Stránka 2 z 3

Napsal: 28/5/2006, 14:17
od Dzin
YAMATO: Jak se to opět vezme. Podobná monstra byla obecně plýtvání prostředků. Ovšem nadruhou stranu, dokázala by věc nějak zlepšit skupina 4 Stug IIIG?

Napsal: 28/5/2006, 15:35
od Nelson
sa58 píše:A ráže 158 mm je opravdu exotická, to je nějaké opotřebovaná 152(155) mm hlaveň?
Může být i nová, jenom musíš při čištění hodně používat smirek.
On by i na Yamato narouboval 496,77 mm.

Napsal: 29/5/2006, 01:41
od YAMATO
Dzin píše:YAMATO: Jak se to opět vezme. Podobná monstra byla obecně plýtvání prostředků. Ovšem nadruhou stranu, dokázala by věc nějak zlepšit skupina 4 Stug IIIG?
4 jistě ne...ale čtyřnásobek těchto zbytečností? Jistě, já vím, v té době už nebylo Němcům pomoci, ale obecně bych měl radši např. 300 Stugů než 70 Jagdtigrů...

Napsal: 29/5/2006, 11:37
od Dzin
Yamato: Jistě, výroba JagdTigerů byla nákladná a víceméně by bylo lepší se soustředit na masověji vyráběná vozidla. Jen zde ale zůstává to, že ta by nesplňovala kvalitativní požadavky. Spojenci nasazovali do boje nejen stále více obrněných vozidel, ale také stále výkonější vozidla a těm bylo třeba nasadit konkurenta.

Napsal: 29/5/2006, 13:46
od YAMATO
Ano, ale bylo potřeba vyvážit poměr kvalita/kvantita. U Jagdtigra se vlastně nedostávalo ani jednoho...

Místo StuGů lze uvažovat o JgPZ IV a Jagdpantheru, vynikajících a přesto výrobně výrazně levnějších (1:3 raspektive 1:2), zárověň nepoměrně spolehlivějších strojích...

Napsal: 29/5/2006, 16:09
od sa58
YAMATO píše:Ano, ale bylo potřeba vyvážit poměr kvalita/kvantita. U Jagdtigra se vlastně nedostávalo ani jednoho...

Místo StuGů lze uvažovat o JgPZ IV a Jagdpantheru, vynikajících a přesto výrobně výrazně levnějších (1:3 raspektive 1:2), zárověň nepoměrně spolehlivějších strojích...

Zapoměl si na Hetzera, sklerotiku....

Němci dokázali vyrábět vozidla s dobrým poměrem cena/výkon/kvalita, bohužel takových úletů jako Jagdtiger by se našlo víc.

Napsal: 29/5/2006, 22:44
od Dzin
Potom je otázkou, jak moc by se JgPz IV dokázal prosadit oproti IS-2 či M26? JagdPanthera neberu v potaz, to je tentýž příapd, jako JagdTiger jen v bledě modrém.

Napsal: 29/5/2006, 22:50
od sa58
Dzin píše:Potom je otázkou, jak moc by se JgPz IV dokázal prosadit oproti IS-2 či M26? JagdPanthera neberu v potaz, to je tentýž příapd, jako JagdTiger jen v bledě modrém.

No s dlouhým 75 mm kanonem by to zas až takový problém asi nebyl, o 88 mm ani nemluvě. I když tam by to byl u podvozků z lehkých tanků velký problém.

Jinak já považuji StuG III za klíčové vozidlo, pro vedení defenzivní války přímo ideální.

Napsal: 30/5/2006, 15:07
od YAMATO
Výrobní cena Jagdpanthera byla cca poloviční v porovnání s Jagdtigrem, pohyblivost a spolehlivost byly na úplně jiné úrovni při stále velmi dobré pancéřové ochraně a výzbroji...

88 byla předpokládána i pro JgPzIV, Panthera (já vím, tady máš výhrady, nedá se to bohužel rozřešit) i další...

