Nacistický plán útoku na New York
Spekulace o roku 1947 jako o možném roku útoku na USA jsou nesmysl... v tom se shodneme, ale realita možného leteckého útoku na USA byla na spadnutí na přelomu 1943/44 a v průběhu roku 1944. Bylo dost zfanatizovaných pilotů, kteří by letěli jen jedním směrem - s čímkoliv (upravené He 177, prototypové Me 261/264...)
Leonidas staffel měla dost příznivců, i když šance na přežití ve V-1 Reichenbergu byla absolutně nulová...
Leonidas staffel měla dost příznivců, i když šance na přežití ve V-1 Reichenbergu byla absolutně nulová...
Sorry, zjistil jsem, že jsem trochu přestřelil. Spekuluje se totiž, že Ju 390V-2, v té době u FAGr.5, vzlétl z Mont-de-Marsan ve Francii, překonal Atlantik, dostal se na 20 km od New Yorku a pak zase – třebaže se suchými nádržemi, neboli letíc „na výpary“ – zpět. Ovšem potvrzené to není, možná se jedná o klasické „přání otcem myšlenky“... Při udávané cestovní rychlosti 357 km/h by to dělalo nějakých 27 hodin letu, což už mi přijde jako opravdu hodně dlouhá mise a tak nějak se mi nechce věřit, že by to – ač dva – piloti zvládli. Snad jedině v případě, že by někde v trupu měli instalovanou postel :o))) Ovšem co střelci a zbytek, kteří střídáni být nemohli ...toltec píše:Spekulace o roku 1947 jako o možném roku útoku na USA jsou nesmysl... v tom se shodneme, ale realita možného leteckého útoku na USA byla na spadnutí na přelomu 1943/44 a v průběhu roku 1944. Bylo dost zfanatizovaných pilotů, kteří by letěli jen jedním směrem - s čímkoliv (upravené He 177, prototypové Me 261/264...)
Nepochopil jsem, co měla společného 5./KG 200 (Gruppe II) s její výzbrojí Fi 103A-1/Re IV „Reichenberg IV“ a útok na New York – udávaný dolet je cca 330 kilometrů... Snad ilustrace fanatismu? Pak Ti zcela jistě něco říká Sonderkommando Elbe a jeho výsledky (resp. bojové nadšení).toltec píše:Leonidas staffel měla dost příznivců, i když šance na přežití ve V-1 Reichenbergu byla absolutně nulová...
Existovala zde ještě jedna možnost jak bombardovat americká města. A sice Němci zkoušeli odpalovat rakety V-2 z kontejneru. Ponorka vlekla tento kontejner za sebou na laně. Po připlutí k východnímu pobřeží Spojených států měla být do spodní částí kontejneru napuštěna voda, aby ten se dostal do vertikální polohy nutné k odpálení V-2 (viz náčrtek).
Více třeba na
http://www.prinzeugen.com/V2.htm

Kontejner pro V-2 připraven k odpalu.
Více třeba na
http://www.prinzeugen.com/V2.htm

Kontejner pro V-2 připraven k odpalu.





