Když zhodnotím, že jsme měli půjčené celkem 3 Phoenixy:
6x6 S3 lehký KingFrame vzadu (bez per), verze 30 tun technická celková
6x6 S1 střední KingFrame vzadu (listová péra, bez redukcí v kolech, pneu 12,00 R 24), verze 35 tun celková
8x8 S1 střední KingFrame vzadu (listová péra, bez redukcí v kolech), verze 44 tun celková
tak asi celkový dojem je následující:
Podvozek NonPlusUltra (neexistuje konkurence - hlavně u 8x8, pohodlí, rychlost v terénu, vibrace, poloměry otáčení), jediná malá piha na kráse, u 6x6 při rychlém průjezdu velké příčné nerovnosti jdou přední měchy na dorazy. Kabinu, motor, převodovku není třeba hodnotit je to 100% DAF CF85, který má svoje mouchy (pedálová skupina, chybí počítadlo motohodin, bajonetový závěs pro vyproštění ...) i výhody (silný motor, který jde pěkně od spodu, velmi dobře jde spojka, ...). Na hodnocení spotřeby je asi moc brzo, 8x8 po prázdnu bere 35 až 36 L/100 km, 6x6 o pár litrů méně, v soupravě 45 až 50 L/100 km (podle zatížení a trasy), 8x8 v extrémním terénu i 100 L/100 km.
Pokud jde o spolehlivost vidím 2 možné problémy:
- komplikované řízení (hodně kloubu, riziko zadírání)
- moc elektrických kabelů tažených po rámů (zhnijou)
Jestliže vezmu celkovou koncepci auta, tak jediné negativum je asi kabina stejně vysoká jako u jiných PVC 6x6, 8x8 = ztratila se jedna z konkurenčních výhod Tatry TerrNo1, elektroniku a vodou chlazený motor mají všichni. Cenově je dnes Phoenix na stejné, někdy i nižší cenové úrovní jako PVC konkurence.
Aktuálním problémem jsou dodací termíny, prý momentálně 4 měsíce, ale minulý rok to bylo i 11 měsíců ...
zdroj:
truckforum