Stránka 99 z 498
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 10:46
od Nesher
Juraj Tichý píše:Na tie Titusy bola nejaka sutaz?
Mne ta cena 170mil € za 60 vozidiel pride sialene vysoka. Ved Rosomak 8x8 vyjde lacnejsie o 30%.
Byla, krom Tituse se zvažovala ještě VEGA od SVOS.
Cenu nemůžeš porovnávat s KBVP, jedná se o specializované vozidla ve verzi velitelské, spojařské a místo koordinace palebné podpory. Porovnatelné to je s těmi 20 Pandury ve velitelské a spojařské verzi, které jsou teď ve výrobě. Prototyp byl vystaven letos na IDETu.
Já narážím na to, že Pandury měla vyrábět Tatra Defence, která, ale nemá (jako většina firem z koncernu CSG) bezpečnostní prověrku a tak se zakázka zadá firmě z téhož koncernu, která bezpečnostní prověrku má, ale nikdy nic podobného nedělal. Tou firmou je výrobce radarů ELDIS.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 10:58
od Juraj Tichý
Cize do tendra sa zapojila iba Vega a Titus? Ok.
Ako jasne, vybava byva draha, no aj tak mi ta cena pride strasne vysoka.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 11:14
od Nesher
Juraj Tichý píše:Cize do tendra sa zapojila iba Vega a Titus? Ok.
Ako jasne, vybava byva draha, no aj tak mi ta cena pride strasne vysoka.
Ano, pouze TItus a Vega. Bylo to spíš takové srovnání než klasický tender. Obě firmy předložily nabídku, ukázaly vozidla a MO si vybralo s tím, že smlouva půjde na výjimku. Ono na druhou stranu nebylo ani moc vybírat z čeho . AČR jednoznačně chtěla podvozek Tatra (kvůli logistice nedá smysl zavádět 4 typ kolového podvozku (Pandur, T 810 a T 815) a MO chtělo výrobu v ČR.
Ano, cena není malá, ale ty štábní a spojařské Pandury jsou myslím ještě dražší.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 11:18
od Rase
sem si pořád myslel, že Titus je levnější alternativa k francouzskému VBMR Griffon, ale když jsem to minule nějak počítal, tak cenový rozdíl nebyl velký a spíš půjde o cenu výbavy.
Docela by mě zajímalo, zda je třeba spojařská verze na Titusu levnější než na Panduru. Právě to byl totiž hlavní důvod, proč se jen nepořídilo víc specializovaných Pandurů.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 11:34
od Nesher
Rase píše:sem si pořád myslel, že Titus je levnější alternativa k francouzskému VBMR Griffon, ale když jsem to minule nějak počítal, tak cenový rozdíl nebyl velký a spíš půjde o cenu výbavy.
Docela by mě zajímalo, zda je třeba spojařská verze na Titusu levnější než na Panduru. Právě to byl totiž hlavní důvod, proč se jen nepořídilo víc specializovaných Pandurů.
Měl by být. U Titusů samozřejmě neznáme konečnou cenu, mluví se o cca 5,7 mld. Kč, to je cca 91,93 mil. Kč za vozidlo. U Pandurů tu cenu známe, je to 2,07 mld Kč, tj. 103,5 mil. Kč za vozidlo. Je to samozřejmě je velmi hrubé srovnání, smlouva na Pandury neobsahuje vozidlo ve výbavě "místo pro koordinaci palebné podpory", ale u těch štábních a spojařských vozidel bude výbava identická. Takže by samotný Titus měl vycházet levněji než Pandur.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 11:56
od Skeptik
Nesher píše:Juraj Tichý píše:Cize do tendra sa zapojila iba Vega a Titus? Ok.
Ako jasne, vybava byva draha, no aj tak mi ta cena pride strasne vysoka.
Ano, pouze TItus a Vega. Bylo to spíš takové srovnání než klasický tender. Obě firmy předložily nabídku, ukázaly vozidla a MO si vybralo s tím, že smlouva půjde na výjimku. Ono na druhou stranu nebylo ani moc vybírat z čeho . AČR jednoznačně chtěla podvozek Tatra (kvůli logistice nedá smysl zavádět 4 typ kolového podvozku (Pandur, T 810 a T 815) a MO chtělo výrobu v ČR.
Ano, cena není malá, ale ty štábní a spojařské Pandury jsou myslím ještě dražší.
Takže
žádný tendr nebyl
Jako obyčejně.
I když musím říct, že v případě Titusů (domácí výrobek) mi to vadí nejméně.