... K té KG200 - vlastnila 3 upravené JU 290 A-5s (někde se udává A-6, ale to byla verze pro přepravu osob - konkrétně A.H.) a těmi byly dopravovány suroviny z Mandžuska do tehdejšího gouvernementu (Polsko) a nazpět byly Japoncům předávány dokumentace k technologiím na výrobu jaderných zbraní, proudových letadel, částečně i naváděcí techniky...
Starty byly z letišť u Kalingradu, a lety probíhaly nonstop - tj. do Mandžuska bez mezipřistání ve výšce ca. 10-12.000 m. Letouny nebyly téměř vyzbrojeny (1 kulomet + 1 střelec), a váha nákladu byla do 3.500 kg.
Čili tohle beru jako jasný důkaz o sebekázni posádky a odhodlání položit život... podobně jako u projektu Reichenberg. Přesně to, s čím by se muselo počítat při leteckém útoku na USA.
Komando Elbe Hajo Hermanna je věc trochu jiná, tam to s "dobrovolností" bylo stěží na 50%.... na tom se shodneme. Byl téměř konec války a nikomu z nadlidí se do Valhaly nechtělo.
Starty byly z letišť u Kalingradu, a lety probíhaly nonstop - tj. do Mandžuska bez mezipřistání ve výšce ca. 10-12.000 m. Letouny nebyly téměř vyzbrojeny (1 kulomet + 1 střelec), a váha nákladu byla do 3.500 kg.
Čili tohle beru jako jasný důkaz o sebekázni posádky a odhodlání položit život... podobně jako u projektu Reichenberg. Přesně to, s čím by se muselo počítat při leteckém útoku na USA.
Komando Elbe Hajo Hermanna je věc trochu jiná, tam to s "dobrovolností" bylo stěží na 50%.... na tom se shodneme. Byl téměř konec války a nikomu z nadlidí se do Valhaly nechtělo.
Když se to vezme kolem a kolem, projekt bombardéru schopného překonat Atlantik a vrátit se zpět nebyl až tak nereálný — ovšem u Američanů :o))) 11. dubna 1941 totiž USAAC vydalo specifikace na nový »interkontinentální« bombardér, schopný vést leteckou válku ze základen v USA. V té době totiž panovaly obavy z pádu Británie, byly proto urychleně podniknuty kroky nutné k zajištění schopnosti USAAF vést válku s Německem i z USA. Nakonec z toho vzešly projekty Northrop B-35 a Convair XB-36 Peacemaker, které ovšem přišly jak pozdě, tak už byly v podstatě nepotřebné... Jenom pro zajímavost, XB-36 byl schopen uletět vzdálenost 9500 mil s nákladem 10 000 liber pum; s pumami o váze 77 784 liber (!!!) uletěl Peacemaker cca 3850 mil... To všem cestovní rychlostí 216 mph v operační výšce 35 000 stop...
Lord: ad V-2 tažená ponorkou:
Předpokládám, že by tažený kontejner znemožňoval nějaké výraznější (a rychlé) změny kurzu, hloubky apod. To mi implikuje docela snadný cíl pro stroje Coastal Command, v případě, že by jim nějak unikla, je tu ještě celý Atlantik pokrytý hlídkovými letouny a eskortními plavidly... I v případě, že by se dostala na dostřel, pochybuji, jestli by vůbec New York zasáhla.
Za prvé, je tu jistá chyba v určení polohy ponorky (pokud na to vůbec bude mít klid)
Za druhé, vezměme v potaz i nepřesnost samotné V-2
Za třetí, v oblasti Západního Atlantiku už je magnetický a zeměpisný severní pól docela jinde... Malá chyba v určení a je to v ... Nemluvě o vlivu vln či proudění v době odpalu...
Skoro bych řekl: další projekt, jehož myšlenka sice nebyla špatná (ovšem ani třeba Jules Verne neměl špatné ideje, že :o)), ovšem provedení nebylo vůbec možné.
Předpokládám, že by tažený kontejner znemožňoval nějaké výraznější (a rychlé) změny kurzu, hloubky apod. To mi implikuje docela snadný cíl pro stroje Coastal Command, v případě, že by jim nějak unikla, je tu ještě celý Atlantik pokrytý hlídkovými letouny a eskortními plavidly... I v případě, že by se dostala na dostřel, pochybuji, jestli by vůbec New York zasáhla.
Za prvé, je tu jistá chyba v určení polohy ponorky (pokud na to vůbec bude mít klid)
Za druhé, vezměme v potaz i nepřesnost samotné V-2
