Re: Messerschmitt Bf 109
Napsal: 28/10/2017, 11:23
Jokosuka je ideově spojená s He 119, k němuž měli Japonci přístup. Ostatně byl tam průnik i v kategoriích. Napojení na Me 509 je ale přinejmenším varchlaté a dle mého je to pouze výsledek oslích můstků typu "vypadá to trochu podobně a Německo a Japonsko si předávaly řadu technologií". Nejčastější formulace/spojnice k Me 509 je že "Japonci vyvinuli a otestovali koncepčně/vzhledově podobný letoun" a pravděpodobně díky tomu se zkreslením a několika opsáními na pár místech vyvinula ta imaginární spojnice.Wasp píše:Me 509, byl na papíře. Vycházel ovšem z Me 309 a údajně vedl k japonské Jokosuce R2Y, která si myslím létala. Má otázka číslo 4 byla volena schválně, protože se dají najít i zprávy, že japonsko mělo o Me 309 zájem a ten se přetavil časem na Me 509 - Jokosuku, abych ukázal jaké věci je možné o letadle vyčíst, ale také jsou tak neověřené jako paní na vlakovém nádraží prodávající hodinky.
Ostatně existují celé publikace věnující se těmto různým prototypům, projektům a alternativám. Realita je taková, že většina z nich by stejně asi ani nebyla dobrým letounem hodným zvláštní pozornosti, případně nikdy ani nevznikla, leč to tajemno prostě láká, prodává a vzbuzuje takové to co by kdyby. Takže na jednu stranu je to určitě pevná součást nějakého přehledu o trendech a pozadí vývoje a tyto typy/projekty by neměly být zcela zapomenuty, ale na druhou stranu někdy přitahují zela neadekvátní míru pozornosti a významu.Hans S. píše:Je prostě faktem, že o řadě typů se nám dodnes nedochovalo téměř nic, zatímco jiné známe do posledního šroubku. I k těm neznámým je ale vhodné přistupovat se zdravou mírou skepse a spíše se snažit hledat faktické důvody, než efektní konspirační teorie.
Na k limitu tlačených vrtulových strojích přitom není prvoplánově nic špatného. To že se začaly objevovat stroje jako Me 262 či Meteor a to že my nyní víme/považujeme za dané, že cokoli má vrtuli je out a cokoli co ne, je in, je sice fajn, ale vrtulové stroje posledních vývojových stupňů byly v roce 1945 (a byly by i v bezprostředním období) stále zdaleka nejrozšířenějším a nejdostupnějším prostředkem (plus nejspolehlivějším). Kdyby neskončila válka, tak by továrny byly bývaly vyplivnuly ještě X tisíců až desetitisíců výkonných vrtulových strojů, které takto skončily u prototypů či pouze v malých sériích. Konec války se sice může považovat za sklonek éry, ale ta éra měla stále značnou hybnost.Skeptik píše:Prostě labutí píseň vrtulových stíhaček (a to osobně nepovažuji letadlo bez vrtule za letadlo)
Je to zoufalý pokus obejít fyzikální zákony a posunout vrtulové letadlo dále.