Stránka 2 z 7

Napsal: 10/5/2005, 14:46
od Lord
Dzin píše:Atlantis: "o dokáží letadla s bitevními loděmi názorně ukázaly o rok a půl později Japonci"
Jenže Japonci v letech 41 a 42 byli v tomto jiní machři než Němci v roce 40. Za celou válku dokázalo německé letectvo na širém moři potopit jedinou bitevní loď a to až v roce 43. Což je i celkové skore všech zničených bitevních lodí Luftwaffe za WW2.
Ovšem mám takový dojem že v Norsku na počátku války byla Luftwaffe v potápění lodí vcelku úspěšná, některé lodě poškodila, dokonce tuším že Němci potopili britskou letadlovou loď. Vše bylo o příležitosti. Válka jen ukázala, že velké bitevní lodě jsou navzdory protiletadlové obraně snadnou kořistí pro koordinovaný letecký útok. Tedy jinak řečeno bylo příliš riskantní je někam posílat bez vzdušného krytí a v dosahu nepřátelských letadel.

Pokud mluvíš o té jedné zničené lodi v roce 1943 šlo asi o italskou loď potopenou speciálně naváděnou střelou Fritz-X.

Napsal: 10/5/2005, 14:55
od Atlantis
Právě: loď, která byla bez krytí a dostatečně blízko pobřeží.

Napsal: 10/5/2005, 15:03
od Elvis
Atlantis píše:btw: FC???
FC - Fighter Command - Veliteľstvo stíhacieho letectva RAF

Napsal: 10/5/2005, 18:04
od Lord
Postupem války byla na většině lodí zvyšována protiletadlová obrana, ale i tak to bylo proti opravdu koordinovanému leteckému útoku málo. Stavěly se speciální lodě vyzbrojené jen protiletadlovými děly sloužící jako doprovod. Ale opravdové jistoty se dosahovalo jen vzdušným krytím.

Napsal: 11/5/2005, 09:54
od Atlantis
No, od dob Kamikaze ani to nemuselo stačit...

Napsal: 11/5/2005, 18:36
od Lord
ano problémem byla též rychlost letadla, když jste začali střílet tak než tam doletěli kulky letadlo už bylo někde jinde. Tuším, že nějakej matematik původem z Čech, začal vypočítávat pomocí nějakýho systému to aby se podařilo letadlo zasáhnout v dráze jeho letu, tento systém nakonec amíci úspěšně na svých lodích nasadili.

Docela by mě zajímalo jakou rychlost může člověk v letadle ještě vnímat 3 mach?
Kamikaze mohlo dosahovat asi 1 mach? 1000 km/h, kolik metrů za sekundu asi 280 m/s? za půl sekundy 140 metrů ... nebo tak nějak. Tak uznáte, že zasáhnout letadlo jedním flakem byl problém. Nejlepší pravděpodobnost mohl mít dvojče nebo čtyřče flaků a ještě za pomocí křížové palby. Ovšem spotřeba nábojů musela být obrovská.

Napsal: 11/5/2005, 21:18
od Atlantis
1000 nábojů je pořád levnější než jedna letadlovka nebo bitevní loď.:-))
Jeden Mach je 1200km/h a to mohl tak s Boží pomocí dosahovat Oka(třešňový květ). Jinak dle mě tak 800km/h bylo maximum. Ale i to je dost.
Já bych spíš i tak vsýázel na radary (amíci měli) a včasné zachytávání.

btw:Ten Čech asi žil v americe, že? Jinak by bylo američanům nad Německem velmi rychle hodně, hodně veselo. Takový systém mít Němci...

Napsal: 12/5/2005, 20:35
od Lord
no to určitě ano :) myslíš řízení podle radarů, počítače byly v té době v plenkách.
Ano ten Čech utekl před válkou do Ameriky. Pochybuji, že by pracoval pro Němce, byl to vlastenec a bral to částečně jako pomstu ... systém použit i v Evropě. Víc bližšího bohužel nevím, kdysi jsem o něm viděl jen jakýsi medajlonek, který byl zaměřen na něj a co dělal, žádný technický podrobnosti :)
Zajímal se o počítače a lze předpokládat, že to musel řídit a spočítat nějaký první počítač. On dodal jen myšlenku a algoritmus, možná i aplikaci do reálu, pracovalo na tom víc lidí.

Napsal: 20/5/2005, 07:28
od Ringhofer
Ohledně té dráhy kulek a letadla, to nebyl jen problém protiletadlových zbraní. I pilot ve stíhačce musel při míření předsadit, odhadnout dráhu střely a dráhu cíle. Nešlo to dělat ala sniper, tj dostat letadlo do středu zaměřovače a trefit. Tohle šlo praktikovat pouze, když bylo letadlo v ideální pozici, tj na šesté hodině cíle, letělo přibližně jeho drahou a bylo dostatečně blízko. také záleželo na konvergenci palubních zbraní, jejich typu atd... Jo, sundat letadlo byla docela alchimie......