Za třetí, v oblasti Západního Atlantiku už je magnetický a zeměpisný severní pól docela jinde... Malá chyba v určení a je to v ... Nemluvě o vlivu vln či proudění v době odpalu...
Skoro bych řekl: další projekt, jehož myšlenka sice nebyla špatná (ovšem ani třeba Jules Verne neměl špatné ideje, že :o)), ovšem provedení nebylo vůbec možné.
Hmm, o tomhle jsem nevěděl, díky. Docela zajímavé, jak daleko to zhruba z Kaliningradu (Königsbergu) do Mandžuska je (resp. jak dlouho jim trval let) a zhruba trasu? Pro posádku to asi musela být očista, sedět v deseti tisících bez přetlakové kabiny, v té zimě... Zajímavé i je, že by si Rusové dali takové přelety líbit, v rámci Lend and Lease jim totiž byly dodány Spitfiry HF Mk.VIII i HF Mk.VI (mimo jiné i proto odmítli P-47, nepotřebovali ji), nebo to nevedlo přes území SSSR (tzn vedla trasa přes Severní pól??)toltec píše:... K té KG200 - vlastnila 3 upravené JU 290 A-5s (někde se udává A-6, ale to byla verze pro přepravu osob - konkrétně A.H.) a těmi byly dopravovány suroviny z Mandžuska do tehdejšího gouvernementu (Polsko) a nazpět byly Japoncům předávány dokumentace k technologiím na výrobu jaderných zbraní, proudových letadel, částečně i naváděcí techniky...
Starty byly z letišť u Kalingradu, a lety probíhaly nonstop - tj. do Mandžuska bez mezipřistání ve výšce ca. 10-12.000 m. Letouny nebyly téměř vyzbrojeny (1 kulomet + 1 střelec), a váha nákladu byla do 3.500 kg.
Čili tohle beru jako jasný důkaz o sebekázni posádky a odhodlání položit život... podobně jako u projektu Reichenberg. Přesně to, s čím by se muselo počítat při leteckém útoku na USA.
Jako důkaz sebekázně letců můžeš brát třeba i útoky beznadějně zastaralých Hurribomberů na odpalovací stanoviště V-1... Každý soudný pilot věděl, že to je téměř jistá smrt. Co třeba sweepy (konkrétně akce Rhubarb - "Může si po Tobě picnout i ten poslední usmrkanec"...)..?
Neméně zajímavé, spíše bych v roli tankujícího čekal něco menšího, pohyblivějšího - zkoušet to mohli třeba na Ju 88, Me 410 apod...toltec píše:Zajímavá je rovněž informace - která nepotvrzena - říká o pokusech tankování paliva za letu, kdy JU 390V1 měl být v roli tankeru a JU 290A v roli bombardéru - přijímajícícho.
Údajně - opakuji údajně - měl být tento projekt rozpracován u nás v Čechách, a připraven k odzkoušení na letišti v Ruzyni...
Dislokace projektu do Čech by nebyla až tak nelogická..
Změny kurzu a hloubky možné byly … rychlé změny však asi ne. Jak je patrné z náčrtku kontejner měl vzadu směrová kormidla. Ten náčrtek ber jako symbolický. Ponorka by byla vybavena šnorchlem (rovněž by asi nešlo o typ VII, ale o větší zaoceánské ponorky, případně nový typ XXI) a tudíž by se pohybovala pod hladinou, kde by jí stroje Coastal Command věru obtížně identifikovaly.karaya1 píše:Lord: ad V-2 tažená ponorkou:
Předpokládám, že by tažený kontejner znemožňoval nějaké výraznější (a rychlé) změny kurzu, hloubky apod. To mi implikuje docela snadný cíl pro stroje Coastal Command, v případě, že by jim nějak unikla, je tu ještě celý Atlantik pokrytý hlídkovými letouny a eskortními plavidly... I v případě, že by se dostala na dostřel, pochybuji, jestli by vůbec New York zasáhla.
Za prvé, je tu jistá chyba v určení polohy ponorky (pokud na to vůbec bude mít klid)
Za druhé, vezměme v potaz i nepřesnost samotné V-2
Za třetí, v oblasti Západního Atlantiku už je magnetický a zeměpisný severní pól docela jinde... Malá chyba v určení a je to v ... Nemluvě o vlivu vln či proudění v době odpalu...
Skoro bych řekl: další projekt, jehož myšlenka sice nebyla špatná (ovšem ani třeba Jules Verne neměl špatné ideje, že :o)), ovšem provedení nebylo vůbec možné.
Identifikace probíhala pomocí centimetrového radaru či sonaru, ale už vidím jak amíci projíždějí nepřetržitě metr po metru sonarem rozsáhlé území


