skelet píše:anebo prostě pilot Su zpozoroval, že se nad ním něco děje..
A nebo tam žádné Su vůbec nebylo a ruské MO jen chybně (vědomě či nevědomě) vyhodnotilo to, co zaznamenal radar. Ten totiž zaznamenal objevení se nového cíle. Ale jen na primárním radaru. MORF to vyhodnotilo jako letadlo bez odpovídače, které vystoupalo nad výšku 5.000 m (tj. z radarového stínu). Toto letadlo mělo na místě kroužit cca 4 minuty na rychlosti cca 400 km/h a pak opět sklesat pod 5.000 m. Podle rychlosti cíle MORF usoudilo, že se nejspíš jedná o Su-25. Ale byl ten cíl skutečně letadlo?
Ono to totiž mohlo být takto:
1) K zásahu MH17 došlo cca 30 km jihovýchodně od Horlivky a to do přídě letadla - tomu odpovídají i první trosky, z nosové části letadla
2) Zásah pravděpodobně zabil piloty, poškodil trup a vyřadil odpovídač SSR (opět odpovídá nalezeným troskám včetně "rozstřílené" kabiny i informacím z ruských radarů - ztráta labelu na SSR)
3) Letadlo zasažené při rychlosti cca 900 km/h pokračovalo setrvačností v letu řízeno autopilotem.
4) Jižně od Jenakijeve, u vesnice Petropalivka (tento bod na mapě označen není, ale na mapě trosek je to prostor jejich výrazného výskytu), dochází k odtržení kabiny letadla v prostoru za příďovou nohou. Pod náporem vzduchu začíná docházet k destrukci trupu, prostor od kabiny po křídlo, a současně k prudkému zbrzdění letu MH17 (opět odpovídá záznamům ruského radaru). Z trupu vylétá velké množství trosek (odpovídá nálezům na zemi) a tyto trosky, nebo některá velká z nich moha být tím "najednou se objeveným cílem na primárním radaru".
5) Příď letadla s kabinou je kompaktnější a aerodynamičtější a tak po balistické křivce "doletí" až k vesnici Rozsypné (mezi Šachterskim Rajonem a Ždanivkou). Na mapě zhruba označeno bodem 2.
6) Střední a zadní část trupu, spolu s křídly a ocasními plochami pokračuje v "letu / pádu" a to až k obci Hrabové, kde dochází k postupné destrukci ocasních ploch a následnému dopadu centrální části trupu a křídel.
Myslím, že tento popis zatím nejvíc odpovídá všem známým faktům.
Má to ale jeden problém.
Pokud vezmeme jako fakt umístění "opolčenského BUKu" jihovýchodně od obce Snižné (na mapě bod č.6) pak vzdušnou čarou je to do místa nálezu prvních trosek cca 35 km. MH17 ale letěl ve výšce 10 km tj. přímá vzdálenost mezi BUKem a MH17 by byla cca 36,5 km. Střela ale neletí po přímé dráze a hlavně neletí rychlostí světla. Doba letu střely 9M38 systému BUK-1M na vzdálenost 68 km by byla cca 40 sekund (max. rychlost 9M38 je udávána 1.020 m/s). Píši byla by, protože maximální vzdálenost palby střelou 9M38 z přední polosféry je udáváno 32 km.
Za 40 sekund B777 při rychlosti 900 km/h uletí cca 10 km. V okamžiku odpalu by tedy cíl byl od "opolčenského BUKu" vzdálen >
45 km !
Proč by ale opolčenci stříleli tak "brzo" na cíl, který letí k nim??? Sami by si výrazně zhoršovali pravděpodobnost zásahu.
Naopak, pokud by se jednalo o neúmyslný odpal střely z cvičícího BUKu umístěného jižně od Šachťarsku (bod 5), tak vzdálenost BUK - MH17 v době odpalu by byla nějakých 26 km, tedy plně v možnostech BUK-1M a střely 9M38. Nicméně střela by přiletěla zprava - což je zatím v rozporu se známými závěry
P.S. Nevěřím žádné z teorií o úmyslném sestřelu "nezúčastněného" letadla. Kýmkoli. Je to přílišné riziko. Podporu veřejného mínění potřebují všichni.
Editováno na základě upozornění o mé špatné lokalizaci trosek
Díky.