Proti IS či M26 a perspektivně i Centurionu byl potřeba podobně inteligentně řešený tank...což by podle mě mohl být Panther II (a zde se opět asi neshodnem :wink: )

Napsal: 30/5/2006, 16:59
od Bruno
Dzin píše:Yamato: Jistě, výroba JagdTigerů byla nákladná a víceméně by bylo lepší se soustředit na masověji vyráběná vozidla. Jen zde ale zůstává to, že ta by nesplňovala kvalitativní požadavky. Spojenci nasazovali do boje nejen stále více obrněných vozidel, ale také stále výkonější vozidla a těm bylo třeba nasadit konkurenta.
Dzine, Dzine spojenci boli tí ktorí museli hladať konkurenta.A našli ho dovolim si povedať až v Pershingu a tych moc WW2 nestihlo.

Napsal: 30/5/2006, 17:13
od Dzin
Takže, za WW2 bylo vyrobeno 384 JagdPantherů. Vyráběli se cca 15 měsíců, to jest půměr 26 měsíčně. JagdTigerů bylo vyrobeno 70 za cca 4 měsíce, což je průměrná produkce 18 strojů. Nezdá se mi, že by jeho výroba byla o tolik rychlejší. Čili jak jsem psal, v tomto je JP jako JT v bleděmodrém. Jestliže budeme prosazovat co největší a nejrychlejší vyrobu, tak by se neměl vyrábět ani jeden a veškeré úsilí soustředěno na StuG IIIG, Hetzer apod.. Otázka ale zůstává, ejstli by to bylo možná? Mohli výrobní linky JagdTigerů (a JagdPantherů) vyrábět StuGy a spol? Nebo výroba StuGů a spol. nebyla plně vytížena a byly zde rezervy a jediný problém byl materiál a pracovní síly, které byly vynaloženy na těžší stroje?

Opět, vyzbrojování JgPzIV a Pantherů 88 není zrovna to pravé ořechové. resp. nikdy to nebylo realizováno a nakonec vše skončilo jen na papíře, takže výsledný efekt je nejistý. Rozhodně ale Panther II není inteligentně řešený tank. Je to klasická rychlokvaška.

Napsal: 30/5/2006, 17:19
od Bruno
No cesta upgradovania Panthera nebola šťastná to je fakt.Ale niak nevidím problem v prechode fabriky na iny vyrobny program, aj ked by to nebola otazka dvoch dní...

Napsal: 30/5/2006, 17:24
od Dzin
Němci v boji rychle zjsitili, že nepřítel disponuje početní převahou a protože ji nebyli schopni snížit, museli jít cestou kvality (alespoň co se pancéřové ochrany a palebné síly týká). Pz IV a III ze zesíleným pancéřováním a dlouhohklavňovými kanony se toliko dostali na úroveň Spojeneckých tanků. Na přelomu let 42/43 získali Němci náskok Tigery a Panthery (a Elefanty). Spojenci kontrovali přezbrojením svých dosavadních strojů na ráži 76mm resp. 85mm a zesílením jejich pancířů. Současně se objevila nová generace těžkých strojů. Němci proto museli opět kontrovat. Tigger II a JagdPanther ovšem víceméně srovnaly krok a bylo zapotřebí předstihmout. To měla další generace německé techniky kam mimo jiné měly patřit Panther II, Maus a JagdTiger.
Prostě pokud Němci chtěli uchovat svoji nadřazenost, museli přijít s něčím novým. JagdPanther je sice výkoný stroj, ale nezajišťuje onu potřebnou kvalitativní převahu v ochraně a palebné síle nad novou generací Spojeneckých tanků. Ano, můžeme poukazovat na to, že třeba M26 by se objevovala až později, ovšem protože zde pracujeme s vývojem do budopucna, je to bezpředmětné. Hlavně zde ovšem máme sovětské IS a ISU (neřkuli SU-100 a 152), které jsou k dispozici v hojných počtech.

Napsal: 30/5/2006, 17:29
od Bruno
Sustredme sa Dzine na zapadnu frontu a menuj mi predstavitelov onej novej generácie tažkych strojov o ktorej hovoriš a na ktoru skopci reagovali, prosím.Mi to pride že tu vznika dojem niakeho spojeneckeho nadskoku na zapadnej fronte vo vyvoji tankovej techniky ktorý museli nemci akože eliminovať, ale to je holý nezmysel.Amici boli tí, ktorí dohanali technologicke manko drtivou materiálnou prevahou.Stači si zistiť kolko nem.tankov v Normandii bolo zničenych v tankovom boji a kolko letectvom...

