetu).
Představuješ si to jako Hurvínek válku. Spousta vzletů byly hlídky do určitého prostoru (takhle třeba pomáhala 10. Group jedenácté - její stíhačky bojovaly vepředu s Němci, desátá střežila letiště, aby je mezitím někdo nerozbil), za operační lety se braly i vzlety těsně před bombardováním letiště (takhle byly třeba často „zvedány“ perutě Blenheimů - nemělo smysl, aby se zapojovaly do boje v přítomnosti stodevítek, ale taky nemělo smysl je nechávat na letištní ploše jako krásný cíl pro blížící se bombardéry Luftwaffe).Lord píše:Hmm, možná na tom něco bude, ale Tempíku na co pak měli ty slavný radary? Ty to vysvětluješ jako, kdyby nevěděli, kdy Němci přilítnou.
Pro příklad pojďme k náletu KG 30 na severní Anglii 15. 8. 1940. Leigh-Mallory proti osmaosmdesátkám poslal celkem čtyři squadrony (a to si ještě jednu musel půjčit…), ze kterých jedna zůstala striktně hlídat konvoj a půlka další střežila základnu.
Nezapomínej na vliv počasí: mraků, ve kterých se formace můžou minout i na relativně krátkou vzdálenost, na to, že některé squadrony mohly být poslány do boje příliš pozdě na to, aby ještě Němce stihly apod.
Možná tě překvapí, že 15. září vzlétly do boje stíhačky „jen“ 705krát, ale klíčem k úspěchu bylo, že prakticky všechny se zapojily do boje.
Mimochodem, největší úspěchy dosáhli Němci při ničení nesouvisejících typů - třeba se jim povedl zásah hangáru, ve kterém shořelo 43 starých cvičných dvouplošníků.Tempik píše:A to ikdyž bylo "dost" jejich stíhačů ničeno "na zemi".