Stránka 2 z 15

Napsal: 14/3/2006, 17:01
od redboy
Tak jak to píšeš o "nátěru" by to bylo logické, ale opravdu se setkáváme s názorem: "RAM je vše snižující RCS letounu" ale máš pravdu Ty. O použití speciálního porchu na Gripenu sem neměl tušení.

Hola.......

Napsal: 14/3/2006, 19:48
od Haness
Já taky ne, jen jsem o tom slyšel zmínku že se o něčem takovém uvažovalo pro Gripen, co je na tom pravdy už opravdu nevím...

Napsal: 14/3/2006, 20:25
od Dzin
redboy: B-1 byl dán do výroby ve chvíli, kdy se už vědělo, že budeme mít STEALTH bombardér, který bude pro daný úkol, tedy proniknutí do týla SSSR, daleko lepší předpoklady. B-1 nebyla nutně třeba. Její výroba je daleko více spojena s Reaganovou administrativou, která zbrojila jak se dalo, aniž by to ale bylo bezprostředně nutné. Technologie STEALTH byla obrovský skok ku předu a pomohla Američanům získat značnou převahu nad SSSR a bylo tedy spíše žádnoucí se soustředit na ní.
Ale tě asi nepřesvědčím, takže bych to schrnul, že já si myslím, že byl zbytečný, ty že ne. ;-)

B-2 bude mít opravdu hodně malý odraz. Já znám toliko údaj, že je menší, než odraz F-117. Určitě to nebude jen nějaká kachna. Už sama konstrukce samokřídla má malý radarový odraz a když k tomu započteme ještě pokročilejší STEALTH....

Napsal: 16/3/2006, 11:39
od Haness
Už jsem slyšel i o tvrzeních že čím větší plocha letounu typu Stealth tím menší odrazivá plocha, ale to nevím....ale máš pravdu, pže už samotný prototyp Northropova samokřídla XB-49 měla menší odraz na radarech a to neměla ani jednu techniku Stealth.

Napsal: 19/3/2006, 15:11
od kragh
Patřím k těm šťastlivcům z České kotliny,kteří viděli Spirita na vlastní oči na zemi (tam ho hlídala snad četa mariňáků) i ve vzduchu.Dodnes mě s..(píp),že jsem tehdy ještě neměl kameru...
BTW: Stejně si myslím,že značnou část pozorování UFO z 90-tých let v USA mají na svědomí zkušební lety B-2...:-)

Napsal: 21/3/2006, 23:46
od Haness
Bys na to namířil kamerou a četa by namířila na tebe :mrgreen:

Napsal: 5/4/2006, 12:04
od michan
Chci zde za sebe poděkovat redboy a Dzin za velice skvělé příspěvky. Pánové četl jsem s opravdu velkým zájmem vše co jste zde napsali a klobouk dolů. Mnoho věcí jsem si zde i ujasnil, v mnoha jsem se poučil, takže díky.
Dodám snad jen, že díky i Hanessovi.
Ještě bych snad doplnil, že B-2 a B-1 slouží jako nosiče raket proti balistickým střelám, jsou vyčleněny (není řečena 1,2,3 nebo čtyři) pro PRO.
V případě ohrožení státu 3. stupeň, zaujímají bojový prostor u protivníkových hranic a jsou součastí PRO. ZDROJ IMZ PVOS.

Napsal: 5/4/2006, 22:39
od Haness
Alespoň někdo dokáže uznat :wink:

Nadzvuková B2?

Napsal: 10/5/2007, 18:03
od Dancer
Při serfování po mých oblíbených serverech jsem narazil na tenhle obrázek:
Obrázek

Vypadá to, že B2 je schopen nadzvukového letu. Upozorňuji, že "je schopen" neznamená "létá". Zřejmě dosáhl této rychlosti díky klesání, ale i tak mne to udivilo... :shock:

Napsal: 10/5/2007, 18:59
od redboy
To není Machův kužel (téměř s jistotou), to je kondenzace rozdílem tlaků za letu. Ke kondenzaci dojde při prudkém poklese tlaku a vznikne viditelný rosný bod plynu, nemusí to být nutně tlakový skok při překonání rychlosti zvuku.

Napsal: 11/5/2007, 15:50
od Dancer
redboy píše:To není Machův kužel (téměř s jistotou), to je kondenzace rozdílem tlaků za letu. Ke kondenzaci dojde při prudkém poklese tlaku a vznikne viditelný rosný bod plynu, nemusí to být nutně tlakový skok při překonání rychlosti zvuku.
Myslíš, že v případě tohoto snímku došlo k vlétnutí do "bubliny" (oblasti) s nižším tlakem? Kondenzace je vidět u letadel např. při prudkých obratech, kdy tlak na "závětrné" straně křídla prudce poklesne. Tady ale ke kondenzaci dochází jak v horní polosféře (silněji), tak ale i dolní. :shock:
Machův kužel tam není, to je pravda.

