Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Odpovědět
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Arthur »

Okí dik tak počkáme koľko to bude teda na konci dňa koštovať 17mld Kč + pokuta.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3949
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Scotty87 »

Vzhledem k výši udělovaných pokut od ÚOHS tak to pravděpodobně bude v jednotkách maximálně desítkách miliónů.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1455
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Flader »

Ktoré by zaplatila jedna rozpočtová organizácia štátu inej rozpočtovej organizácii štátu? :D
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4074
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od HONZIK11 »

Jak jinak. :roll:
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Flogger G »

Co si o nákupech zbraní, a letecké techniky zvlášť, pamatuji z dřívějších let, tak dodávky vrtulníků Made jn USA může ohrozit jedině naše strana různými rozpočtovými kotrmelci, které způsobují zájmové skupiny mezi politickými špičkami. Jen ten objem strojů je pro evropský konflikt, na který nás začínají všichni připravovat, groteskně titěrný.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4074
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od HONZIK11 »

Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2632
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Lynx »

HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4074
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od HONZIK11 »

Bell UH-1 Iroquois??.. Prevezly se výrobní linky a výrobní přípravky? Ani se mi nechce počítat jak staré mohou být.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17915
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od skelet »

Po světě jich lítá ještě dost a výroba náhradních dílů a modernizací může být lákavá. Jestli pak jde Lycoming T53 zaměnit za TV3 od Motor Sič?
ObrázekObrázekObrázek
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3949
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Scotty87 »

skelet
Je možné že chtějí cílit na uživatele kteří si nemůžou dovolit nahradit staré UH-1 modernějším vrtulníkem. Ovšem myslím si že koupě licence na Bell-412 by byla pro Ukrajinu zajímavější možnost.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17915
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od skelet »

Takže nejdříve.. TV3 je skoro 2x tak velký jako T53, takže tudy cesta nepovede. Výkonostně nejblíže má tak Motor Sič motor MS500V, který má ovšem o 200kW méně, než T53. Takže buď by vyvinuli něco výkonnějšího nebo jej upravili na dvoumotorový.. no jsem zvědav co z toho ve finále vyleze.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13682
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Rase »

USMC vyřadí několik desítek vrtulníků Venom a Viper

V rámci rozsáhlé reformy reorganizuje americká námořní pěchota (USMC) počty výzbroje a techniky. V plánu je rovněž vyřadit 27 vrtulníků Viper a 26 Venomů. Podle údajů z roku 2019 USMC provozuje 145 Viperů a 116 Venomů. Ve všech případech jde o relativně nové stroje. První Viper vstoupil do služby v roce 2005 a počáteční provozní připravenost byla oznámena v roce 2011. První Venom mariňáci převzali v roce 2008. O osudu vyřazených strojů nebylo rozhodnuto. Pochopitelně ze služby odejdou ty nejvíce olétané stroje. USMC si možná část vrtulníků ponechá jako zdroj náhradních dílů, uloží je jako strategickou rezervu nebo je nabídne spojencům. Vyřazování Viperů a Venomů je tedy zajímavou příležitostí pro Armádu ČR. Česká armáda prozatím získá čtyři Vipery a osm Venomů. Do kýženého počtu 12+12 je potřeba získat stejný počet vrtulníků, ale v opačném gardu.

https://www.armadninoviny.cz/namorni-pe ... venom.html

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 644
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

Venomy klidně vzít, ale první Vipery jsou postavené na rámech původních AH-1W. Ty raději ne.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3949
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Scotty87 »

tomas.kotnour
Přesně tak. Co se Viperů týče měli by být někde uložené ty které nedodali Pákistánu. To by mohla být mnohem zajímavější příležitost.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5167
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Nemali ísť pakistanské do Rumunska?

A 12+12? Niekde som zachytil cielovy stav 20ks.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Skeptik »

tomas.kotnour píše:Venomy klidně vzít, ale první Vipery jsou postavené na rámech původních AH-1W. Ty raději ne.
Když budou zadarmo, tak proč ne?
Ostatně když už jsme museli koupit tyhle předražené vrtulníky, tak by nám to USA alespoň trochu kompenzovalo.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3949
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Scotty87 »

Na světě není vůbec nic zadarmo.... K čemu vrtulník jehož drak bude výrobně starší než ty co budeme vyřazovat. Je samozřejmě otázka o kolik toho měli ty AH-1W za sebou a o kolik se prodlouží životnost přestavbou na Z. Ovšem pokud mají ještě nějakou hodnotu, tak je nikdo rozdávat nebude.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Skeptik »

Já myslel hlavně ty "Venomy"
Hezký bonmot ... "Jen více venomu pro Armádu České republiky."
"More venoms for the army of the Czech Republic." :lol:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3949
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Scotty87 »

Jo, pořízení olétaných Venomů by mohla být zajímavá možnost.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od zzz »

Ad výroba Bell UH-1?H/?N/?212xyz na Ukrajině:
1. V první řadě - vidí někdo nějakou souvislost s UH-1Y/AH-1Z pro AČR... Oba vrtulníky se dosti odlišují od starších UH-1/AH-1.

2. Nicméně z pohledu zájemce o levné mašiny, menší velikosti/menších provozních nákladů než je Mi-8/17 by dávalo smysl budovat second-handovou flotilu vrtulníků neboť po světě před prá lety byla v používání ozbrojených sil zhruba necelá tisícovka jednomotorových UH-1 (zejména -1H) a pár set dvoumotorových (zejména -1N). Tj. zhruba obdobný přístup jako zvolil Pákistán v 90.-tých letech, kdy skupoval a repasoval starší Mirage III/5, např. pár letadel přebíral z muzejních sbírek.

Za předpokladu, že za pár šupů by bylo možné provést modernizaci na současný standard požadovaných složkami Ukrajinského státu, by dávalo smysl aby potřebné díly draku byly vyráběny na Ukrajině, tak aby repase byla možná i v rozsahu výměny opotřebovaných částí draku (např. podvozek).
Koneckonců Iroquis, zejména v jednomotorové verzi, byly vyráběny v licenci po celém světě, tj. výrobní přípravky patrně jdou koupit za pár šupů.

Scotty87 píše:skelet
Je možné že chtějí cílit na uživatele kteří si nemůžou dovolit nahradit staré UH-1 modernějším vrtulníkem. Ovšem myslím si že koupě licence na Bell-412 by byla pro Ukrajinu zajímavější možnost.
Bell 412 v licenci byl a je vyráběn např. v Indonésii. https://www.flightglobal.com/roaring-ti ... 03.article. A také např. v Itálii https://www.aerospace-technology.com/projects/bell-412/

Z pohledu případných neukrajinských odběratelů vrtulníků Bell 412, nevidím přílišnou konkurenční výhodu výroby starších verzí Bellu 412 na Ukrajině. Nemají zaběhlou výrobu, dodavatelský řetězec, kontrolu kvality MRO, zahraniční (zejména mimoevropskou) servisní síť,...
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“