I tak to šlo řešit pro obyvatele ČR výhodněji … např. požadavkem na 100% lokalizaci výroby v ČR (
pro zahraniční dodavatele by to znamenalo licenční výrobu). Byl by to ale tlak na Tatru, aby zvážila výši své ceny.
Neudělalo se =
opět budeme platit víc, než bychom museli. No co, však jsou to "veřejné peníze", a ty nepatří nikomu, tak proč je "šetřit"

Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 11:58
od Nesher
Skeptik píše:Nesher píše:Juraj Tichý píše:Cize do tendra sa zapojila iba Vega a Titus? Ok.
Ako jasne, vybava byva draha, no aj tak mi ta cena pride strasne vysoka.
Ano, pouze TItus a Vega. Bylo to spíš takové srovnání než klasický tender. Obě firmy předložily nabídku, ukázaly vozidla a MO si vybralo s tím, že smlouva půjde na výjimku. Ono na druhou stranu nebylo ani moc vybírat z čeho . AČR jednoznačně chtěla podvozek Tatra (kvůli logistice nedá smysl zavádět 4 typ kolového podvozku (Pandur, T 810 a T 815) a MO chtělo výrobu v ČR.
Ano, cena není malá, ale ty štábní a spojařské Pandury jsou myslím ještě dražší.
Takže
žádný tendr nebyl
Jako obyčejně.
I když musím říct, že v případě Titusů (domácí výrobek) mi to vadí nejméně.
I tak to šlo řešit pro obyvatele ČR výhodněji … např. požadavkem na 100% lokalizaci výroby v ČR (
pro zahraniční dodavatele by to znamenalo licenční výrobu). Byl by to ale tlak na Tatru, aby zvážila výši své ceny.
Neudělalo se =
opět budeme platit víc, než bychom museli. No co, však jsou to "veřejné peníze", a ty nepatří nikomu, tak proč je "šetřit"

A co bychom pak dělali, kdyby vyhrál někdo třeba s podvozkem Iveco, který AČR zcela logicky nechce?
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 12:00
od Skeptik
A proč ho "logicky" nechce ???
Pokud by se plně vyráběl u nás? A pokud by se ukázal kvalitnější než tatrovácký?
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 12:04
od Nesher
Skeptik píše:A proč ho "logicky" nechce ???
Pokud by se plně vyráběl u nás? A pokud by se ukázal kvalitnější než tatrovácký?
Protože by to byla:
a) logistická komplikace, další systém, jiné ND
b) u nás by se rozhodně nevyráběl, max. montoval. Bavíme se tu o 62 podvozcích.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 13:12
od Juraj Tichý
Nesher:
a) cize ste sa dostali prilisnou orientaciou na jedneho vyrobcu do logistickej pasce a Strnad bude(moze) diktovat AČR zmluvne a cenove podmienky?
b) vies ze dost podstatna cast Titusov sa vyraba na Slovensku v MSM? (Neviem kde presne, ale tie kusy pre francuzsku policiu sa robili tu.)
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 13:16
od Juraj Tichý
Nesher píše:Rase píše:sem si pořád myslel, že Titus je levnější alternativa k francouzskému VBMR Griffon, ale když jsem to minule nějak počítal, tak cenový rozdíl nebyl velký a spíš půjde o cenu výbavy.
Docela by mě zajímalo, zda je třeba spojařská verze na Titusu levnější než na Panduru. Právě to byl totiž hlavní důvod, proč se jen nepořídilo víc specializovaných Pandurů.
Měl by být. U Titusů samozřejmě neznáme konečnou cenu, mluví se o cca 5,7 mld. Kč, to je cca 91,93 mil. Kč za vozidlo. U Pandurů tu cenu známe, je to 2,07 mld Kč, tj. 103,5 mil. Kč za vozidlo. Je to samozřejmě je velmi hrubé srovnání, smlouva na Pandury neobsahuje vozidlo ve výbavě "místo pro koordinaci palebné podpory", ale u těch štábních a spojařských vozidel bude výbava identická. Takže by samotný Titus měl vycházet levněji než Pandur.
V clanku je 6,5mld CZK za Tisusy. To by bolo 104,8mil CZK za jeden Titus.
Ten ale ma vyznamne vyssiu odolnosť voci minam a zrejme rovnako slabú odolnost voci strelam ako Pandur. To samozrejme treba zaratat pri porovnávaní.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 13:21
od Nesher
Juraj Tichý píše:Nesher:
a) cize ste sa dostali prilisnou orientaciou na jedneho vyrobcu do logistickej pasce a Strnad byde diktovat AČR zmluvne a cenove podmienky?
b) vies ze dost podstatna cast Titusov sa vyraba na Slovensku v MSM? (Neviem kde presne, ale tie kusy pre francuzsku policiu sa robili tu.)
