Re: Nové vrtulníky pro AČR
Napsal: 23/7/2020, 17:58
Venom je běžně osazen kulometem M240D jehož hmotnost je s PKM cca. srovnatelná. Opravdu není žádný důvod používat sovětský kulomet.
Důvod by byl. Zásoby munice.Scotty87 píše:Venom je běžně osazen kulometem M240D jehož hmotnost je s PKM cca. srovnatelná. Opravdu není žádný důvod používat sovětský kulomet.
A tohle diskusní vlákno už jsi projížděl, když jsi hledal odpověď? A vlákno o vrtulnících pro OSSR?Indy2 píše:Procital jsem si ruzne clanky a diskuse o vrtulnikovem letectvui za ca. poslednich 10 let a neda mi to.
Polozim do fora otazku:
Jake pocty vrtulniku v jake kategorii (lehke, stredni, tezke, bitevni) by mela mit ACR dle vas v budoucnu, aby splnila ji zadane ukoly?
Prostor, aby zareagovali, přenechám ostatním, neboť IMHO nelze zodpovědět bez toho že se nastaví jasná koncepce jak(...)Kolik ale potrebujeme lehkych a tezkych jako nahradu Mi8/Mi17 a W-3?
Za měNadale pomer 23/10 nebo vice lehkych (koik?) a mene tezkych?
Indy2zzz píše:Nadale pomer 23/10 nebo vice lehkych (koik?) a mene tezkych?
(...)
- podobně je tomu s číslovkou "23", když jsi napsal "poměr 23/10". To jako jsi dospěl k "23" po sečtení: sčítáš 15xMi-171 v Náměšti n.O. (č. 9774 je KO) plus 3x Mi-8S plus 5xMi-17 z P-Kbely ( z toho jedna v Náměšti)... Ovšem nepočítáš těch 6+1 Mi-17 v pardubickém CLV?
(...)
Armáda a policie bude od příštího roku provozovat jen po jednom stanovišti. Policie bude mít Prahu a armáda Plzeň.Indy2 píše:Armáda chce udržovat 2 stanoviště LZS sama, Pro tuto činnost má nyní W-3, a ještě asi nějakou dobu bude mít.
To je tak rozsáhlá otázka, že zcela jistě na ni nestačím.Indy2 píše: Když to vezmu z ještě širšího pohledu, tak by mě zajímalo, jaké počty vrtulníků pro ČR v jaké dávají smysl. Tak aby byly splněny požadované úkoly, aby se využilo synergických efektů (výcvik, údržba, množstevní slevy) a aby jsme nebyli zavislí na jednom výrobci.
Takže:
(...)
Podíval jsem se na těch 6.600 EUR/letovou hodinu za let Mi-17 (plus cena paliva).Aaron Goldstein píše:Cena za letovou hodinu Venomu by měla být zhruba srovnatelná s UH-60, tedy cca 2 200 USD (viz Starlight a Rase)... Náklady na letovou hodinu Mi-17 jsou (dle vašeho generála Maxima) 6 600 Eur (bez pohonných hmot)...
Starlight píše:Opsal jsem to správně.skelet píše:Starlight: EC135 je ta hodnota 9722Kč/h nebo ti tam chybí nula?Zdroj je tento dokument:
Další odlišností při výpočtu ceny letového hodiny ve světě (US DoD) a u nás (MO ČR, MV ČR) je cena práce za údržbu/opravy. Americká data do provozních nákladů započítávají i cenu práce údržby v rámci letecké složky.Dzin píše:Nevím, jestli se to týkalo přímo Mi-17(1), ale AČR při debatě o LZS vyčíslila náklady na jednu letovou hodinu při 400 hodinách za rok celkem na 171 468 korun (včetně pohonných hmot). To je asi 6700 euro v dnešním kurzu, tudíž to odpovídá zhruba slovenskému údaji.
http://www.zdravotnickydenik.cz/wp-cont ... olicie.jpg
U nás data za LH zásadně cenu interní práce v rámci resortů neobsahují, je tam v podstatě jen cena materiálu a externí služby. U výpočtu ceny LZS to ale vyúčtovaly jako osobní náklady ve fixních nákladech na provoz LZS. To jsou ale skutečně osobní náklady na všechen personál LZS, nikoliv cena práce za jednotlivé údržbové/opravárenské úkony.
Zjednodušeně řečeno, data MO ČR jsou prakticky nepoužitelná pro přesné srovnání s daty ze světa.
zdroj: https://www.zdravotnickydenik.cz/2019/0 ... modelu-82/Tomáš Cikrt pro neofiko web ZdravotnickyDenik.cz píše:Ceny pro soukromé provozovatele od r. 2017
DSA, a.s.
Ústí nad Labem, cena – pohotovost 84 900 Kč, letová hodina 17 000 Kč
Hradec Králové, cena – pohotovost 115 000 Kč, letová hodina 17 000 Kč
Liberec, cena – pohotovost 115 000 Kč, letová hodina 17 000 Kč
Helikopter Air Transport Gesellschaft m. b. H – HAT
Ostrava, cena – pohotovost 102 908,07 Kč, letová hodina 23 152,50 Kč
Jihlava, cena – pohotovost 89 175,06 Kč, letová hodina 23 152,50 Kč
Air Transport Europe spol. s r. o. – ATE)
Olomouc, cena – pohotovost 77 590,39 Kč, letová hodina 22 940,59 Kč
(ceny jsou uvedeny bez DPH)
Hezké létoIndy2 píše:Když to vezmu z ještě širšího pohledu, tak by mě zajímalo, jaké počty vrtulníků pro ČR v jaké dávají smysl. Tak aby byly splněny požadované úkoly, aby se využilo synergických efektů (výcvik, údržba, množstevní slevy) a aby jsme nebyli zavislí na jednom výrobci.(...)
Ano a tam Skeptik ideologicky ustrnul a zamrznul - nic starého nezapomněl, nic nového se nenaučilScotty87 píše:Pokud je to pochybná narážka na americké vojáky v Německu tak to přestlala být okupační armáda v roce 1949, ne?