Je například známo, že zatímco Němci relativně levně produkovali V-1, Spojenci vynakládali mnohem větší úsilí a náklady na její eliminaci.
V-2 nepřesnost měla, ale Londýn stejně jako New York je velký cíl takže vždy existuje vcelku vysoká pravděpodobnost, že nějaké místo zasáhnete. A znovu zde mluvím o psychologickém efektu … a že na obyvatelé Londýna to působilo depresivně je věc známá, nehledě na politický aspekt. Jinak o námořní navigaci či navigaci ponorek mám sporé znalosti, takže s tebou nemůžu vést o tomto polemiku. Vím, že je možné určovat polohu třeba i podle hvězd a tak, takže tady vidím možnost odpálit raketu i v noci, či použít nějaké pomocné naváděcí ponorky nebo nějaký systém rádiové navigace, kdy útočící ponorka by se mohla skrývat pod hladinou a měla by jen vystrčenou nepatrnou anténu na příjem signálů.
Předkládám ještě verzi ponorky pro střelu V-1. Sporadický nájezdy by nemusely bejt marný, myslím, že propaganda by se mohla docela dobře nažrat


Odpalovací rampa a střela V-1 umístěná na ponorce.





Jules Verne neměl špatné ideje, ovšem provedení nebylo vůbec možné.
Nebylo možné v jeho době za danných technologií a rozvoje techniky, ale vývoj vede přes tyto úskalí .... je to jako evoluce ... kolikrát už pouhá myšlenka či určitý nápad má svůj inovační význam.
Tím chci jen říct, že myšlenka odpalu raket z ponorek nebyla na svou dobu vůbec marná, resp. dnes jsou ponorky, které vezou rakety v trupu obávanou zbraní.
Tehdy to řešili za pomocí kontejneru, protože postavit novou ponorku s raketami v trupu bylo za danných podmínek těžko realizovatelné.
Nebylo možné v jeho době za danných technologií a rozvoje techniky, ale vývoj vede přes tyto úskalí .... je to jako evoluce ... kolikrát už pouhá myšlenka či určitý nápad má svůj inovační význam.
Tím chci jen říct, že myšlenka odpalu raket z ponorek nebyla na svou dobu vůbec marná, resp. dnes jsou ponorky, které vezou rakety v trupu obávanou zbraní.
Tehdy to řešili za pomocí kontejneru, protože postavit novou ponorku s raketami v trupu bylo za danných podmínek těžko realizovatelné.





