Stránka 2 z 2
Napsal: 21/4/2005, 20:54
od Haness
110ka byla hodně dobrá noční stíhačka (možná že ta nejlepší),de o to že jako denní stroj měl nevýhody,ikdyž jako stroj pro blízkou podporu s krytím stíhačů - nebezpečná kombinace.Ale v noci to bylo něco jiného protože i noční stíhačky spojenců byly hodně podobné (mosquito,beaufighter...) a tak měl stejné protivníky i z řad nočních stíhaček spojenců se kterými se mohl v klidu utkat (kdežto v boji proti lepším denním stíhačkám zaostával).A proto tato stíhačka byla podle mne skvělou zbrojní variantou a dlouho neměla konkurenci.
Napsal: 21/4/2005, 22:25
od sa58
Haness píše:110ka byla hodně dobrá noční stíhačka (možná že ta nejlepší),de o to že jako denní stroj měl nevýhody,ikdyž jako stroj pro blízkou podporu s krytím stíhačů - nebezpečná kombinace.Ale v noci to bylo něco jiného protože i noční stíhačky spojenců byly hodně podobné (mosquito,beaufighter...) a tak měl stejné protivníky i z řad nočních stíhaček spojenců se kterými se mohl v klidu utkat (kdežto v boji proti lepším denním stíhačkám zaostával).A proto tato stíhačka byla podle mne skvělou zbrojní variantou a dlouho neměla konkurenci.
No nočním stíhačem se stala 110 z nouze, němci neměli v podstatě žádný specializovaný stroj pro noční stíhání, verze C byla vlastně nouzové řešení které se povedlo. Verze G byla vlastně taky nouzovka, Me-210 se nepovedl a luftwaffe potřebovala tyto víceúčelové stroje. Bf-110 byl dobrý víceúčelový taktický stroj, pouze jako stíhač se proti jednomotorovým strojům neosvěčil.
Napsal: 26/5/2005, 08:34
od Ringhofer
Ten stroj v britském markingu je BF110G-4b/R3 (2*MG151 v přídi trupu nahrazeny 2*MK 108-30mm kanon). Fotka byla pořízena ve Farnborough v říjnu 1945 na výstavě německé letecké techniky používané během války.
Neúspěch těchto strojů v BoB nebyl zapříčiněn jejich špatnou kvalitou, jako spíš nešťastným nasazením. Přeci jen jednomístným stíhačům tento stroj nemohl konkurovat. I přes velmi solidní výzboroj byl dosti těžkopádný a zranitelný. Ovšem proti bombardérům to bylo něco jiného.
Velkým kladem byla i jeho všestrannost, krom tady zmiňovaného nočního stíhání také např. dálkový průzkum, stíhací bombardování atd. Jeho konstrukce umožňovala mnoho variant dalších úprav a dovybavování. Příjemné byly i letové vlastnosti tohoto stroje. Poslední Bf 110G sjely z výrobních linek až v březnu 1945.
Napsal: 11/6/2006, 14:33
od J.T.C
Někde,už si nevzpomenu kde jsem četl,že kromě Do 335 měl být jediným dvojmotorovým pístovým letounem s jehož výrobou se počitalo,nadále,jinak přednost již měla mít reaktivní letedla.
Napsal: 12/6/2006, 19:58
od Foxbat
ešte z vrtuľových to bol Ta 152 a novinka mala byť nočná Do 335 V10 s viac ako 780km/h....
perspektívne samozrejme prudové Me 262, Arado Ar 234, He 162 A5..
*** Diskuse byla uzamčena. Aktualizovaná verze článku je k dispozici ZDE ***