Raidene, možná by nám měl dát něco za propagaci

Ale Palba je zde hlavně pro edukativní účely, a diskusi. JESTLI z toho máš nějaké další poznatky, tak je klidně napiš. Je tam hodně 3D vizualizací, ale co dál ? Já se už nechci zbytečně opakovat a nosit dříví do lesa.
Tady je vidět rozložení strojoven, kotlů a turbín, 3D pohled odněkud z netu.
Výkresy přepážek, palub, citadely, z knihy, a to může mnohým technikům stačit.
I když by jsi asi uvítal rozměry a sílu materiálů detailněji ?
I pro ostatní DOPLNÍM kompletní dvoustránku, a detail často diskutovaného spoje
Podhladinová ochrana byla založena hlavně na odolnosti pancéřové přepážky. Ta svou horní hranou, kde měla sílu 200 mm (v oblasti muničních skladů až 270 mm) přímo navazovala na hlavní pancéřový pás.
Směrem ke dnu se pod postupně ztenčovala až na konečných 50 mm a podle propočtů měla teoreticky vydržet explozi 400 kg TNT u lodního boku. Problematickým se ale jevilo její napojení na hlavní pancíř, protože to bylo skoro tak odolný, jako nejslabší článek, jak se říká
Nešlo totiž o svar (kvalitně ručně provařit 20 cm a více hlubokou spáru by bylo obtížné), a tak obě pancéřové desky byly sešroubovány a snýtovány pomocí úhelníků. To bylo bohužel japonskými konstruktéry shledáno nakonec jako dostatečné, a tak nebyl použít původně navrhovaný vícevrstevný systém založený na kombinaci palivových nádrží a suchých prostor, který se jevil o něco více konstrukčně a výrobně náročnější.
KAPITOLA O EXPEDICÍCH K VRAKŮM
Například první a druhá k Jamato, ale třetí expedici provedl multimilionář
Paul G. Allen k bitevní lodi Musaši.
O ní je ale na Palbě samostatný článek, kde se to už řešilo!