Delší dobu jsem to nesledoval, a koukám, že někteří diskutéři zaseli pochybnosti, ale výbušná hlavice Buku ukazuje složení střepin, včetně kulek.
Ještě se k tomu trošku vrátím a myslím, že ten BUK je stále velice pravděpodobný.
k42 píše:Nicméně, že jsou dva střední body zásahu, jasně od sebe oddělené, ukazuje, že pokud to bylo střelbou 30 mm kanonu, jednalo se o dvě hlavně, každá střílející kousek jinam. Což by ukazovalo na kyvadlový dvojkanon GŠ-30-2. Nevím, do jaké vzdálenosti se u této zbraně nastavuje soustřel obou hlavní (obvykle tak, že to střílí do jednoho bodu při nejlepší vzdálenosti - např. 300 m). Na trosce pilotní kabiny je to cca metr a něco od sebe.
Což je další podezřelá okolnost proti hypotéze zásahu Bukem. Jakpak by tam došlo k distribuci zásahu do dvou jasně odlišitelných ohnisek zásahy 30 mm ?
Tahle fotka trosky je lepší než otisk prstu.
Nebylo by od věci, kdybys na fotce naznačil ten soustřel. Jinak podobného názoru je německý expert Peter Haisenko. Kokpit ukazuje jasný důkaz děr "po kulkách". Můžete vidět vstupní otvory a některé výstupní body. Okraje děr po kulkách jsou ohnuty dovnitř, ty jsou mnohem menší mají kulatý tvar ráže 30mm.
Výstupní otvory nejsou tak dobře tvarované a okraje jsou potrhané ven. To znamená, že střepiny střel uvnitř kabiny pronikly na vnější stranu kabiny. Nýty byly také ohnuty směrem ven .... Existuje pouze jeden závěr, jak je to možné udělat, a to je, že:
Letoun nebyl zasažen raketou, poškození letadla bylo výhradně v interiéru kabiny ....
... Armour-Piercing munice. SU 25 je vybaven 30mm kanónem typu GSch-302 / AO-17A, resp. Gš-30 9A623...
Zdroje:
http://www.anderweltonline.com/wissensc ... sian-mh17/
http://hat4uk.wordpress.com/2014/07/28/ ... orce-jets/
http://www.novarepublika.cz/2014/07/nem ... mh-17.html
Razantní závěry, nebo to lze vysvětlit i jinak. Ukážeme si složení hlavice Buku.
k42 píše:.... Ano, pravděpodobně byla pryč hned celá pilotní kabina a je i možné, že se letadlo od přetlaku při výbuších protipancéřových střel celé roztrhlo, případně to mohlo vyrazit dveře mezi kabinou pilotů a prostorem cestujících a utrhnout strop kabiny cestujících. Mašina drží dohromady přes nosníky v podlaze a vespod, nahoře je jenom laminátový kompozit.
Ano, zajímavé je, že vršek kabiny letadla jaksi chybí, asi to tam dostalo ránu, i když píšeš, že nahoře je jen laminátový kompozit, tak je to pochopitelný, já myslel, že jsou žebra a plech kolem dokola.
Mě osobně zase podle trosek nepřijde interiér kabiny tolik poškozený – od explozí granátů uvnitř. Koberec je docela zachovalý.
Hlavice Buku
Když tady mluvíte o střepinách Buku, tak se podívejte, jak ta hlavice vlastně vypadá, připojuji fotečky. Všimněte si, že se skládá z různých tvarů, včetně skoro kulatých, můžou působit jako broky, mezi fragmenty X.

Já jsem nyní toho názoru, že to byl BUK. Kdo ho odpálil bude ale asi problém zjistit. Když se podíváte, tak plech je nějak celý i drobně poďobaný.
Ovšem co je divné, že plech je někde skutečně vyhnutý ven. Je možný, že X střepiny nějak rotují, trhají plech. Těch různých děr a poškození je přeci jen víc, než by vzniklo ranami z kanónu
