Omlouvam sa Coverovi a Altajovi za malou odmlku ( hodne shonu = vanoce prichazeji

).
Cover72 píše:Ty na Gripenu vidíš platform-alignment, RAM nátěry, ABK řešené koordinovanou výchylkou ploch, zahranatění, omezení výstupků/antén a další taková opatření? Nebo i na oficiálních renderech SuperGripenu/Gripenu 2000? Nebo jsi o něčem takovém četl? Já tedy ne.
Apropo - stále platí, že je to čistá 4th gen.
Vetsina toho co popisujes plati pro .generaci.
Vice stranek popisuje 4.5 generaci zhruba (+ - neco ) tak jak jsem pospal vis. Kdyz vynechas ty tri slova ( klasicke koncepce ( jako 4.gen. ) ale v konstrukci jsou uplatneny pro snizeni radarove charakeristiky ) pred tou citaci tak to meni vyznam. Konstrukcni prvky jako pouziti kompozitu ve vetsi mire, upravy vstupu do motoru, zminimalizovani vystupku....
Nemaji nahodou EF2000, Rafaele, Superhornet, Gripen nizsi RCS nez kterekoliv letadlo 4.generace.
Cover72 píše:Jediné, cos přidal a čím se z toho podle tebe stává 4++ (což je třída Su-35) je integrovaná diagnostika - kterou měla ovšem už F-15A (LRU/vyměnitelné bloky elektroniky a integrovaný testovací panel v gondole pro příďový podvozek.)
MTFB a MMH/FH jsou spojeny hlavně s použitými materiály a dobou vzniku - třeba na F-15 byla polovina člověkohodin spotřebovaná na údržbu ze začátku nespolehlivých motorů; je pak jasné, že poruchovost elektroniky vzniklé v 90. letech bude asi jinde, než poruchovost té ze 70. let - už kvůli miniaturizaci a z toho vyplývajících zlepšeného chlazení a spolehlivosti při zachování dřívějších rozměrů - ale to není nějaké unikum Gripenu a stavět na tom tezi, že je Gripen 4++ je IMHO poněkud mimo. Dnes vyráběné F-15K (=novovýroba) mají pravděpodobně řádově stejné MFTB a MMH/FH jako Gripen.
Diagnostika u Gripen bych rekl "jemne" na ponekud jine urovni.
1- diagnostika zatim nasla vsechny chyby co je spusobeno tim, ze s ni bylo od zacatku pocitano v konstrukci.
2- pokud se pocas mise objevi zavazne chyby, zobrazi se pilotovi na dispeji HDD spolu s pokynama pro reseni a doporuceni charakteristiky letu.
3- diagnostika spolupracuje i s datalinkem.
Porad
souhlasim s tvrzenim vyrobce letadel, zastupcu vlad (ve veci nakupu letadel) nekterych zemi a odborne verejnosti ze je Gripen 4.5 generace ( ani 4+ ani 4++ ).
Superhornet ma lepsi MFTB a MMH/FH nez F-15k, F-16 ( i posledni verze ) ale porad horsi nez Gripen.
Cover72 píše:Ne, na tom prkně byla jasně uvedena Aim-9X společně s maverickem a AMRAAMem jako už zavedená výzbroj.
Maverik a AMRAAm ( papirove od 1.1.2009 ) jsou ve vyzbroji.
Ohledne AIM-9X skus se zeptat tady:
info@army.cz
Cover72 píše:Having completed formal operational evaluation testing last December, the APG-79 is now installed in 28 US Navy aircraft
zdroj:
http://www.airforce-technology.com/features/feature1280
Daly by se najít i další; mám se obtěžovat s google nebo ti to stačí? O té stovce dodaných se psalo na Raytheonu...
Porad si myslim, ze v dobe kdy to bude vlastnit nejaky stat EU tak bude pravdepodobne litat Gripen AESA
Cover72 píše:A jak se liší datalink radarů Apache od datalinku Gripenu? Oba předávají totéž: x,y,z souřadnice cíle, zjištěného a údaje o jeho vektoru pohybu. Jediný rozdíl je ve výkonu a nosné frekvenci vysílače.
Jak pracuje TILDS vím - proto jsem ti také před stránkou a něco psal, že totéž umí i MiG-31. Ohledně té věci se SH a F-22 - dobře víš, že jsem na minulé stránce psal, že se to pro SH plánuje a na této to zkrátil, resp. se přepsal.
On na to totiž SH dost pravděpodobně půjde o dost jinak a lépe, než TILDS:
http://www.raytheon.com/capabilities/pr ... aesa_comm/
Ve zkratce - to předávání dat (vč. pozice cíle) ale i jiných, rozměrných dat bude řešeno AESA radarem. Ověřeno v testovacích podmínkách, probíhá implementace. A ikdyž je to zřejmě soukromá iniciativa Raytheonu, ve všech ohledech to předčí TILDS - dosahem, odolností proti rušení (LPI a z toho vyplývající), přenosovou rychlostí, rozsahem sítě, zpětnou kompatibilitou (stačí malá úprava APG-79)...
[a ohledně té komunikace i s pozemními a námořními jednotkami - LINK-16 umí totéž řadu let.]
