Absik, tak nevím nevím. Myslím, že Italovi až moc fandíš
Stoupavost: Špatně se porovnává, protože jednotlivá letectva měly jiné normy pro její měření. Jednoduše řečeno jedni měřili stoupavost s motorem běžícím třeba na 75% výkonu a druzí s motorem běžícím na 85% výkonu. Proto při uvádění stoupavosti je vždy potřeba ukázat i režim, na kterém agregát při měření pracoval.
Není Friedrich jako Friedrich: Do výzbroje bylo zavedeno šest subverzí, z nichž dvě ve velmi významných počtech (F-2 a F-4). Bf 109 F-2 používal motor DB 601 N. Blízký to příbuzný DB 601 A z MC.202 (i když teď si nejsem jistý, jakou konkrétní subverzi "Áčka" Italové montovali. Vzletový výkon Messerschmittu Bf 109 F-2 byl vyšší orientačně o 100 PS, větší rozdíly přišly s rostoucí výškou.
Bf 109 F-2 dokázal u země vyvinout rychlost zhruba do 520 km/h a ve výšce 5500 m cca 620 km/h. To nejsou nijak špatné hodnoty, na to, že používal stále motor z Emila. Srovnání s verzí F-4, která již měla výkonnější motor DB 601 E je myslím celkem zbytečné. Jak na tom byl MC.202?
Maximální rychlost ve střemhlavém letu: Opět obtížně měřitelná a dokazovatelná hodnota. Přístroje, které na letounech měří rychlost, nejsou úplně extra přesné. Odchylky v měření mohou ukázat dosti zavádějící výsledky, proto se třeba výkony neměří pomocí standardních rychloměrů. Tyto odchylky bývají vysoké především při velmi nízkých a naopak velmi vysokých rychlostech. Tzn. když rychloměr v kokpitu ukáže 500 km/h v 10 000 m, vůbec to po korekci nemusí znamenat, že letadlo letí třeba 900

.
Připustíme-li, že MC.20x skutečně mohl ve střemhlavém letu překonat 1000 km/h, pak je na místě se zeptat, jak na tom ta stíhačka na vysoké rychlosti byla. Především jak moc se potýkala potýkala s kompresibilitou a vlivy s ní spojenými. Třeba s buffetingem, reverzem křidélek či posunutím aerodynamického středu vzad a tím de facto vyřazení výškovky

. Mimochodem současník MC.202 - Fw 190 A, dokázal ve střemhlavém letu hranici 1000 km/h také atakovat. Testován byl oficiálně na 950 km/h TAS, Bf 109 na 900 km/h TAS. A to tam testovací piloti ještě nějakou rezervu celkem jistě měli

Ještě jednou bych ale zdůraznil, že zrovna měření takto vysokých rychlostí pilotem dle rychloměru bylo skutečně dosti nepřesné.
Obratnost: Bf 109 F zcela jednoznačně nebyl na horizontále nejobratnějším letounem ani celého světa, ani osy. Ze soudobých strojů byly mnohem dále japonské A6M a Ki-43, případně britské Spitfiry. Pochybuji, že by Friedricha na horizontále snadno nepřekonala třeba ta stařičká Saetta. Rozdíl v obratnosti Bf 109 E a F sice byl, ale rozhodně ne nikterak markantní.
Vůbec netuším, na základě čeho bych MC.202 přisoudil lepší vertikální obratnost, než má Friedrich? Bf 109 byly v prudkých klesáních a stoupáních celkem silné stroje. MC.202 jistě musel mrzet výrazně horší poměr hmotnosti k výkonu..a jinak celý pojem vertikální obratnost je poněkud zavádějící. Co si pod ním představuješ?
Výzbroj: V leteckém boji nižší úsťová rychlost nikdy neznamená výhodu. Leda pokud je vykoupena skutečně brutálním nárůstem účinnosti, například porovnáme li MG 151/20 a MK 108, nebo kadence (Hispano II vs. Hispano V). Rozhodně nic, co by odpovídalo MC.202 a Bf 109 F-2.