Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Moderátor: jarl
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Co to je excelentní vlastnost? Vyváženost, spolehlivost. Dobře jsi to pojmenoval.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Bral jsem to jako nějakou charakteristiku, kde Typ VII exceloval (a další mě nenapadl). Nenapsal jsem to srozumitelně.
Kdysi jsem hledal, která ponorka se mohla ponořit (a pak vynořit
) nejhlouběji. Už si přesně nepamatuju, ale měl to být nějaká varianta typu VII ( asi C/41), kde byla použita "lepší ocel" a navíc Němci pracovali s vyššími bezp. faktory než Spojenci, proto typ VII vydržel i velké poškození. Protože to neplatilo pro celý typ, tak bych asi nenazval typ VII jako "nejpevnější" ponorkou své doby.
Kdysi jsem hledal, která ponorka se mohla ponořit (a pak vynořit


Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
A ještě i anglický U, V...americký fleetboaty...atd...atd...
Jo jo, já už taky mám jinou práci

Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
V pohodě, myslel jsem to řečnicky.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Takže abych se vrátil ke včerejšku, karty na stůl.
Takže, v čem vlastně spočívá to unfér a nichts košér? Obzvláště když píšu, že zmíněná byla technicky na úrovni a dosahovala kvalit Němců.
Takže, v čem vlastně spočívá to unfér a nichts košér? Obzvláště když píšu, že zmíněná byla technicky na úrovni a dosahovala kvalit Němců.
Tohle není úplně košer a k T-class ponorkám dosti unfér.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Ten rozdíl v té maximální hloubce ponoru tedy byl opravdu propastný.
雷電
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Mno, tak na začátek na "doplavbě" buď tomu německýmu šrotu 2500nm ubereme, nebo anglické lady 3000nm přidáme (VIIA x Group 1/VIIC x Group 2).
A více až někdy odpoledne, je hezky, jdu střílet.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
A nebo se juknem k jakýmu datu měly ty necky poprvé vodu pod kýlem. Příjemnou zábavu, taky bych šel.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Ty rozdíly mezi verzemi typu VII jsou významné, takže je důležité říct, které verze VIIA, VIIB, VIIC... bereme do porovnání.
Tak jsem ještě vše konfrontoval s pár knihami. Skutečně VIIC/41 byla asi nejlepší varianta osvědčeného typu VII. Před výrobou byla verze VIIC/42 a verze VIIC/43, ale byla ukončena ve prospěch typu XXI, která měla větší potenciál. Co mě zarazilo, že Rossler ve své knize uvádí u této verze crush depth 500m! A jak jsem se dozvěděl ta honba za větší hloubkou nebyla nepodstatná, protože schopnosti detekce ASDICu rychle klesala s hloubkou, takže v té době byla tato vlastnost klíčová a zvyšovala šanci na přežití.
Tak jsem ještě vše konfrontoval s pár knihami. Skutečně VIIC/41 byla asi nejlepší varianta osvědčeného typu VII. Před výrobou byla verze VIIC/42 a verze VIIC/43, ale byla ukončena ve prospěch typu XXI, která měla větší potenciál. Co mě zarazilo, že Rossler ve své knize uvádí u této verze crush depth 500m! A jak jsem se dozvěděl ta honba za větší hloubkou nebyla nepodstatná, protože schopnosti detekce ASDICu rychle klesala s hloubkou, takže v té době byla tato vlastnost klíčová a zvyšovala šanci na přežití.

Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Jistě bate, viz výše. Jako srovnávací základnu jsem vzal datum spuštění na vodu +/- . Áčka ani Béčka VII proto nemůžeš s class T porovnávat.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Děkuji, již sem zpět. Pěkná procházka to byla.
Uvedeno do služby:
VIIA/B - 1936
VIIC - 1940
T Gr.1 - 1938
T Gr.2 - 1941
T Gr.3 - 1942
Sloužily do sedmdesátých let.
Ani Céčka.Když už porovnávat velkou oceánskou ponorku, tak s jejím ekvivalentem, tedy IX.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
To je pravda. Taky je ale pravda, že v tý době už rychlost ponoření ani "vyvážený charakteristiky" nehrály extra roli. Mnohem důležitější pro ponorku bylo vidět a nebýt viděna a to se kvůli tehdejšímu komplexu protiponorkových opatření spojenců a zaostávání němců v radarový technologii víc než nedařilo.
Navíc co to je, ty vyvážený charakteristiky? T-class je neměly? Fleetboats je neměly? Samozřejmě že ano.
A ještě třeba taky Američani začali od r.1940 vybavovat ponorky nejprve varovnými SD radary a od r.41pak vyhledávacími SD radary které jim umožňovaly vidět dřív, než byly viděny a i komunikovat mezi ponorkami, čehož se využívalo v CAGs(který sou bůhvíproč pořád označovaný jako americký vlčí smečky).
Angličani zase měly ASDIC, kterej kromě podvodní komunikace mezi dvěma ponorkami usnadňoval navigaci v nepřehledných vodách včetně detekce min a zejména poskytoval údaje pro palebný řešení.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví

