Bitva o Británii - 4. část
Ohledně potvrzení Františkových sestřelů. Nejprve uvedu potvzení co do příslušnosti stroje a potom potvrzení pro sestřel RAF.
1. - 2.9. - Bf 109 zřejmě útvar III./JG 54. Havárie stroje v moři.
2. - 3.9. - Bf 109E-1 (W.Nr.6290) 9./JG 51. Havárie stroje v moři.
3. - 5.9. - Bf 109 I./JG 3. Stroj v plamenech.
4. - 5.9. - Ju 88. Letoun zmizel s hořícím motorem směrek k moři.
5. - 6.9. - Bf 109E-4 (W.Nr.1138) 3./JG 52. Stroj se vzňal ve střemhlavém letu.
6. - 9.9. - Bf 109E-4 (W.Nr.1617) 7./JG 27. Zřícení stroje na zem.
7. - 9.9. - He 111H-2 (W.Nr.5548, Al+Ds) III./KG 53. Oba motory v plamenech. (pozn. stroj později havaroval ve Francii)
8. - 11.9. - Bf 109 asi JG 51. Stroj explodoval ve vzduchu.
9. - 11.9. - He 111 asi KG 1. Stroj v plamenech zmizel směrem k zemi.
10. - 11.9. - Bf 109 asi JG 51. Stroj v plamenech zmizel z dohledu.
11. - 15.9. - Bf 110. Stroj se v plamenech zřítil na zem.
12. - 18.9. - Bf 109. Stroj havaroval v plamenech do moře.
13. - 26.9. - He 111. V plamenech sestřelen nad mořem.
14. - 26.9. - He 111. Havaroval ve Francii.
15. - 27.9. - He 111. Zapáleny oba motory.
16. - 27.9. - Bf 110 D-O (W.Nr.3147, Ll+BL) 15./LG 1. Stroj se zřítil na zem v plamenech.
17. - 30.9. - Bf 109E-1 (W.Nr.3895 "3") 6./JG 27. Stroj se po explozi zřítil k zemi.
Po tomto posledním sestřelu zasáhl ještě jednu Bf 109, která v kouři zmizela v mracích.
Vše pochází z knihy "Esa na obloze" Jiří Rajlich.
1. - 2.9. - Bf 109 zřejmě útvar III./JG 54. Havárie stroje v moři.
2. - 3.9. - Bf 109E-1 (W.Nr.6290) 9./JG 51. Havárie stroje v moři.
3. - 5.9. - Bf 109 I./JG 3. Stroj v plamenech.
4. - 5.9. - Ju 88. Letoun zmizel s hořícím motorem směrek k moři.
5. - 6.9. - Bf 109E-4 (W.Nr.1138) 3./JG 52. Stroj se vzňal ve střemhlavém letu.
6. - 9.9. - Bf 109E-4 (W.Nr.1617) 7./JG 27. Zřícení stroje na zem.
7. - 9.9. - He 111H-2 (W.Nr.5548, Al+Ds) III./KG 53. Oba motory v plamenech. (pozn. stroj později havaroval ve Francii)
8. - 11.9. - Bf 109 asi JG 51. Stroj explodoval ve vzduchu.
9. - 11.9. - He 111 asi KG 1. Stroj v plamenech zmizel směrem k zemi.
10. - 11.9. - Bf 109 asi JG 51. Stroj v plamenech zmizel z dohledu.
11. - 15.9. - Bf 110. Stroj se v plamenech zřítil na zem.
12. - 18.9. - Bf 109. Stroj havaroval v plamenech do moře.
13. - 26.9. - He 111. V plamenech sestřelen nad mořem.
14. - 26.9. - He 111. Havaroval ve Francii.
15. - 27.9. - He 111. Zapáleny oba motory.
16. - 27.9. - Bf 110 D-O (W.Nr.3147, Ll+BL) 15./LG 1. Stroj se zřítil na zem v plamenech.
17. - 30.9. - Bf 109E-1 (W.Nr.3895 "3") 6./JG 27. Stroj se po explozi zřítil k zemi.
Po tomto posledním sestřelu zasáhl ještě jednu Bf 109, která v kouři zmizela v mracích.
Vše pochází z knihy "Esa na obloze" Jiří Rajlich.
- Ralph Kerr
- Poddůstojník v záloze
- Příspěvky: 215
- Registrován: 28/11/2005, 18:51
- Bydliště: Lubník
Haness: Já ti nebudu radit, co máš nebo nemáš hodit do koše. Jen pro zajímavost uvedu, že Groehler (byť je ideologicky podbarvený, stále poskytuje slušné informace) v "Letecká válka 1939-1945" v případě Bitvy o Británii uvádí toto (první údaje je počet stihaček Velitelství stihacího letectva RAF a druhý počet bojeschopných letadel z nich.):
3.8.1940 - 1061 - 708
10.8.1940 - 1106 - 749
17.8.1940 - 1113 - 704
24.8.1940 - 1169 - 758
31.8.1940 - 1181 - 764
7.9.1940 - 1161 - 746
14.9.1940 - 1046 - 725
21.9.1940 - 1048 - 715
28.9.1940 - 1048 - 732
5.10.1940 - 1048 - 734
12.10.1940 - 1054 - 735
3.8.1940 - 1061 - 708
10.8.1940 - 1106 - 749
17.8.1940 - 1113 - 704
24.8.1940 - 1169 - 758
31.8.1940 - 1181 - 764
7.9.1940 - 1161 - 746
14.9.1940 - 1046 - 725
21.9.1940 - 1048 - 715
28.9.1940 - 1048 - 732
5.10.1940 - 1048 - 734
12.10.1940 - 1054 - 735

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Mimochodem, ad ten Izraelec:
podle údajů z RAF Battle of Britain Museum v Hendonu to nebyl Izraelec, anobrž Palestinec. To by smysl dávalo.