Bez uz s tim vrtulnikem nekam....
Drzim palce.
To predavani dat AESA radarem - super.
Ono vlastne PS 05/A byl od pocatku konstuovany pro spolupraci s TILDSem. S jinym radarem by nektere funkce nemohli fungovat.
Link-16 ano ale s mensim poctem dat.
Cover72 píše:Ano. F-16 a Hornet jsou ekvivalentní Gripenu - jenže jelikož tu pořád byly hlasy jak je Gripen lepší (gen 4.5 nebo dokonce 4++) -> vytáhl jsem opravdové 4.5gen stíhačky a JSF, aby do očí praštil ten rozdíl.
Koneckonců, mimo je asi spíše Gripen, když se snaží konkurovat F-35 za obdobnou cenu (Dánsko) - já bych ani nesponzoroval manažerům ty služebky a propagaci.
V necem lepsi v necem horsi. Otazka je co je opravdu podstatne. Oba mame nejake katalogy, nejake informace. Ale skupiny, ktere to posuzuji profesionalne ( na zakazku ) maji nekolikanasobne vetsi rozsah informaci nez ty tabulkove. A oni taky ( krome ) vyrobce radi Gripena do 4.5 generace ( spolu se Superhornetem, Rafaele, EF2000 a SU35 ) a F15, Hornet a F16 do 4 generace.
Pokud se snazi konkurovat JSF je to jeho vec. S tou cennou ale bych se moc neohanel.
Cover72 píše:
Někdo tu po mě chtěl relevantní data ohledně radarů. I našel jsem si dnes čas a hle: zde jsou.
Původní APG-73 (Hornet) a APG-66 (Falcon) měly 150*km dosah na vzdušný cíl.
V roce 2006 operačně zavedený APG-68(V)9 (ne-AESA) má dosah okolo 180*km na vzdušný cíl.
V roce 2005 zavedená varianta PS/05 má dosah 120*km na vzdušný cíl.
Myslel jsem si, ze je Ti zname, ze dosah je jen jedna s mnoha charakteristik radaru. O tom, ze byl od zacatku vyvijen pro spolupraci s TILDSem je celkem dost informaci. Odolnost proti ruseni. Atd....
Ale pokud Ti to udela radost tak mas treti charakteristiku - papirovy dosah radaru.
Este Ti muzu pridat jedno. Nekteri piloti co prechazeli s "MIGu" se proste do Gripena nevesli.
Cover72 píše:Pokud USA dokáží vytáhnout z konvenčního radaru o skoro 60km dálkového dosahu více jako PS/05 a to ve stejné době, jaké budou asi možnosti AESA verze PS/05 - lepší, nebo horší, než u APG-79 a podobných?
Poradis mi prosim sveho dodavatele kristalove koule...
Altaj píše:Dosah APG-73 v track mode u F/A-18 v zakladnej verzii je:
Pre RCS 0.0001 m2 dosah: 5~6 km+
Pre RCS 0.001 m2 dosah: 10~11 km+
Pre RCS 0.1 m2 dosah: 32~36 km+
Pre RCS 1.0 m2 dosah: 56~64 km+
Pre RCS 5.0 m2 dosah: 84~96 km+
Pre RCS 10.0 m2 dosah: 100~114 km+
Dosah PS-05 v track mode:
Pre RCS 0.0001 m2 dosah: 5~6 km+
Pre RCS 0.001 m2 dosah: 9~10 km+
Pre RCS 0.1 m2 dosah: 27~32 km+
Pre RCS 1.0 m2 dosah: 48~56 km+
Pre RCS 5.0 m2 dosah: 72~84 km+
Pre RCS 10.0 m2 dosah: 85~100 km+
Teraz kedy bol zavedeny F/A-18 Hornet s APG-73 a kedy Gripen? Hm? 4. generacia? PS-05 dnes nie je zly radar, je vylozene ubohy. Nevyrovna sa ani staruckemu APG-73 z 80tych rokov Green Crazy
Dujam, ze sa nemusim opakovat. Trosku obmezene nie?
Mimochodom, to mas od Saabu, alebo s dajakeho fora ( od nicka WANKERa ).?
Altaj píše:Alibaba
Je tam celkom jasne napisane-tento stroj ma Sidewinder a kanon. Redboy pise v topicu F-16 o 24 strelach pre 14 strojov.
Alca je urcena na podporu pozemnych operacii a boj s vrtulnikmi? Existuje aj horsi stroj pre tuto ulohu? Keby ste si kupili F-16 mali by ste po probleme, ta je univerzalna. Vrtulniky vie zostrelovat hocijake moderne lietadlo-trebars F-15C v Zalive
Kontrakt na nakup 24 rakiet AIM-120C-5 a dvoch CATM-120C bol podpisany 6.Aprila 2005.
Dodane 29.Novembra 2007. V dnoch 7. az 11.Aprila 2008 sa uskutocnili vojskove skusky. V lete 2008 bola dosiahnuta ciastocna operacna sposobilost a od 1.Januara 2009 by mali byt uvedene do plnej operacnej sposobilosti.
Alca - ozaj by si sa mal uchazat o to miesto analytika.