Re: Lockheed Martin F-35
Napsal: 11/5/2019, 22:58
SAR satelity se daji rusit, nevidim zadny problem v lokalizaci zdroje ruseni, to neprovadi primo CVN.Ionor píše:Shania: porovnávanie schopností Sovietov z Ruskom detekovať lietadlové lode, keď aj USA získala digitálne obrazové satelity až v 70siatých rokoch a automatické rozpoznávanie objektov z obrázkov kto vie kedy je zbytočné (v 2009 zrušený Future Combat Systems mal mať túto funkciu pre uľahčenie práce operátorov senzorov v pripravovaných pozemných vozidlách), napriek nižšiemu rozpočtu Ruska oproti ZSSR sú schopnosti Ruska detekovať lietadlovú loď na mori satelitmi dnes lepšie než mal Sovietsky zväz, aj keď zďaleka nie ideálne. O rušení aktívnych radarových satelitov bez detekcie a lokalizácie zdroja rušenia protivníkom mám svoje pochybnosti...
F-35A/C maji min stejnou výdrž jako A-10C.kenavf: F-35 nenahradil A-10 ale drony, F-35 nemá vytrvalosť na dlhodobú pozemnú podporu, aj keď viem, že promo videa od Lockheedu tvrdia niečo iné a F-35 je v nich často uvedená ako náhrada aj za A-10 napriek tomu, že tento stroj nemôže reálne nahradiť "neviditeľná vypasená F-16 piatej generácie"...
To je 1300km, 2h pri 500km/h a 2,3t spaleneho paliva z 8t celkem. Ve vydrzi tady problem nebude, ty tri hodiny jako A-10 dají taky.For the quick two hour, ten minute jaunt from Florida to AirVenture, each fighter jet burned about 5,000 pounds of fuel at 270 knots.
Pro US je tu prakticky nahrada za Superhornet, F-15C a F-15E. To muze byt next gen stroj po 2030, ale spíš to bude celá rodina systemu včetně F-35, bezpilotnich stroju atd.F-35 reálne nahradí F-16, F-18C a Harrier, pre nahradenie ostatných F-35 nieje stavaná, s novšími motormi a šiestimi internými AA strelami môže byť mierne lepšia vo vzdušnej nadvláde a vytrvalosti, ale dedikovaný stroj ako F/A-22 a jeho vyvíjanú ťažkú námornú alternatívu šiestej generácie nenahradí v dobe keď do desiatich rokov môžu byť plne funkčne Su-57 a JF-20 v rozumných počtoch na strane opozície...
Ne kvuli F-35, ale kvuli rozpoctovych skrtu a ze vsech tech systemu byla A-10 nejvic obetovatelna, senat jim to nedovolil a dal jim na to penize.A-10 mala ešte nedávno "na mále" voči F-35 so zrušením a podarilo sa až nedávno uhádať jej čiastočné zachovanie.
Superhornet blk3 má je pořád levnější než F-35C, jak na porizeni, tak na provoz, je tam plne zaveden a F-35 ho ani nemá nahrazovat. V ramci zestarnutí hornetu a tím, že SH musí lítat přes 2030, tak nové stroje davají smysl. I kdyb ted mohli nakoupit kolik F-35C chteji, tak jim nedokáže doplnit kapacity, protoze to zabere 4-5 let, které ztratili tím, že roky nenakupovali nové stroje.Ak USA zaraďuje Suprehornety 4+generácie tak je to znak rozumného prístupu. Čo môže mať teda Superhornet lepšie ako F-35? Nosnosť, cena, prevádzkové náklady? Ale veď to sú všetko body ktoré má mať F-35 v komplexnosti lepšie. A ešte sa bude musieť držať na lodi vybavenie a súčiastky na dva typy lietadiel. Aj školenie perzonálu.
Takto vypadá např. plán USMC