Stránka 10 z 16

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 29/9/2020, 21:35
od Arthur
Lynx: nevidím rozdiel pred Tatrovackými komponentami v Zuzanách 2, Tatrapanoch a pod. a komponentami do L-410 ak sa to vyrába, montujem, modernizuje, technicky zhodnocuje alebo vykonáva generálna oprava v tuzemsku.
Je mi šumi fuk, ci kúpime americký, nemecký, český, izraelský atď. komponent na modernizáciu (uschopnenie, generálnu opravu, technické zhodnotenie a pod.) alebo novovýrobu techniky. :-?
My si aspoň zachováme tvár pred škodovkárom a trabantárom :-P
Takže áno win-win :idea:

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 29/9/2020, 21:38
od niko
Lynx: Alebo sa jedna len o stabilizaciu podniku, aby mal pre predajom peknu rocnu zavierku.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 29/9/2020, 23:41
od Lynx
Aj to je samozrejme možné, ale v konečnom dôsledku to nič nemení.

A pritom Vladimír Bednar píše v r 2013 nasledovne:
O tom, že to je holý fakt, svedčí aj skutočnosť, že zatiaľ čo Skytruck používajú americké špeciálne jednotky a CASA, je tak nedostatkovým tovarom, že v Afganistane si US ARMY prenajímajú súkromné CASI. O L-410 moderné ozbrojené zložky ani nezakopnú. Argument, že pre L-410 je máme vybudované logistické kapacity a vycvičený personál, je síce pravdivý, avšak kvalitatívny náskok CASI a Skytrucku je tak veľký, že kompenzuje nielen spomenutý fakt, ale aj vyššiu cenu.

https://vladimirbednar.blog.sme.sk/c/31 ... l-410.html

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 30/9/2020, 11:46
od niko
Tak ano. L-419 nie je ziadna hitparada. Paradoxne ani ich udrzavanie v chode. Treba ale aj otvorene povedat, ze snaha o ich vymenu za nieco lepsie je u OSSR uplne nulova.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 30/9/2020, 11:50
od Juraj Tichý
Pre VeSSO by tento druh lietadla s rampou bol určite lepší.
Myslíte, že by sa dal vymyslieť systém bočného zhodu zásob z L-410? Už keď bol zlý/nevhodný nákup zrealizovaný? (Chápem, že by to chcelo viac preletov a z rampy by to bolo jednoduchšie)

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 30/9/2020, 12:12
od Arthur
Výroba L 410: od prvních forem až do záletu
zdroj: https://www.aeroweb.cz/clanky/7280-vyro ... -do-zaletu

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 9/10/2020, 21:40
od Arthur
Prvý vrtuliačik pod strechou.
zdroj: https://www.facebook.com/lubomir.galko. ... 2000483577

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 16/10/2020, 13:28
od Nesher
V Gdaňsku přistála dvě nová letadla L 410 UVP-E20 dodaná pro potřeby SG (polské pohraniční stráže). Letadla samotná byla vyrobena v Kunovicích, speciální vybavení jako radar pro sledování cílů ve vzduchu, na vodě i na zemi, optoelektronický sledovací systém s dosahem 15 km a satelitní komunikační modul bylo namontováno v SRN. Nákup letadel by financován z 90% z EU.
https://www.infosecurity24.pl/nowe-samo ... -w-gdansku

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 16/10/2020, 22:57
od Arthur
Druhý vrtuliačik pod strechou.
zdroj: https://www.facebook.com/lubomir.galko. ... 0685460671

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 17/10/2020, 10:33
od Lynx
Zaujímavé, že akože po 10r prevádzky tie lietadla idú do TN na navese a nedoletia tam samé...

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 17/10/2020, 12:00
od Flader
Ten prvy mal "letiet po vlastnej ose".

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 17/10/2020, 12:24
od Juraj Tichý
Podla foto od Galka, tiez na podvalniku.
Zrejme uz nemajú platné papiere na let.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 20/10/2020, 11:46
od niko
To je skor problem prevadzkovatela ako lietadla. Jednoducho kym sa vybavila GO, vyprsal rezurz, resp cas.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 20/10/2020, 16:16
od zzz
Lynx píše:Aj to je samozrejme možné, ale v konečnom dôsledku to nič nemení.

