Stránka 2 z 2

Re: Pfalz D.XII

Napsal: 29/8/2020, 21:41
od Wasp
Ty von má podle popisu ten motor co má mít, onen Siemens Halske, směr rotace proti směru rotace vrtule
http://www.aerodrome.se/?page_id=100

Re: Pfalz D.XII

Napsal: 29/8/2020, 21:46
od Zemakt
No jo, ale na videu se točí motor i vrtule ve stejném směru :?:
Taky to může být originální Goebel/Oberursel. Zkrátka originál, sice tam tak nepatří, ale pořád originál :wink:

Re: Pfalz D.XII

Napsal: 29/8/2020, 21:51
od Wasp
Tak nevím, nechce se mě hledat v knihách :lej:

Re: Pfalz D.XII

Napsal: 30/8/2020, 08:20
od Zemakt
http://www.theaerodrome.com/forum/showt ... hp?t=70707

Takže opravdu originál motor. Jsem zmaten. Je možné, aby převodovku odstranili a zprovoznili ho se shodným smyslem otáčení? Rotační motory jsou obvykle pravotočivé, SH na videu taktéž.

Edit: aha tak je to asi ok, protiběžná byla jen klikovka s ojnicemi.

Re: Pfalz D.XII

Napsal: 30/8/2020, 12:11
od Zemakt
Tady je asi nejvíce obsáhlá stránka o D.XII.
http://www.letouny.webz.cz/letadla/pfalz_d12.html
Je to výborné, zejména ta část věnující se nasazení na frontě. Vcelku to ve mne utvrdilo, to co si o typu myslím. Žádný stroj do druhé linie, což byla ostatně blbost již od počátku, ale mašina schopná držet s Fokkery D.VII krok, schopná společného nasazení u elitních Jasta a v některých ohledech za použití identického motoru i výkonější. To že piloti kňučeli, že místo dé sedmičky musí pilotovat Pfalze, přičítám jednak schopnostem komunikace Anthonyho Fokkera s mančavtem a obecně s Idfliegem, druhak, a to zejména, že D.VII v letových vlastnostech exceloval. Je nutné si uvědomit, že pilotní preference té doby byly zejména v obratnosti, ale zároveň i nezáludnosti. Vhodnými vzletovými charakteristikami apod. A v tom byl Fokker zkrátka lepší. Camel také nebylo pro pilotního novice nějaké hodobožo,

Na druhou stranu, obecně dá se říci, že existovali i tací profíci, kteří si prostě výhody konkrétního typu vždycky našli, naučili se s nimi pracovat a preferovali je. Moje druhé nejoblíbenějí eso Velké války, Linke-Crawford, také raději sedlal kontroverzního Aviatika D.I než Albatros.

Re: Pfalz D.XII

Napsal: 30/8/2020, 12:26
od Ataman
Zemakt píše:kontroverzního Aviatika D.I
A to bych prosil vysvětlit. Já mám Aviatik D.I za velice vydařenou konstrukci.

Re: Pfalz D.XII

Napsal: 30/8/2020, 12:40
od Zemakt
Příliš subtilní konstrukce a z toho plynoucí strukturární problémy. V případě sérií od Lohnera pak i odfláknutá výroba. Ostatně, na to i Frank doplatil :(. Byl to více méně typický znak Bergových konstrukcí, viz C.I třeba. I já ho mám rád, ale!

Re: Pfalz D.XII

Napsal: 30/8/2020, 13:02
od Wasp
Nenašel jsem žádné lepší stránky v češtině o Pfalzu D.XII, myslím si že i o D.III je tam hodně povídání.
Obě tato letadla jsou ve stínu známnějších, ale obě měli své kvality.
V článku se tuším píše, že Pfalz D.XII byl vlastnostem ve vzduchu podobný Spadu, je zajimavé že i přes výplety dokázal dosáhnout vyšší rychlosti než D-VII s tlustým profilem křídla.
Fokker byl výborný prodavač, jeho marketing byl na vyšší úrovni než konkurence. Měl dobrá letadla, to ano, ale já raději dřevo než trubkovou konstrukci.
Letadla Pfalz se svou konstrukcí, přejatou od firmy Roland, jsou moc, moc zajimavá.

Re: Pfalz D.XII

Napsal: 30/8/2020, 13:13
od Wasp
Chtěl jsem na základě toho odkazu sepsat pro palbu článek o D.XII, pak se to nějak ztratilo a po letech jsem si řekl, že by byla škoda nechat si tento odkaz pro sebe, jako proč.
Škoda ale je, že o Rolandu tam byly opravdu dobré příběhy. A ty už nejsou

Re: Pfalz D.XII

Napsal: 30/8/2020, 13:30
od Ataman
Zemakt píše:Příliš subtilní konstrukce a z toho plynoucí strukturární problémy. V případě sérií od Lohnera pak i odfláknutá výroba. Ostatně, na to i Frank doplatil :(. Byl to více méně typický znak Bergových konstrukcí, viz C.I třeba. I já ho mám rád, ale!
Linke-Crawford doplatil na šlendrián u Lohnera(odfláknutý nosníky nebo žebra), jinak konstrukce byla v pořádku ne? Nebo si to blbě pamatuju?

Re: Pfalz D.XII

Napsal: 30/8/2020, 13:59
od Zemakt
Ne, bylo to tak. Firma nepředpisově lepila potah na křídla a ten se při vysokých rychlostech trhal. Lohner byl znám svojí nekvaliní výrobou. Zejména tato série .115 stála za onou kontroverzí. Ale třeba i .238 přímo od Aviatika měla problém s kladkou ovládání křidélek. Těch katastrof bylo více, ale v celku lze říci, že se jednalo o dobrý letoun. V rychlosti i nadprůměrný. S Aviatikem C.I to bylo horší, pamatujuli se dobře.