Stránka 2 z 2

Napsal: 2/8/2011, 17:14
od kenavf
Pop píše:Letouny Su-22M4, které zařadilo letectvo ČSLA do výzbroje v polovině 80. let minulého století, se od předchozí letecké techniky ze SSSR lišily tím, že představovaly stroje pro nevzdělanou, rychle vyškolenou sílu. Odnímatelné nebo otevíratelné kryty výrobce opatřil barevnými terčíky. Ty svou barvou určovaly technickému personálu, při kterém druhu přípravy se ten který kryt otevírá ke kontrole.
Na těchto strojích pomocný personál ILS nemusel umět číst. Stačilo, když nebyl barvoslepý a ovládal práci se šroubovákem.

Je to lehce nadnesené. S největší pravděpodobností šlo o určitou unifikaci, protože se mohlo stát, že letoun dodaný zákazníkovi neměl popisky v požadovaném jazyce ( ne každý umí přečíst nápis v azbuce nebo arabštině). Ovšem lze také připustit úplnou negramotnost a technik mechanikům rozkáže : "Provádíme ZELENOU kontrolu". Mravenci se rozprchnou po letounu a otevřou všechny kryty se zeleným terčíkem. Tím splnily svůj úkol.
Teraz,v období kapitalizmu,sa tomu hovorí"vizualizácia".Takže asi to bolo aj prínosné,keďže v prípade poruchy, z dôvodu zlej údržby,išlo o život.

Napsal: 3/8/2011, 07:03
od Hektor
Ono to nebude až tak horké keďže "Mravenec" by mal vedieť čo má vidieť po otvorení krytky. Alebo aspoň jeho šéf keď musí obehať celé lietadlo, ideálne by bolo keby boss vedel koľko krytiek tam má byť, aby mal správni počet mravcov :D

Re: Su-17

Napsal: 12/1/2021, 18:28
od Flogger G
V tématu MiG-23 probíhá debata o schopnostech našich Su-22M4 jako nosiče taktických JZ. Ještě v roce 1998 ty schopnosti měly a co si vzpomínám, tak i o tři roky později se na tomto faktu nic nezměnilo. Po odsunu sov. vojsk však tato bojová schopnost byla stejně nanic.

Diskuse o schopnostech bývalé ČSLA působit v jaderné válce zde již také byla. Letectvo lidové armády disponovalo od r. 1964 nadzvukovými nosiči taktických jaderných pum a přezbrojení procvičovalo, ale nikdy nemělo ve svých muničních skladech nic, co by jen zdánlivě jadernou pumu či střelu s jadernou hlavicí připomínalo. Sklad JZ na našem území byl pod nepřetržitou a nedělitelnou pravomocí OS SSSR, Dokonce jme neměli ani makety pum pro nácvik, vše dodávala sovětská strana. Ale to vše zde již napsáno jest.

Re: Su-17

Napsal: 12/1/2021, 19:30
od Julesak
Tu si len dovolím dodať, že nad (prípadnými) JZ na našom území nemal "za bežnej prevádzky" rozhodovaciu právomoc ani veliteľ sovietskej strednej skupiny...

Re: Su-17

Napsal: 13/1/2021, 14:42
od seabee
Tak předmětem diskuze v posledku bylo, proč MiG-23 BN jako nosič JZ "politicky" po roce 1989 vadil a SU-17 nevadil. Názory?

Re: Su-17

Napsal: 13/1/2021, 14:51
od skelet
Měli jsme dostatek modernějších a oblíbenějších Su-22M4. Celý příběh.

Re: Su-17

Napsal: 13/1/2021, 17:41
od Hektor
Niekto tu spomenul že nákup MiG-23BN bol čudný/záhadný. Prečo?
V dobe ich nákupu sa počítalo s MiG-23MF/ML/U takže unifikácia PVO a SBOL by dávala zmysel.
V tom čase mohli byt k dispozícii Su-22M2/3 ich schopnosti ale vzájomne porovnať neviem.

Re: Su-17

Napsal: 13/1/2021, 18:16
od Wasp
Myslím že jsem četl tady na palbě že se šlo za cenou, proto Mig-23BN.

Re: Su-17

Napsal: 15/1/2021, 08:47
od Flogger G
Su-22M4 byl oproti MiGu-23BN o půl generace dál v elekronice, také odvezl více užitečného nákladu a určitě byl lépe ovladatelný. Disponoval delším technickým životem draku letounu a do výzbroje byl zařazen později než MiG-23BN. Protože letectvo čekala zeštíhlovací kůra, která přeskočila v téměř úplnou likvidaci, bylo jjasné, že první jdou do šrotu MiGy-23BN.