Stránka 92 z 96
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 14/4/2025, 11:27
od Raiden
Zajímavé, ale vubec nepoznávám...
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 14/4/2025, 11:30
od Zemakt
Má profil hada a německé motory pod kapotou.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 14/4/2025, 11:32
od Raiden
Nějaká kořistní německá po WWI?
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 14/4/2025, 11:36
od Zemakt
Právě že ne a už vůbec ne nudná, jak by řekl Ataman
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 14/4/2025, 12:05
od Ataman
Anglický ponorky nejsou nudný, ba naopak. Bohužel sou neprávem opomíjený.
A třeba o starým Warburtonovi jste přece slyšeli.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 14/4/2025, 12:13
od Zemakt
Nééé
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 14/4/2025, 12:34
od Raiden
Jj, anglické ponorky opravdu zajímavé jsou.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 14/4/2025, 12:53
od Ataman
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 14/4/2025, 12:58
od Zemakt
Jo tohohle jsi myslel, tak to jóo.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 14/4/2025, 13:27
od Ataman
Jo, to je on. Je to sice I.sv.v., ale kromě podvodních křtin má na svědomí množství dalších vylomenin.
A taky osobní účast na jednom nešťasným potopení:
https://northeastatwar.co.uk/2019/08/25 ... ing-of-j6/
Za II.sv.v. si ale anglický ponorky, navzdory všemožným nesmyslným omezením, vedly secsakra dobře, secsakra líp než ty...no tamty, ale na tom zas neni nic divnýho.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 14/4/2025, 15:08
od Raiden
Zajímavé

Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 15/4/2025, 12:52
od Zemakt
Takže ta ponorka je HMS Tuna. Předválečný typ T, ve své době velmi výkonné ponorky na úrovni něm. Typu VII. Její vcelku nevšední životní příběh zde:
https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Tuna_(N94)
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 15/4/2025, 15:37
od Raiden
Zajímavý příběh
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 15/4/2025, 15:56
od Ataman
Zemakt píše: ↑15/4/2025, 12:52
na úrovni něm. Typu VII.
Tohle není úplně košer a k T-class ponorkám dosti unfér. Jednak ty lodě byly stavěný podle jiných zadání a požadavků a druhak VII nebyly ničím vyjímečný ani nic extra, krom toho, že jich skopčáci nasekali jak Baťa cviček.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 15/4/2025, 16:11
od Raiden
Jj, T-class byly rozhodně povedený ponorky.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 15/4/2025, 17:55
od Zemakt
Jednak mne jiné zadání a požadavky moc nezajímají. Na použití v reálném boji mají vliv jak Vládní vojsko v Itálii. Za druhé si udělej klasickou šibeničku "má dáti/dal" a zjistíš že jsou ty typy plus mínus stejně. Konkrétně třeba Tunu srážely ty motory. Ale projevilo se to nějak na výsledcích? Ne. I přes jiná zadání. Přes veškerá omezení vs požadavky to byl člun na konci tricatych let lehce nadprůměrný, jako sedmička.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 15/4/2025, 19:00
od Polarfox
JJ, Britové nikdy nebyli z německých ponorek extra odvařeni a považovali své typy většinou jako přinejmenším rovnocenné a spíše lepší (jako na konci WWI). V podstatě vyzdvihovali jen některé komponenty jako diesely atp.
Ataman píše: ↑13/4/2025, 13:31
Mě se nejvíc líbí ten Francouz a to už ve svý původní podobě. Víc říct nemůžu, neb sem gůglil.
Je mi to úplně jasný...jak se to mělo co nejvíce podobat obchodní lodi (nebo je to jachta

), tak je to tvoje
Jinak pro ty, kteří si to nenašli - Francouz je avízo Bapaume, taková kolébka francouzského palubního letectví (s plošinou pro pokusy na přídi) a Ital s balónem křižník Elba.
Jinak tady je další:
A když už jsme u těch ponorek, tak jen pro zajímavost - národnost je asi jasná, ale co je to za třídy, tenhle "velikán" a prcek?
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 15/4/2025, 19:13
od Ataman
Zemakt píše: ↑15/4/2025, 17:55
Jednak mne jiné zadání a požadavky moc nezajímají. Na použití v reálném boji mají vliv jak Vládní vojsko v Itálii.
To není pravda, viz třeba profláklé skopčácké VII a IX.
T-class mnohem více odpovídaly typu IX a i jejich "použití v reálném boji" podle toho mělo vypadat. Že tomu kvůlivá znouzectnosti bylo jinak je druhá věc, přesto se ctí obstály.
Zemakt píše: ↑15/4/2025, 17:55Za druhé si udělej klasickou šibeničku "má dáti/dal" a zjistíš že jsou ty typy plus mínus stejně.
No nejsou, viz výše, odpovídají spíš těm IX, když už chcem srovnávat.
Zemakt píše: ↑15/4/2025, 17:55Ale projevilo se to nějak na výsledcích?
Těžko říct, nikdy neměli pro použití v reálným boji stejný podmínky. O tom, co nedokázali německý ponorky třeba v Atlantiku se ví, o tom, co dokázali anglický ponorky(i T-class, který měly působit úplně jinde) třeba ve Středomoří se ví taky, ale nějak moc se to nezmiňuje. A když se T-class konečně dostaly tam, kam byly zamýšlený, už bylo v podstatě sloveno.
Zemakt píše: ↑15/4/2025, 17:55Přes veškerá omezení vs požadavky to byl člun na konci tricatych let lehce nadprůměrný.
T-class nebo Sedmička?
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 15/4/2025, 19:15
od Zemakt
Obě. A klidně si tam dej i tu devitku.
Více zítra, dík.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Napsal: 15/4/2025, 19:17
od bat
Typ 212 a to druhé jsem nevěděl. Ta fotku už jsem viděl dřív právě pro ten kontrast ve velikosti.
Co bych u VII vyzdvihnul byla rychlost ponoření, protože ta byla jedna z nejlepších až do nástupu typu XXI, ale jinak tam asi nebylo nějaká excelentní vlastnost. Typ VII měl vyvážené charakteristiky a to ho udělalo výbornou ponorkovou zbraní pro Antlantik resp. německé potřeby.