Ehm, jak je tedy možné, že i ponorky VII se „Schnorkelem“ byly vyhledávány a ničeny stroji Coastal Command (vyjma určitého „přechodného“ období na přelomu let 1942/43, kdy byla tato novinka zavedena do výzbroje)..? Že by ASV? :o))Lord píše:Změny kurzu a hloubky možné byly … rychlé změny však asi ne. Jak je patrné z náčrtku kontejner měl vzadu směrová kormidla. Ten náčrtek ber jako symbolický. Ponorka by byla vybavena šnorchlem (rovněž by asi nešlo o typ VII, ale o větší zaoceánské ponorky, případně nový typ XXI) a tudíž by se pohybovala pod hladinou, kde by jí stroje Coastal Command věru obtížně identifikovaly.
Jinak tou neschopností rychlých manévrů jsem myslel výraznou nevýhodu při odhalení — nemožnost rychle se ponořit, uhnout etc, tedy znamená snadný cíl (v případě, že ji najdou, samozřejmě).
Amíkům stači prohledávat jenom určitá území, ponorky se na širé moře musí někudy dostat...Lord píše:Identifikace probíhala pomocí centimetrového radaru či sonaru, ale už vidím jak amíci projíždějí nepřetržitě metr po metru sonarem rozsáhlé území :( Co se týče hlídkových letounů a eskortních plavidel ty měly za úkol ochraňovat konvoje a ne pátrat po jehle v kupce sena. A znovu opakuji dva, tři nečekané údery (skupinami ponorek) než by se amíci vzpamatovali a zjistili co se vlastně vůbec děje a učinili třeba nějaká protiopatření by se zdařit mohly. Než se jim podařilo eliminovat německé ponorky, trvalo jim to dva roky (a už vidím jak odvolávají lodě, které mají chránit konvoje na ochranu amerického pobřeží), takže synu nějaká americká protiakce by měla určitou setrvačnost - navíc pokud Ty vůbec podceňuješ význam a účinek takového bombardování – mohli by to nechat plavat
Ad zvýraznění: omyl, proč se tedy potom létaly dlouhé hlídky nad Biskajským zálivem? Že by tamtudy pluly spojenecké konvoje??? Ale...
Ona protiopatření by možná přišla rychleji než si myslíš. Spojenci totiž v tu dobu získali v ponorkové válce dosti navrch — nepředpokládám nasazení z Francie, tedy mi zbývá silně bombardované německé (popř. norské) přístavy; ovšem přístupy k nim hlídalo Coastal Command...
Naposledy upravil(a) karaya1 dne 20/1/2005, 13:29, celkem upraveno 1 x.
Berte v potaz chlapci, že poslední verze U-Bootů řady XXI a XXIII byly pokusně opatřovány speciálním nátěrem na bázi chlorkaučuků (IG Farben) a ty dokázaly neodrážet a hlavně velkou měrou pohlcovat signály sloužící k podvodní detekci ponorek. Pokud tedy nebyla tato plavidla v pohybu, tehdejší technikou nebyla detekovatelná. Je to známý fakt, který Brity zaskočil při květnové kapitulaci - v těsné blízkosti britských válečných plavidel se vynořovaly U-Booty a nikdo o nich do té doby neměl ani tušení..... viz kupř. www.uboat.net aj.
Dá se tedy předpokládat, že by ponorky s kontejnery (pokud by byly nasazeny) byly rovněž opatřeny tímto nátěrem.
Dá se tedy předpokládat, že by ponorky s kontejnery (pokud by byly nasazeny) byly rovněž opatřeny tímto nátěrem.
Tak, tak ... toltec má naprostou pravdu!
Připojuji ještě jeden kvalitnější obrázek projektu Schwimmweste.
Je na něm jasně vidět ten speciální nátěr na ponorce typu XXI,
ale rovněž i na kontejneru pro V-2.
Ponorky nových typů jsou někdy nazývány jako elektroboaty,
což značí že byly schopny mnohem delšího pobytu pod vodou,
dost na proklouznutí kolem přístupů na volný oceán.

Projekt Schwimmweste
Připojuji ještě jeden kvalitnější obrázek projektu Schwimmweste.
Je na něm jasně vidět ten speciální nátěr na ponorce typu XXI,
ale rovněž i na kontejneru pro V-2.
Ponorky nových typů jsou někdy nazývány jako elektroboaty,
což značí že byly schopny mnohem delšího pobytu pod vodou,
dost na proklouznutí kolem přístupů na volný oceán.

Projekt Schwimmweste





Jasně toltec, amíci po válce pokračovali v německých projektech a zdá se, že je považovali za realizovatelné. Jak jsi zde uváděl, nejpve testovali odpalování německé V-1 z ponorky. Poté přišla ponorka Tunny a odpalování střely s plochou dráhou letu.
Jak je patrné z fotografií, střela byla uložena ve vodotěsném hangáru, takže se mohla pohybovat po vodou. Avšak po doplutí na místo odpalu se musela vynořit a technici museli vyndat střelu z hangáru a připravit na rampu k odpalu. Po tento čas mohla být ovšem ponorka zranitelná.
Postupem času se vyvinulu odpalování raket pod vodou jak ukazuje obrázek submarine-rocket.jpg

uboat-V1-test.

rocket-test-usa-01.

rocket-test-usa-02.

submarine-rocket.
Jak je patrné z fotografií, střela byla uložena ve vodotěsném hangáru, takže se mohla pohybovat po vodou. Avšak po doplutí na místo odpalu se musela vynořit a technici museli vyndat střelu z hangáru a připravit na rampu k odpalu. Po tento čas mohla být ovšem ponorka zranitelná.
Postupem času se vyvinulu odpalování raket pod vodou jak ukazuje obrázek submarine-rocket.jpg

uboat-V1-test.

rocket-test-usa-01.

rocket-test-usa-02.

submarine-rocket.





- Hauptsturmfuhrer
- desátník
- Příspěvky: 42
- Registrován: 26/7/2005, 13:11
- Kontaktovat uživatele: