Stránka 10 z 74

Re: Aero L-39NG

Napsal: 5/1/2019, 21:46
od Juraj Tichý
Plan modernizacie o pocte nehovori, iba o vyclenenych peniazoch - 100mil €.
Po strate L39ZAM minuly rok ma 2.tatkicka letka 7ks L39.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 8/1/2019, 12:46
od Nesher
Tak dle oficiálně zveřejněných výsledků z jednání vlády bylo jednání o nákupu L 39 NG přerušeno.
https://www.vlada.cz/cz/media-centrum/t ... 19-171045/

Re: Aero L-39NG

Napsal: 11/1/2019, 20:24
od Nesher
Nákup L 39 NG pro CLV se zadrhl, Babiš si vyžádal od Metnara další informace, mj. o finančních podmínkách kontraktu. Kdy se záměr vrátí na vládu v tuto chvíli není jasné. Nicméně dlouhodobě se to odkládat nedá, starým L 39C končí životnost v letech 2021 a 22. A sériovou výrobu NG chce Aero spustit v druhé půlce příštího roku.
https://www.euro.cz/byznys/tak-lehke-to ... la-1435544

Re: Aero L-39NG

Napsal: 11/1/2019, 21:04
od Zemakt
A mluví se o další dvojici!

Re: Aero L-39NG

Napsal: 11/1/2019, 22:08
od Nesher
To ano, ale ne primárně pro CLV LOM a výcvik pilotů VS AČR. Je to zatím idea a závisí na tom jak se bude dařit komerčním aktivitám lokalizovaných do společnosti LOM Trade. Mimochodem, koncem roku dodané 2 vrtulníky Enstrom 480B jsou určeny také pro LOM Trade. Od strojů, které provozuje CVL se liší čistě bílým nátěrem. Kdežto ty 4 vrtulníky v CLV mají standardní kamufláž VS AČR doplněnou o žlutý nátěr některých částí

Re: Aero L-39NG

Napsal: 11/1/2019, 23:22
od Zemakt
Aha, ok díky.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 12/1/2019, 12:30
od HONZIK11
Kdyz vojenske kontrakty zrovna nezablokuje,, NE,,urednik- ministr,tak jej odroci a posune do nikam sam Babis. Povoli tak maximalne výměnu cepic nebo nakup munice buhvi jake raze. Vůbec nechci někomu neco sugerovat, ale ten,,,, Capohnizdil,,posílá cilene nasi armadu do řepky!!
Jsem zvedav kdy si to nekdo uvedomi!

Re: Aero L-39NG

Napsal: 12/1/2019, 19:59
od Skeptik
Do řepky?
No, alespoň to nebude mít AČR příliš daleko. Řepka roste hned vedle kytek, kam ji poslali předcházející vlády :(

Re: Aero L-39NG

Napsal: 13/1/2019, 01:36
od Starlight
Nesher píše:To ano, ale ne primárně pro CLV LOM a výcvik pilotů VS AČR. Je to zatím idea a závisí na tom jak se bude dařit komerčním aktivitám lokalizovaných do společnosti LOM Trade. Mimochodem, koncem roku dodané 2 vrtulníky Enstrom 480B jsou určeny také pro LOM Trade. Od strojů, které provozuje CVL se liší čistě bílým nátěrem. Kdežto ty 4 vrtulníky v CLV mají standardní kamufláž VS AČR doplněnou o žlutý nátěr některých částí
S L-39NG to LOM nemůže v budoucnosti udělat. Popíšu proč.

1)

LOM PRAHA TRADE a.s. je účelově založené dcera LOM PRAHA s.p, jejíž jediným účelem je obejít legislativní omezení státního podniku při nákupu a prodeji čehokoliv: https://www.euro.cz/byznys/sef-lom-prah ... ci-1335514

V posledních letech s nárůstem zahraničních kontraktů na výcvik LOM PRAHA TRADE rozšířil záběr a úzce spolupracuje se společností DSA a.s. (sídlo v pražských Kbelích, hlavní pracoviště na letišti v Hradci Králové). LOM PRAHA TRADE je dnes majitelem dvou letounů Cessna 208B Caravan (OK-LOM a OK-LOK) a dvou vrtulníků Enstrom 480B-G (OK-LPT s OK-CLV). Všechny tyto letouny jsou civilní, mají civilní certifikaci FAA a EASA. V ČR jsou registrovány v civilním leteckém rejstříku. Protože ale LOM PRAHA TRADE nemá oprávnění k provozu letecké techniky (civilní nebo vojenské), tak civilním provozovatelem je společnost DSA z hradeckého letiště.

