McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Paráda, pro F8 mám slabost, pro Tigra a Kuguára rovněž.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Jsem jazykove drevo, nemohu se vyjadrit k komentari ve videu. Ale,tyto dva letouny jsou pro me dobove aerodynamicke i technicke etalony ,, zapadniho imperialismu ,, v jejich dobe .
Treba proc ma vyskovka,negativni uhel ,nevidane resenim stability. Nebo ,proc musi kridlo mit jiny uhel nabehu. Bylo mi 18 let. Diky za generovani vzpominek.
Treba proc ma vyskovka,negativni uhel ,nevidane resenim stability. Nebo ,proc musi kridlo mit jiny uhel nabehu. Bylo mi 18 let. Diky za generovani vzpominek.

Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
První verze letadla McDD F-4 Phantom II, kterou zařadila do výzbroje tehdejší západoněmecká Luftwaffe, byla průzkumná verze RF-4E. Začátky provozu typu dokumentuje kratičké video, e kterém se dozvíme mj.,že cena jednoho kusu byla 22 mil. tehdejších DM. https://www.youtube.com/watch?v=UTCORlZCVdI
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Rok 1967, válka ve Vietnamu jede a bylo třeba něco udělat s MiGy. Ve zbraňovém středisku Point Mugu se pracovalo na lepší výzbroji. Takto promáklý výzkum tehdy v SSSR neexistoval. https://www.youtube.com/watch?v=kkRpqGTeDLE
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
V řecku mají tyto zajimavé stroje stále létat, myslím že mají i AIM-120.
Video je bezvadné.
Video je bezvadné.
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
AIM-120 mohly používat už v první polovině 90. let min. stol. německé generálkované F-4F.
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Tak to mě překvapilo, to by znamenalo že svoji výzbrojí by byly nad tehdejší úrovní sovětského letectva.
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Mince má vždy dvě strany. Na jedné je schopnost použít tento typ střely, na druhé pak skutečný obsah muničních skladů Luftwaffe. Opravdu mohli AIM-120 používat, ale koupené je neměli. Stále používali značné množství střel AIM-7 z dob studené války. AIM-9 ve verzi "L" si vyráběli v llicenci. Určitě byla dobrá, ovšem úrovně R-73 nedosahovala. Píši o době 1994 - 1998.
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Výcvik pilotů je také důležitý a radar F-4F asi také neměl nějak veliký dosah, ale možná že podobný jako u MiG 29.
AIM-9L byla své doby výborná a smrtelná zbraň, ale s R-73 sdílela asi jenom stejný dosah a schopnost zasahovat cíl z přední polosféry, neměla manévrovatelnost R-73.
Když odbočím, je zajimavé že britská ASRAAM má větší dosah než IRIS-T a díky tomu jí britští piloti řadí nad německého konkurenta.
AIM-9L byla své doby výborná a smrtelná zbraň, ale s R-73 sdílela asi jenom stejný dosah a schopnost zasahovat cíl z přední polosféry, neměla manévrovatelnost R-73.
Když odbočím, je zajimavé že britská ASRAAM má větší dosah než IRIS-T a díky tomu jí britští piloti řadí nad německého konkurenta.
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Německé F-4F neměly možnost nosit AIM-7, tu schopnost získali až s modernizací, kde radar byl nahrazen novým AN/APG-65. Ale cílem bylo používat AIM-120. O tom, že by nosily AIM-7 nevím.



Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Oni dostali radar z Hornetu ?
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Ano. Pěkná monografie Phantomu je zde
https://www.airvectors.net/avf4.html
https://www.airvectors.net/avf4.html



Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Jo, osmnáctkový radar dostali. Nepřu se skelete, ale ty AIM-7 na letišti měli.
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Zajímavý dokumentární film z plavby první operačně nasazené perutě USN tehdy supermoderních letadel McD F4H-1 Phantom II (později značeny F-4B).
https://www.youtube.com/watch?v=WQ0IbmyBBug
https://www.youtube.com/watch?v=WQ0IbmyBBug
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Zajímavé instruktážní filmy, ten druhý o střelbě kanonem na vzdušný cíl.
https://www.youtube.com/watch?v=hxJK9APOLRw
https://www.youtube.com/watch?v=hxJK9APOLRw
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
F-4F tak jak je LW nakoupila opravdu AIM-7 neuměly. Na začátku 80.let ale flotila prošla modernizací v programu Peace Rhine (to je ale obecné jméno pro smlouvu o vojenské spolupráci USA/Německo...). To nejspíš obnášelo modernizaci F-4F na standard tehdejších F-4E USAF (tj. AIM-9L, AGM-65 a AIM-7).
Ve druhé polovině 80. let se pak DoD začalo zabývat projektem hloubkové modernizace Phantomu - nakonec u různých spojenců a ANG vydrží asi dalších 15 let. Konec studené války to ale zaříznul a žádný velký modernizační program nebyl a jednotlivý uživatelé si to udělali po svém. V případě Německa to byl projekt ICE (Improved Combat Efficiency - Vylepšená bojová efektivita) ve které Phantomy dostaly radar z Hornetu, AIM-120 a další avioniku.
To celkem dobře zapadá do věcí, které viděl Flogger - v 90. letech se určitě s modernizacemi a nákupy nové výzbroje moc nespěchalo.
Trochu OT:
Nedávno začalo internety probublávat tvrzení pilota F-106, že AIM-4 nebyla ani z daleka tak špatná, jak to vypadá podle zkušeností z Vietnamu. Podle něj byl problém v tom, že integrace na F-4D byla minimalistická/odfláknutá a Phantom neměl většinu elektroniky k Falconu. Tuší někdo o čem by mohl mluvit? Napadá mě možná nějaký systém na směrování čidla na raketě podle dat z radaru, nebo automatizace příprav střely k odpálení (opět podle dat z radaru). Ale při tehdejší elektronice...
Ve druhé polovině 80. let se pak DoD začalo zabývat projektem hloubkové modernizace Phantomu - nakonec u různých spojenců a ANG vydrží asi dalších 15 let. Konec studené války to ale zaříznul a žádný velký modernizační program nebyl a jednotlivý uživatelé si to udělali po svém. V případě Německa to byl projekt ICE (Improved Combat Efficiency - Vylepšená bojová efektivita) ve které Phantomy dostaly radar z Hornetu, AIM-120 a další avioniku.
To celkem dobře zapadá do věcí, které viděl Flogger - v 90. letech se určitě s modernizacemi a nákupy nové výzbroje moc nespěchalo.
Trochu OT:
Nedávno začalo internety probublávat tvrzení pilota F-106, že AIM-4 nebyla ani z daleka tak špatná, jak to vypadá podle zkušeností z Vietnamu. Podle něj byl problém v tom, že integrace na F-4D byla minimalistická/odfláknutá a Phantom neměl většinu elektroniky k Falconu. Tuší někdo o čem by mohl mluvit? Napadá mě možná nějaký systém na směrování čidla na raketě podle dat z radaru, nebo automatizace příprav střely k odpálení (opět podle dat z radaru). Ale při tehdejší elektronice...
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
To málo co jsem četl o Phantomu říkalo, že odpálit Sparrow byl problém.
Postup byl složitý, neergonomický ( tlačítko rozeseta po kabině bez logiky) a než se vše stihlo, už byl nepřítel moc blízko.
Možná že v případě Falconu to mohlo být nějak obdobné.
Postup byl složitý, neergonomický ( tlačítko rozeseta po kabině bez logiky) a než se vše stihlo, už byl nepřítel moc blízko.
Možná že v případě Falconu to mohlo být nějak obdobné.
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Může to být něco takového. Co si pamatuji, tak kritika AIM-4 (např. od R. Oldse) byla hlavně na reakční dobu. Na použití v manévrovém boji trvalo moc dlouho raketu dostat do stavu kdy s plně ochlazeným čidlem hledá cíl (a měla moc omezenou zásobu chladící látky). Jestli to bylo kvůli moc složitému postupu, technické omezení, nedostatkům ve výcviku, nebo třeba špatné údržbě se už neříká.
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Jedni z posledních, korejské F-4:
https://www.youtube.com/watch?v=TBdyBPLXSBc&t=29s
https://www.youtube.com/watch?v=TBdyBPLXSBc&t=29s
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: McDonnell Douglas F-4 Phantom II
Jižní Korea v pátek 7. června 2024 vyřadila poslední F-4E Phantom II po 55 letech služby.
Zdroj:
https://scramble.nl/military-news/repub ... 4-phantoms
Zdroj:
https://scramble.nl/military-news/repub ... 4-phantoms