Já jenom dodám, že například k 8. srpnu byl počet letového personálu 1465 osob. Nepředpokládám, že by do konce téhož měsíce (tedy za nějaké tři týdny) RAF ztratilo 1200 pilotů...
podle údajů z RAF Battle of Britain Museum v Hendonu to nebyl Izraelec, anobrž Palestinec. To by smysl dávalo.
Já jenom dodám, že například k 8. srpnu byl počet letového personálu 1465 osob. Nepředpokládám, že by do konce téhož měsíce (tedy za nějaké tři týdny) RAF ztratilo 1200 pilotů...
Ztráty
Údaje o ztrátách Britovéúmyslně zkreslovali a do dnešních dnů zkreslují. Stejné je to i u počtů letadel a vlivu tzv. Ultry na tuto bitvu. Napsal jsem o tom knihu.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztráty
Tak tohle by si téměř žádalo nějaké podrobnosti..? Popravdě řečeno nevím, o jaké důkazy opřít "zkreslení vlastních ztrát", především v dnešní době? Nachází se snad v dobových archivech a reportech jednotlivých letek jiné údaje, než jsou y veřejně prezentované?rommel píše:Údaje o ztrátách Britové úmyslně zkreslovali a do dnešních dnů zkreslují. Stejné je to i u počtů letadel a vlivu tzv. Ultry na tuto bitvu. Napsal jsem o tom knihu.

Re: Ztráty
Tak tohle by si téměř žádalo nějaké podrobnosti..? Popravdě řečeno nevím, o jaké důkazy opřít "zkreslení vlastních ztrát", především v dnešní době? Nachází se snad v dobových archivech a reportech jednotlivých letek jiné údaje, než jsou y veřejně prezentované?[/quote]
To je na dlouhou diskuzi. Bungayova práce, pokud ji znáš, je napsána velmi dobře, ale trpí jedním neduhem: je to propagandista! Ztráty uvádí naprosto zkresleně, naví hned na začátku dehonestuje ty nejlepší britské historiky, kteří se propagandě nehodlají oddat. Přesné ztráty jakýmsi zázrakem nejsou známy. Oficiální ztráty, které uvádí RAF pro Fighter Commnad jsou 1960 Hurricanů a Spitfirů, ovšem Len Deighton, který je uvedl ve své práci Stíhač, jim nedává přesné časové rozmezí. Ve své práci tudíž spoléhám na Deightonovu logiku a dělení bitvy. Předpokládám, že Deighton uvádí stejný časový rozsah jako u německých ztrát, tedy do 30. 9. 1940. Není ovšem jasné od kdy, jestli od 1. 7. nebo ode dne oficiálního (tedy naprosto debilního) zahájení tzv. Bitvy o Británii. Německé bojové ztráty od 1.7. do 30.9 jsou minimálně 1455 zničených letadel všech typů.
To je na dlouhou diskuzi. Bungayova práce, pokud ji znáš, je napsána velmi dobře, ale trpí jedním neduhem: je to propagandista! Ztráty uvádí naprosto zkresleně, naví hned na začátku dehonestuje ty nejlepší britské historiky, kteří se propagandě nehodlají oddat. Přesné ztráty jakýmsi zázrakem nejsou známy. Oficiální ztráty, které uvádí RAF pro Fighter Commnad jsou 1960 Hurricanů a Spitfirů, ovšem Len Deighton, který je uvedl ve své práci Stíhač, jim nedává přesné časové rozmezí. Ve své práci tudíž spoléhám na Deightonovu logiku a dělení bitvy. Předpokládám, že Deighton uvádí stejný časový rozsah jako u německých ztrát, tedy do 30. 9. 1940. Není ovšem jasné od kdy, jestli od 1. 7. nebo ode dne oficiálního (tedy naprosto debilního) zahájení tzv. Bitvy o Británii. Německé bojové ztráty od 1.7. do 30.9 jsou minimálně 1455 zničených letadel všech typů.
Nikde
V podstatě nikde. Mám ji pěkně doma za čtyřmi trezory a pěti zámky:-) Ta práce mě stála hodně úsilí, navíc je objevitelská, protože nikdo stejné závěry a pokroky jako já neučinil. Zde se můžete na lecos ptát.Hans S. píše:A kde si tvou práci můžeme přečíst?