Napsal: 11/5/2007, 16:13
od redboy
Dancer píše: Kondenzace je vidět u letadel např. při prudkých obratech, kdy tlak na "závětrné" straně křídla prudce poklesne.
Tohle si myslím, akorát je z nějakého důvodu ( tlak vzduchu, vlhkost, rychlost a obrat letadla) výsledkem tento jev. Ale upozorńuji, myslím, nevím. Uznej sám, nadzvukový let B-2 v přízemní výšce... to asi ne.

Každopádně je to velmi pěkná fotka.

Napsal: 11/5/2007, 18:59
od Dancer
redboy píše:Uznej sám, nadzvukový let B-2 v přízemní výšce... to asi ne.
Jasně, nechal jsem se trochu unést. :D Nedošlo mi, že při překročení rychlosti zvuku má kondenzační plocha tvar kuželu.
Taky mne zmátla ta kondenzace pod křídlem. Nad křídlem bývá běžně, ale dole jsem ji na fotce ještě neviděl (na druhou stranu tolik fotek letadel za vyšší vlhkosti vzduchu taky ne).
I když se jedná o kondenzaci vlivem náhlého poklesu tlaku kolem letounu, je ta kondenzace pěkně velká. Holt B-2 není žádný drobeček.

Ano, ta fotka je hezká. :)

Napsal: 3/5/2008, 22:37
od Altaj
Pri citani anglickej wikipedie som narazil na spravu, ze USAF chysta modernizaciu elektroniky B 2. (a to som myslel ze dostanu coskoro padaka) Spirit ma do roku 2010 dostat novy AESA radar AN/APQ-181 s technologoiu LPI, teda radar s nizkou pravdepdobnostou zachytenia a 2 klasicke PESA radary.

Kedze je to z wiki prosim nekoho, kto by mi to mohol potvrdit alebo vyvratit.

Napsal: 3/6/2008, 12:11
od kacermiroslav
B 2 je vskutku nádherný stroj. Musím se pochlubit, že jsem ho viděl na vlastní oči 1.1.1997 v L.A. Přeletěl tam nad Colorado Bulvar, kde se vítal příchod Nového roku 1997 akcí zvanou Rose parade. Čapnul jsem kámoše a donutil ho udělat jeden snímek. Jeho kvalita nic moc, ale typické samonosné křídlo B2 je z něj přeci jenom poznat. Pro mě to byl tedy super zážitek:-) samozřejmě Amíci právem hrdi na svou super techniku povstávali a tleskali a bylo jich cca 30.000:-) Poté druhej den o tom všude psali v novinách. Někde bych je ještě měl doma najít.

Napsal: 3/6/2008, 12:31
od Alchymista
Zaregistroval som niečo veľmi málo o činskom stroji Xian H-8, najmenej jeden prototyp - údajne je veľmi podobný B-2. Nejaké info?
http://dailylark.blogspot.com/2007/11/x ... omber.html
http://www.truveo.com/Chinese-H8-Stealt ... 3006810223

Napsal: 4/6/2008, 08:25
od redboy
Alchyku POZOR!!!!

Už nejméně rok tu řádí pravděpodobně tlupa horkokrevných, pravděpodobně šikmookých znalců Photoshopu!! Sou toho plné fora a i relativně renomované časopisy se nechaly nachytat. nedělejme účet bez hostinského. Já su ochoten se vsadit, že jde o podobný vtípek jako loni s J-XX (14?)

http://www.themodelhangar.com/forum/vbi ... imgid=1074
http://www.defencetalk.com/pictures/sho ... hoto=15137
http://www.defencetalk.com/pictures/sho ... hoto=15138

a další a další a další.....

Na jedné straně mám celkem radost, že se zájem přesunul od Ruska k Číně. třeba přestanou MiGy-97 atd, ale aby to nebylo ještě horší. Sice se dá předpokládat vývoj v Číně, ale tohle dnes asi ne.
Jo a mimochodem, chtěl bych takhle umět dělat s Photoshopem.

Napsal: 4/6/2008, 09:55
od Rosomak
Hodně slabé montáže. Srovnejte např. kontrast a stíny.

Napsal: 4/6/2008, 10:55
od Hans S.
Tak já už tedy viděl i horší montáže :) Tohle ale tipuju spíš na trošičku nešikovně nasvícený 3D model vsazený do reálného pozadí. Na kresbu se mi to jeví až moc geometricky přesné.
A vlastně kdo ví, jestli je pozadí reálné, minimálně ty odlesky na zemi vypadají tedy dost uměle.

Napsal: 4/6/2008, 13:04
od redboy
Hans: Přesně. Je spousta horších a taky si myslím že jde o model. Koneckonců někde sem to viděl i v exteriéru. Ale to pozadí je asi reál, na tý jedný fotce je vzadu Su-27 (J-11) a to vypadá pravé, jen tam dodělali tohle.