Napsal: 30/5/2006, 17:47
od sa58
Spojenecký (západní) náskok v tancích? To je nějaké nové téma od Akvamana?

Teď vážně, souhlasím s Brunem a jeho názorem na hrubou materiální převahu spojenců. Je až k nevíře, že takové industriální velmoci jako VB a USA nejsou schopny v té době vyzbrojit své tankové jednotky solidní technikou.

Napsal: 30/5/2006, 20:59
od Lord
Dzin píše:Takže, za WW2 bylo vyrobeno 384 JagdPantherů. Vyráběli se cca 15 měsíců, to jest půměr 26 měsíčně. JagdTigerů bylo vyrobeno 70 za cca 4 měsíce, což je průměrná produkce 18 strojů. Nezdá se mi, že by jeho výroba byla o tolik rychlejší. Čili jak jsem psal, v tomto je JP jako JT v bleděmodrém. Jestliže budeme prosazovat co největší a nejrychlejší vyrobu, tak by se neměl vyrábět ani jeden a veškeré úsilí soustředěno na StuG IIIG, Hetzer apod.. Otázka ale zůstává, ejstli by to bylo možná? Mohli výrobní linky JagdTigerů (a JagdPantherů) vyrábět StuGy a spol? Nebo výroba StuGů a spol. nebyla plně vytížena a byly zde rezervy a jediný problém byl materiál a pracovní síly, které byly vynaloženy na těžší stroje?

Opět, vyzbrojování JgPzIV a Pantherů 88 není zrovna to pravé ořechové. resp. nikdy to nebylo realizováno a nakonec vše skončilo jen na papíře, takže výsledný efekt je nejistý. Rozhodně ale Panther II není inteligentně řešený tank. Je to klasická rychlokvaška.
Viděl jsem fabriku, kde se Jagdpather vyráběl a jak se vyráběl ... měl jsem takový dojem .... že do té fabriky Němci vozili už hotové Panthery, oni tam z něho sejmuli věž, museli snad upravovat i korbu ... jedině co v té fabrice asi opravdu vyráběli byla nástavba ... tu potom posadili na upravenou korbu, a pak čekali až jim příjde od Kruppa kanón, aby ho mohli dělníci zamontovat.

Myslím, že cílem této výroby nebyla opravdu masová výroba Jagdpantherů, jedna montážní hala na to rozhodně nestačila. A uvedený postup, pokud - jen co jsem vydedukoval z fotky? Bylo asi rychlejší a na logistické zabezpečení, to dělat takto ... toto nebylo plánováno od začátku masově.

Napsal: 30/5/2006, 21:18
od Lord
Ten obrázek jsem našel ... a můžete posoudit sami, rozbombardovaná hala, ale ne nepoužitelná ....

Je zde vidět výroba ... hlavně téměř dokočený Jagdpanther ... nemá ovšem zamontované dělo ... dále vlevo vpředu sejmuté věže z Pantheru ... zajímavá pravá část fotky ... vypadá to jako vyvařené části z korby ... uprostřed otvor pro věž?

A uprostřed fotky na všechno čumí nevěřící amík :lol:

Obrázek

Napsal: 30/5/2006, 21:28
od Foxbat
tak to ano..amici našli a zobrali veľa pokladov ríše a odtiahli všetko čo sa dalo do štátov...ale aj rusko...moj odhad je že vo vývoji boli aspoň par rokov pozadu a len masová výroba a ďaleké zázemie im prinieslo úspech..masovejšia výroba nemecka sa už v tej dobe asi stiahla viac pod zem a do jaskyň či tunelov..dokonca sa pod zemou vyprojektovala aj diaľnica.

Napsal: 30/5/2006, 23:00
od Bruno
No ja neviem Lorde, ale robit Jagdpanthera z panthera to mi pride ako broskvovina a jako menej logisticky narocne uz vobec...

Napsal: 31/5/2006, 05:29
od brano
JP sa robil v rovnakej továrni spolu s klasickými Panthermi. Prestavby by boli príliš zložité a nákladné. Kdesi mám foto hrubého zvareného skeletu na frézovacej stolici,pohľadám-pripojím.