A) stejně jako kdokoliv jiný, kdo má domácího výrobce čehokoliv, v ručních zbraních jsme závislí na CZ UB, v cvičných letadlech na Aeru. V pasivní elektronické detekci na Retii, v munici na S&B atd. Tohle není argument. Jednoduchá logistika je základ. Ostatně u vás to není jiné.
B) To už je na MO, aby si to ohlídalo, dodavatelem bude Eldis, podvozek dodá Tatra Truck, motor bude asi Cummins, plechy předpokládám svaří Tatra Defence Vehicles ( tam se nyní vyrábí ty zmiňované Pandury), něco asi dodá Nexter. Elektronika z velké části americká.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 13:24
od Nesher
Ohledně té odolnosti to máš špatně, Pandury ve velitelské a spojařské verzi mají zesílený podvozek i odolnost vůči výbuchům. Proto také neplavou.
Jinak cena není známa, vláda loni schválila 5,7 mld.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 13:30
od Juraj Tichý
Nesher píše:
A) stejně jako kdokoliv jiný, kdo má domácího výrobce čehokoliv, v ručních zbraních jsme závislí na CZ UB, v cvičných letadlech na Aeru. V pasivní elektronické detekci na Retii, v munici na S&B atd. Tohle není argument. Jednoduchá logistika je základ. Ostatně u vás to není jiné.
No ved prave. Tiez sme sa orientovali na Kerametal a ako to dopadlo...
AČR uz nedokaze Tatru uzivit a ak pride nahodou o nejake trhy a krachne, bude z toho problem. Ale tak hadam to bude v pohode.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 14:30
od Nesher
Nesher píše:V pondělí má vláda na programu i tento bod: Veřejná zakázka zadávaná podle ustanovení § 29 písm. s) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) „Letouny CASA C-295 – nákup“ realizovaná ve spojení s ustanovením § 187 odst. 1 písm. a) zákona čj. 515/19
Předpokládám, že je to žádost MO o schválení nákupu dvou nových C 295.
https://apps.odok.cz/attachment/-/down/IHOABD3G5ZLQ
Takže potvrzeno, dnes bude vláda schvalovat pořízení dalších dvou C 295.
https://www.e15.cz/domaci/obrana-spoust ... el-1359884
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 17/6/2019, 14:32
od Nesher
Juraj Tichý píše:Nesher píše:
A) stejně jako kdokoliv jiný, kdo má domácího výrobce čehokoliv, v ručních zbraních jsme závislí na CZ UB, v cvičných letadlech na Aeru. V pasivní elektronické detekci na Retii, v munici na S&B atd. Tohle není argument. Jednoduchá logistika je základ. Ostatně u vás to není jiné.
No ved prave. Tiez sme sa orientovali na Kerametal a ako to dopadlo...
AČR uz nedokaze Tatru uzivit a ak pride nahodou o nejake trhy a krachne, bude z toho problem. Ale tak hadam to bude v pohode.
Samozřejmě, jakmile nějaký systém zavedeš, tak se do závislosti na výrobci dostaneš, s tím se nedá nic dělat. Nicméně výhody na straně snadnější logistiky to vyváží. Rozhodně bylo prohráno více bitev/válek kvůli nefunkční logistice, než kvůli čemukoliv jinému.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 19/6/2019, 16:21
od Arthur
Na Libavé nuceně přistál vrtulník s pěti vojáky, stroje Mi-24 nesmí létat
zdroj:
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/lib ... zpravy_klu
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 19/6/2019, 17:55
od Zemakt
Hmm. zajímavé. Ani ne tak, že nouzovka, ale že rovnou pět maníků v mašině. Víme něco bližšího o zadání úkolu, popřípadě kolilk bylo Mi 24 ve vzduchu?
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 21/6/2019, 16:17
od Nesher
Tak MI 24 mohou oět do vzduchu, vyšetřovací komise vyloučila technickou závodu.
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/lib ... zpravy_mip
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 24/6/2019, 14:13
od Nesher
MO dnes podepsalo se společností Eldis (součást holdingu CSG) smlouvu na dodávku vozidel Titus ve třech provedeních: štábní, spojařské a místo koordinace palebné podpory. Celková cena, včetně logistické podpory a školení personálu je 6,072 miliardy korun včetně DPH. Dodávky budou probíhat mezi lety 2022-23 (což zřejmě něco vypovídá o kapacitních možnostech CSG)
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/armad ... kc/1771031
http://www.mocr.army.cz/informacni-serv ... na-213166/