Re: Diskuze_ Asie, Pacifik, Japonsko, Čína 1931-1945.
Napsal: 3/2/2020, 20:55
Reakce k dílu č. 226
Osobně jsem moc rád za obrázek:
viz cca 600-ti člunová říční flotila https://en.wikipedia.org/wiki/Irrawaddy ... la_Company
Pouze mám ke kresbě jednu připomínku a to relativně zásadní. Je mi jasné, že kresba má zachycovat Britskou Barmu, ale pro pochopení, že útokem na Barmu došlo ke zlikvidování zásobovací trasy (Burma Road - z Barmy vedla do Kunming a pak dále), tak to z japonské strany nebylo až tak překvapivý cíl jejich válečných aktivit. Protože už zhruba rok a půl před útokem na Burma Road podobně Japonci zlikvidovali jinou zásobovací trasu (vedenou ze severní Indočíny rovněž do jihočínského vnitrozemí, která končila rovněž v Kunming). Takže je škoda, že na výše uvedené kresbě tato moderní železnice z Indočíny není zakreslena
http://alasweb.free.fr/Dossiers/le%20tr ... unnani.htm
P.S. Pro fajšmejkry ve stylu "poznej v čem se liší 2 obrázky" ještě přikládám kresbu+info o změně hranic mezi Indočínou a Thajskem na jaře 1941
Osobně jsem moc rád za obrázek:
Protože až teď jsem si uvědomil jak rozsáhlá byla tehdejší železniční síť v Barmě. Já totiž žil v představě, že ve vnitrozemí hrála prim říční doprava.michan píše:Asie, Pacifik, Japonsko, Čína 1931-1945. Č 226.
Barma, útoky Japonska od 8. prosince 1941 do 31. ledna 1942.
Jdeme po časové ose k 8. prosince 1941, kdy Japonci napadli tehdejší Barmu (zde viz náčrt
, na kterém malíř Roz. z mnoha map, nakreslil Barmu i s Barmskou cestou, včetně mnoha letišť a to pro Palbu, o kterých bude v cyklu řeč). (...)
viz cca 600-ti člunová říční flotila https://en.wikipedia.org/wiki/Irrawaddy ... la_Company
Pouze mám ke kresbě jednu připomínku a to relativně zásadní. Je mi jasné, že kresba má zachycovat Britskou Barmu, ale pro pochopení, že útokem na Barmu došlo ke zlikvidování zásobovací trasy (Burma Road - z Barmy vedla do Kunming a pak dále), tak to z japonské strany nebylo až tak překvapivý cíl jejich válečných aktivit. Protože už zhruba rok a půl před útokem na Burma Road podobně Japonci zlikvidovali jinou zásobovací trasu (vedenou ze severní Indočíny rovněž do jihočínského vnitrozemí, která končila rovněž v Kunming). Takže je škoda, že na výše uvedené kresbě tato moderní železnice z Indočíny není zakreslena
http://alasweb.free.fr/Dossiers/le%20tr ... unnani.htm
P.S. Pro fajšmejkry ve stylu "poznej v čem se liší 2 obrázky" ještě přikládám kresbu+info o změně hranic mezi Indočínou a Thajskem na jaře 1941