A pritom Vladimír Bednar píše v r 2013 nasledovne:
O tom, že to je holý fakt, svedčí aj skutočnosť, že zatiaľ čo Skytruck používajú americké špeciálne jednotky a CASA, je tak nedostatkovým tovarom, že v Afganistane si US ARMY prenajímajú súkromné CASI. O L-410 moderné ozbrojené zložky ani nezakopnú. Argument, že pre L-410 je máme vybudované logistické kapacity a vycvičený personál, je síce pravdivý, avšak kvalitatívny náskok CASI a Skytrucku je tak veľký, že kompenzuje nielen spomenutý fakt, ale aj vyššiu cenu.

https://vladimirbednar.blog.sme.sk/c/31 ... l-410.html

Máme rok 2020. Nevím o tom, že by letadla z PZL Mielec byly v používání některé složky státu USA. Pokud vím, tak nakoupené Skytrucky pro americké ozbrojené síly (C-145) byly už před lety vyřazeny a posléze ?darovány? různě po světě
https://news.err.ee/612169/us-to-gift-e ... t-aircraft
Na druhou stranu souhlasím, že letadlo s rampou by pro OSSR asi bylo vhodnější. Otázka jsou-li v "měšci" MOSR k dispozici peníze na nákup a provoz letadla s rampou


Nevím o tom, že v současné době z hlediska počtu vyrobených či prodaných L-410 by se Skytruck/Bryza mohl měřit s některou verzí L-410.

Z výroční zprávy výrobce L-410 za roku 2019:
Vyrobeno 12 letadel a 4 sady pro dokončení L-410 v Rusku. Prodáno 13 letadel, čistý obrat za rok 2019: 2 mld Kč (v roce 2018 prodáno 14 L-410 a čistý obrat: 2,1 mld Kč).

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 20/10/2020, 16:40
od Juraj Tichý
https://www.afsoc.af.mil/About-Us/Fact- ... -squadron/

711th Special Operations Squadron by tiez mala stale pouzivat C-145A.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 7/11/2020, 13:26
od HONZIK11
Polaci si uz foti jejich letadelko . Vypada , to ze jsou spokojeni.
https://www.milmag.pl/news/view?news_id=4783

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 8/11/2020, 13:01
od Skeptik
HONZIK11 píše:Polaci si uz foti jejich letadelko . Vypada , to ze jsou spokojeni.
A kupodivu jim nevadí, že si koupili "ruské" letadlo :razz:

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 8/11/2020, 14:15
od Nesher
No nevadí, vadí (tedy když pominu tu pitomost, že je to ruské letadlo), ale vzhledem k tomu, že tu akvizici platila skoro celou EU, tak to muselo jít přes tendr. A nebyli by to Poláci pokud by se to nesnažili nějak obejít. V tom tendru původně zvítězil jiný uchazeč, který (jaké překvapení) nabídl PZL 28M. Nicméně po čase se zjistilo, že to bylo zmanipulované, vítězná firma byla vyloučena, část výběrové komise čeká soud a v novém tendru vyhrál jiný uchazeč, který nabídl L 410.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 14/11/2020, 14:38
od zzz
Juraj Tichý píše:https://www.afsoc.af.mil/About-Us/Fact- ... -squadron/

711th Special Operations Squadron by tiez mala stale pouzivat C-145A.
Díky za odkaz. Zajímavé. Já ve svém názoru vycházím mj. z přehledu letadel používaných v ozbrojených silách USA (jde o přehled s částkami za letovou hodinu). C-145 není v přehledu uveden....
https://comptroller.defense.gov/Portals ... 19_b_c.pdf

Vzhledem k informací z Tvého odkazu považuji absenci C-145 v uvedeném přehledu za velmi zarážející. Neboť na Tvém odkazu se píše, že tato jednotka primárně spolupracuje s cizími letectvy. A právě pro tyto účely by bylo potřeba mít uvedenou cenu za letovou hodinu (=aby šlo fakturovat).

Vypadá to, že jsi naletěl nějakému nesmyslu.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 14/11/2020, 15:25
od seabee
zzz - máš i nemáš pravdu. C-145 Mielec není užíván ozbrojenými silami USA, ale Speciálními silami (jinak řečeno CIA). Takže USAF je asi pouze pozemní údržba, zálet po opravě a pod. Kolik za to CIA účtují, asi fakt veřejné nebude. Ale pořizovací cena je známá: CCa 14 mil. USD
viz: https://www.af.mil/About-Us/Fact-Sheets ... 65/c-145a/