K tomu můžu říct akorát "jen houšť a větší kapky!"
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Každé srovnání bude kulhat a ani sem němel v plánu toto dělat neb o anglických ponorkách vím je přehled. Reagoval jsem na to, že podle mě typ VII byl pro počátek války vyvážený a pro německé potřeby velice vhodný.
Konkrétně tedy pokud chceme srovnávat, tak pro první VIIB se uvádí rok 1936. Tedy to můžeme srovnávat s Group 1. A jak se dívám, tak třeba akční rádius je podobný. Označení za šrot neobstojí, protože pak bychom mohli klidně za šrot označit i řadu T.
Samozřejmě v té době (počítejme začátek války, protože porovnáváme první varianty) ještě použití radaru bylo velmi omezené a schopnosti ASDICu také, takže rychlost ponoření i hloubka ponoru byly podstatné. Němci také neměli detekční prostředky ani nějaké anechoické nátěry nebo šnorchly.
Konkrétně tedy pokud chceme srovnávat, tak pro první VIIB se uvádí rok 1936. Tedy to můžeme srovnávat s Group 1. A jak se dívám, tak třeba akční rádius je podobný. Označení za šrot neobstojí, protože pak bychom mohli klidně za šrot označit i řadu T.
Samozřejmě v té době (počítejme začátek války, protože porovnáváme první varianty) ještě použití radaru bylo velmi omezené a schopnosti ASDICu také, takže rychlost ponoření i hloubka ponoru byly podstatné. Němci také neměli detekční prostředky ani nějaké anechoické nátěry nebo šnorchly.

Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Možná by bylo jednodušší vrátit se na počátek. A jen číst s rozvahou a ne s rudým cvikrem.
Srovnat to nejde, jen jsem chtěl říct, že technický byly tyto čluny na úrovni užší světové špičky 1938-40. Howgh.
Což, jak jsme si ukázali není dehonestace, nýbrž pochvala. Nicméně ač jsem hnidopich, tak zrovna v námořnictví zastávám názor, že každá loď je tak dobrá, jako její kapitán a posádka. TTD pak.Předválečný typ T, ve své době velmi výkonné ponorky na úrovni něm. Typu VII.
Srovnat to nejde, jen jsem chtěl říct, že technický byly tyto čluny na úrovni užší světové špičky 1938-40. Howgh.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Je to německý.
Ano, počátek války. Na konci války byl tento účet:
98% lodí Atlantik ve zdraví překonalo, 75% úbótů dopadlo tam, kam patřilo - na dno.
Ale slova kapitána Olega Harny, kterej na atlantických konvojích jezdil, si pamatuju, bylo to takhle:
Báli ste se něčeho?
Jo, ponorek.
A co ste s tím dělali?
Chlastali sme.
Jen na okraj, počátky ASDICu spadají do konce první války a není ASDIC jako ASDIC(ponorky/hladinový lodě).
No, neměli. A když už pak ty šnorchly měli(což nebyla žádná výhra, bylo s nima dost problémů), tak využití radaru už nebylo velmi omezené.
Naposledy upravil(a) Ataman dne 16/4/2025, 20:37, celkem upraveno 1 x.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
No jo, no jo. Vidím li hněď, není čas na rozvahu a barví se mi cvikr do ruda.
Jo.
Taky jo.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Alebat píše: ↑16/4/2025, 16:55
Němci také neměli detekční prostředky ani nějaké anechoické nátěry nebo šnorchly.
No, neměli. A když už pak ty šnorchly měli(což nebyla žádná výhra, bylo s nima dost problémů), tak využití radru už ....



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
No jo, radaru, už sem to opravil.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie - námořnictví
Jááj, Metox, Naxos, Samos, Tarnmatte apod. študuj študente 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"