Tím se mimo jiné řeší problém, že CLV Pardubice (divize LOM PRAHA a.s.) podléhá jako provozovatel vojneské techniky nikoliv pod civilní ÚCL, ale pod vojenské ODVL MO ČR. Všechna jím provozovaná letecká technika určená k výcviku příslušníku AČR je zapsaná do vojenského rejstříku MO ČR. To se týká i civilní techniky přetřené na zeleno jako je Enstrom 480B-G v CLV, která se naopak musela nejdříve zlegálnit pro vojenský provoz v ČR. To platí i pro personál i výcvikové osnovy. Toto je sice jediná cesta, jak to použít pro výcvik vojenského personálu AČR, ale v podstatě to komplikuje komerční výcvik se standardní mezinárodní uznatelností. CLV je mimochodem také civilním provozovatelem, který vlastní a provozuje Z-142 (OK-PNE) a Z-43 (OK-WOI), ale omezení státního podniku nahrávají DSA.

Poznámka: Česko je malá země, tak už nikoho nepřekvapí, že prodejním zástupcem jak Enstromu tak i Cessny není nikdo jiný než DSA. A naopak není neobvyklé, že letecký personál CLV v Pardubicích může mít druhé zaměstnání právě u DSA v Hradci.

Čímž se částečně i vysvětlí skutečnost, že přestože vyspělá západní letectva k základnímu výcviku vojenských vrtulníkových pilotů používají větší a výkonnější malé vrtulníky (zpravidla dvoumotorové) s lepším přístrojovým vybavením, které se co nejvíce podobají operačním typům. Naopak MO ČR/AČR odsouhlasila použití tohoto typu jednoduššího typu vrtulníku, kterou budou muset kompenzovat větším náletem na drahých dvoumotorových operačních vrtulnících. Což CLV nevadí, protože pro pokračovací vrtulníkový výcvik provozuje Mi-17 poskytnuté a placené MO ČR. Uvidíme, až někdy AČR dostane nové drahé západní víceúčelové vrtulníky, s čím přijdou.


2)

S L-39NG to udělat nepůjde. Tento letoun nebude mít žádnou civilní certifikaci, pouze vojenskou. Nepůjde tak zapsat v ČR do civilního leteckého rejstříku. A proto ho nemůže provozovat civilní provozovatel jako DSA. Letoun půjde zapsat pouze do vojenského rejstříku a provozovat ho bude moc jen provozovatel vojenské techniky jako je CLV (LOM PRAHA s.p.).

Těch několik starších soukromých L-39, které jsou dnes v českém civilním leteckém rejstříku zapsané jako OK-xxx, jsou letouny certifikovány jen „Pro omezené použití - Limited“ s tzv. zvláštní letovou, která je vylučuje z obchodních letecké činnosti a leteckých prací jako je letecký výcvik.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 13/1/2019, 09:28
od Nesher
Starlight
To je sice pravda, ale nijak to nepopírá to co jsem napsal. Ty dodatečné 2 L 39 NG by skutečně sloužily pro komerční aktivity LOM, které provozuje LOM Trade. Byť samozřejmě, jak píšete, by byly zapsány ve vojenském registru a formálně provozovány CLV. K výcviku pilotů VS AČR je 6 NG příliš mnoho. Ostatně i ty 4, které skutečně mají primárně nahradit staré L 39C nejsou nutné, vzhledem k počtu pilotů, které VS ročně potřebují by i 3 bohatě stačily.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 13/1/2019, 12:33
od Starlight
To je ale všechno vzdálená budoucnost. Nejdříve si LOM musí skutečně objednat první čtyři letadla L-39NG. To všechno potrvá. Dostane je za cca 2 roky. Pak mu chvíli potrvá, než to zavede do běžného výcvikového provozu.

Toto všechno je finančně hrozně vyčerpá. Proto potřebovali nejdříve podepsat nový výcvikový kontrakt s MO ČR. Dříve byl na 5 let, nyní je už na 7. LOM ve skutečnosti prý chtěl asi 10 let. Vše zřejmě kvůli rozložení splácení komerčních úvěrů.

Takže aby si koupili další letouny (je jedno jestli matka státní podnik nebo dcera Trade) budou potřebovat sehnat zákazníka na proudový výcvik, který jim to podepíše na podobně dlouhou nebo dokonce ještě delší dobu. Nic takového se jim za dobu jejich existence nepovedlo. A když zákazníci objednají výcvik, tak nově vyrobená letadla budou až za cca dva roky. To se ale obtížně uzavírají výcvikové kontrakty.

