Napsal: 10/5/2006, 21:34
Foxbat, nebo kdokoliv jiný - nemáte nějaké info, nebo nemůžete mi doporučit nějakou knihu kde bych se dočetl o letecké kampani USA proti Hanoji? Myslím něco jako byly operace Linebacker.?
Mělo by se to vázat k této příhodě a tomuto videuNoam Chomskij píše:Nevíš o tom případu něco víc? Byla to dynamická turbulence, nebo prostě šli do bouřky ?
škoda, já to spíš šacuju na bouřku, dynamická turbulence by ty hochy pocuchala ve vertikále spíš než tak. Pěkná fotka.skelet píše:Bohužel.. našel jsem to na čínském forumu, kde byl jen tento popis a fotka co by náhled (s odkazem na archiv Boeingu, ale už nefunguje)
Shalom Aaron,Aaron Goldstein píše:Mělo by se to vázat k této příhodě a tomuto videuNoam Chomskij píše:Nevíš o tom případu něco víc? Byla to dynamická turbulence, nebo prostě šli do bouřky ?
(oboje v eng. jazyku)
Foxbat píše:je všeobecne jasné, že piloti na americkej strane radšej obľubujú výšky a vyšší letový kurz...no samozrejme zaleží od nasadenia a konkrétnej akcie...ale popravde len veľmi málo lietadiel došlo bez poškodenia paľbou z Vietnamu na základňu...v nízkej výške mal na pleciach každý rýžovník na poli aspoň pušku a prečo by si nestrelil..
B 52 bola zostrelena vo vietname..niekde som čital že min. 23 strojov pri mohutnom útoku na hlavné mesto ale presnejšie info nemam...ak ale oslepime..čisto len teoreticky oči E3 a iné radarové lietadlá v okolí myslím, že prežitie B52 by kleslo veľmi blízko nule.
V tomto se Americké a Ruské údaje až podivně potkávají. V letech 1965 až 1973 je to:Flogger G píše:Patnáct B-52 přiznávají USAF jako ztráty působením protivníka za celou válku v Indočíně. 13 strojů připisují střelám "země - vzduch", dva B-52 byly sestřeleny vietnamskými MiGy-21
Jeden ze dvou úspěchů pilotů VDR zaplatil stíhač životem, došlo ke srážce obou strojů. Druhé vítězství má na kontě první vietnamský kosmonaut.
Samozžejmě, protistrana tvrdí, že utrpěné bojové ztráty B-52 za celou dobu bojů byly dvojnásobné.
Důvod je docela jednoduchý - Kromě operace Linebacker II B-52 nad Severní Vietnam nelétaly. USAF je používalo na ničení postavení Vietcongu v Jižním Vietnamu a (tajně v) Kambodži - operace Arc Light. U toho zaznamenaly několik úspěchů - obléhání Khe San, obrana An Loc. Celkově to ale asi bylo obrovské plýtvání prostředky, slovy posádek "na kácení stromů a zabíjení opic". Operace Arc Light spotřebovávala tolik bomb, že byla hlavní příčinou nedostatku munice v oblasti (hlavně v roce 1966).Skeptik píše: Zajímavé je ale rozdělení ztrát dle příčin v čase. Od roku 1965 do října 1972 jsou to jen nehody a technické poruchy.
Od října 1972 do ledna 1973 jsou to jen sestřely.
Kompletní přehled třeba zde: http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_B-5 ... ietnam_War (Jasně je to Wiki, ale ona fakt není tak špatnáa tady je to přehledně - v tabulce)
Zajímavý detail je, že všechny poškozené letouny byly verze B-52D. Novější (odlehčené) B-52G zásah SA-2 nedokázaly přežít.Skeptik píše:Flogger G píše: Kromě 17-ti sestřelených bylo dalších 5 těžce a 5 středně poškozeno. Počet lehce poškozených jsem nenašel.
Vietnam udává sestřel 34 letadel B-52. (To bývá normální - poškození bývá považováno za sestřel + výsledky některých útoků jsou špatně, rozuměj optimisticky, vyhodnoceny.
Haness píše: B-52 je označován jako letoun s nejdelší dobou služby. Podnikl také jeden z nejdelších náletů v historii letectví když B-52 které vzlétly z USA napadly cíle u Mosulu v Iráku, let trval 35 hodin, SF dorazili k Saudsko-Iráckým hranicím kde odpálily střely, nebo spíše odpalovaly střely v 10-ti minutových intervalech. SF vzlétaly ze základen ve Španělsku,Anglii,nebo Saudské Arábie.
Neviem či anglický nálet na Falklandy bol dlhší alebo kratší, ale z hladiska tankovania za letu to bol tiež unikát.Haness píše: B-52 je označován jako letoun s nejdelší dobou služby. Podnikl také jeden z nejdelších náletů v historii letectví když B-52 které vzlétly z USA napadly cíle u Mosulu v Iráku, let trval 35 hodin, SF dorazili k Saudsko-Iráckým hranicím kde odpálily střely, nebo spíše odpalovaly střely v 10-ti minutových intervalech. SF vzlétaly ze základen ve Španělsku,Anglii,nebo Saudské Arábie.
skelet píše:Nic se nesmí přehánět.. B-52H budou ve službě "pouze" 84let, respektive 83let.![]()
První vzlet této verze byl 6.března 1961. Poslední kus pak byl dodán 22.června 1962.
Jinak B-52A slavnostně vyjel z hangáru 18.března 1954.
Nálet na Falkandy bol o niečo kratší, let zo základne Wideawaku na cieľ, letisko Port Stanley trval 15 hodín a 45 minút . Z najbližšej základne Wideawake na ostrove Ascension to bolo 6 200 km, jediný vyhovujúci bombardér Royal Air Force, typu Vulcano XM607 mal polovičný dolet. Muselo ho zabezpečovať 10 lietajúcich tankerov Handley Page Victor K.2, ktoré mu palivo počas misie predávali sedem krát. Keďže štartovali z taj istej základne, museli si pretankovávať palivo aj medzi sebou, bola to náročná operácia pod názvom Black Buck.kenavf píše:Neviem či anglický nálet na Falklandy bol dlhší alebo kratší, ale z hladiska tankovania za letu to bol tiež unikát.Haness píše: B-52 je označován jako letoun s nejdelší dobou služby. Podnikl také jeden z nejdelších náletů v historii letectví když B-52 které vzlétly z USA napadly cíle u Mosulu v Iráku, let trval 35 hodin, SF dorazili k Saudsko-Iráckým hranicím kde odpálily střely, nebo spíše odpalovaly střely v 10-ti minutových intervalech. SF vzlétaly ze základen ve Španělsku,Anglii,nebo Saudské Arábie.