Uvidíme, jestli například přesvědčí Slovensko, aby nenahrazovalo staré L-39 a šli k nim. Nebo Maďarsko, kterým letos asi končí výcvikový kontrakt v kanadském NFTC. Bude to mít jednu vadu na kráse. Piloti AČR po L-39C/L-39NG mohou pokračovat na L-159T, které ale LOM zákazníkům nemůže komerčně nabídnout.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 13/1/2019, 12:47
od Nesher
Však ano, proto jsem také napsal, že ty dva dodatečné stroje jsou zatím jen idea a jejich pořízení závisí na úspěšnosti aktivit komerčního výcviku LOM.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/1/2019, 22:28
od Nesher
Zdá se, že zájem Thajska o L 39 NG je reálný
https://www.lidovky.cz/domov/thajsko-st ... _domov_ele

Re: Aero L-39NG

Napsal: 22/1/2019, 11:44
od Rase
Možnost modernizace thajských L-39

S tím Thajskem to bude ještě zajímavé. Podle ministryně průmyslu a obchodu Marty Novákové se krom nákupu dvanácti L-39NG navíc vyjednává o repasi starších L-39ZA/ART, které již místní letectvo provozuje (35 ks). Od verze L-39ZA se liší izraelskou avionikou od firmy Elbit a integrovaným dvouhlavňovým kanonem GŠ-23 ráže 23 mm. V tomto případě je požadavek na přenos českého leteckého know-how a investice do leteckého průmyslu - konkrétně jde o stavbu montážní linky, centra servisu a oprav letadel L-39 ve východní průmyslové zóně EEC (Eastern Economic Corridor). EEC je zóna, kde mohou investovat zahraniční firmy ‒ nyní to jsou zejména čínské a japonské firmy. Jde o součást strategie thajské vlády, která se během dvaceti let snaží nalákat do země investory a high-tech technologie. Thajský ministr průmyslu Uttama Savanayana zmínil, že čeští investoři z 39 firem chtějí investovat do letectví, medicínských zařízení, vysokorychlostních vlaků a obrany. Na závěr dodejme, že Thajsko provozuje rovněž stíhačky Gripen, konkrétně osm JAS 39C a čtyři JAS 39D, které jsou v provozu od roku 2016. V říjnu 2013 thajská vláda oznámila svůj záměr koupit dalších šest Gripenů. gripeny létají u 701 Fighter Squadron na základně Surat Thani, kde nahradily starší stíhačky F-5E/F Tiger II od Northrop Corporation.

https://www.armadninoviny.cz/thajsko-ce ... ation.html

Obrázek
Royal Thai Air Force Aero L-39ZA-ART Albatros

Re: Aero L-39NG

Napsal: 22/1/2019, 16:15
od skelet
Poznámka - L-39ZA má vždy kanón Gš-23L

Re: Aero L-39NG

Napsal: 23/2/2019, 21:10
od Nesher
Aero zahájili sériovou výrobu L 39NG, prvních 6 kusů by mělo být dokončeno v roce 2020.
https://www.euro.cz/byznys/v-aeru-vodoc ... ok-1440985

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/2/2019, 13:12
od Pikujuci brizolit
Takže k OS SR by sa teroreticky sériové L-39NG dostali najskôr po roku 2022...

Niko, je šanca že dovtedy sa u nás nezruší 2. taktická?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/2/2019, 13:19
od HONZIK11
Jeste nemaji obsazenou nocni sichtu a vikendy. :razz: Ale nevim zda se to v Praze muze!
No ale vyrobce motoru to tempo stihat taky memusi,maji tam dlouhou zimu a v Atlantiku jsou vlny a El Jezisek.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/2/2019, 14:20
od niko
Pikujuci brizolit píše:Takže k OS SR by sa teroreticky sériové L-39NG dostali najskôr po roku 2022...

Niko, je šanca že dovtedy sa u nás nezruší 2. taktická?
Sanca je zial, povedzme si uprimne, velmi vysoka.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/2/2019, 19:16
od Arthur
niko píše:
Pikujuci brizolit píše:Takže k OS SR by sa teroreticky sériové L-39NG dostali najskôr po roku 2022...

Niko, je šanca že dovtedy sa u nás nezruší 2. taktická?
Sanca je zial, povedzme si uprimne, velmi vysoka.
Uvidíme v 2020 aká veľká bude tá šanca...