Napsal: 20/5/2005, 09:44
od Bruno
Vidím Ringo,že ti to lítání prospieva :mrgreen:

Napsal: 20/5/2005, 10:28
od Atlantis
Navíc když jsem viděl, na jak velké (z jejich hlediska) cíle střílely. Já se občas divím, že vůbec něco trefily...

Napsal: 29/6/2005, 02:23
od Lord
Atlantis píše:To sice ano, ale však se taky Royal Navy držela hezky daleko nebo pomalu pod neprostupným pláštěm letectva (což už IMHO v letech 1942-1943 nebyl problém) Kdežto v Doverské úžině, kde není zas až tolik prostoru pro manévrování a která leží od letišť cca 15 minut cesty by to bylo o něčem jiném. Navíc bez letecké podpory... A každopádně už v první fázi šly ke dnu snad tři britské torpédoborce, když se pokoušely v úžině promenádovat. O konvojích nemluvě.
souhlas, torpédonosná letadla, to měla být ta taktika ...
Obrázek

Napsal: 29/6/2005, 02:35
od Lord
Existuje mýtus Anglie měla silné loďstvo ... vylodění by pro Němce skončilo fiaskem, protože by britské lodě zablokovali kanál La Manche.

Znovu opakuji, že pro Němce nebyl problém získat vzdušnou navládu nad kanálem v roce 1940.

Moje vize ... provést vylodění na úzké frontě, zajištovat plavební koridor letadly, ponorkami, naklást po stranách miny. Provést vylodění v Anglii.

Napsal: 29/6/2005, 16:18
od Melkor
Je sice pravda, že Luftwaffe by námořnictvu dokázala způsobit velké ztráty, ale Royal Navy vrhla do kanálu úplně všechny lodě, které byly v Anglii, tak si myslím, že by to ani Luftwaffe nezvládla.

Napsal: 29/6/2005, 17:03
od Granátník
Lord: no, nevim ...
Britske lodstvo je moc velke na to, bay ji Luftawaffe znicila ... musis aji pocitat s tim, ze by se do pripadne bitvy zapojila i RAF.
Pokud jde o ponorky ... v La MAnche zas neni tolik mista, aby mohly nerusene manevrovat ...

Napsal: 29/6/2005, 19:03
od trimin
To Lord: němci tu invazi neměli čím provést to co schromáždili pro případné vylodění nebylo invasní loďstvo, ale skrumáš všech možných lodí, které pro případné vylodění zas až tak moc nevyhovovaly. A s tou převahou luftwaffe bych to taky moc neviděl obávám se, že proti invazi by Anglie vrhla opravdu všechno co měla a nehrála by si na nějaké letecké oblasti.

Napsal: 29/6/2005, 19:45
od Nelson
Lord píše:Existuje mýtus Anglie měla silné loďstvo ... vylodění by pro Němce skončilo fiaskem, protože by britské lodě zablokovali kanál La Manche.

Znovu opakuji, že pro Němce nebyl problém získat vzdušnou navládu nad kanálem v roce 1940.

Moje vize ... provést vylodění na úzké frontě, zajištovat plavební koridor letadly, ponorkami, naklást po stranách miny. Provést vylodění v Anglii.


Chlape ty mi mluvíš z duše.
Vylodění v poměrně úzkém sektoru pod ochranou minových polí, stíhaček a štuk ale hlavně těsně po tom co se Britové stáhli z kontinentu. Kdyby si Němci pořádně prohlédli co všechno zbylo kolem Dunkerque, tak by pochopili, že Anglánům zbyly tak možná vařečky a polní lopatky.

A s tou silou Royal Navy to nebylo až tak horké. Měla sice společně s USA nejsilnější loďstvo ale zároveň musela udržovat flotily na celém světě.
Například v Gibraltaru byla Force H, Středomořské loďstvo v Alexandrii,skupina křižníků ve Freetownu, Britské pacifické loďstvo a samostatně dislokované křižníky ve střední Americe, v Indonézii, Austrálii a jinde.
V samotné Scapa Flow bylo maximálně tak pět bitevních lodí a bitevních křižníků, možná deset křižníků a dvě až tři flotily torpédoborců. Dalších několik menších skupin plavidel bylo dislokováno v britských přístavech.

A navíc nebyl problém do vod v okolí GB vyslat ponorky aby se samostatné skupiny lodí nemohly jen tak jednoduše vrátit bránit Anglii.

Napsal: 29/6/2005, 19:49
od Lord
Však jsem také říkal, že je důležité naklást miny. A také Němci by vrhli do kanálu tisíce letadel. Leopoldi na pobřeží by Angláni odstřelovaly. Ponorek v té době bylo stejně málo, aby mohli účinně bránit oba konce kanálu (asi 27).

Souhlas, že nebylo možné zničit celou RN. Mohlo být operačních tak 300 Štuk. He 111 a Do 17 byly efektivní pokud letěli nízko, ovšem zas zde bylo riziko zvýšených ztrát. Ju 88 byl dobrý kompromis, ale nebyly tak efektivní jako Ju 87, ovšem měly dobře rozmístěnou obranou výzbroj.

RN mělo mnoho bitevních lodí a kolem 80 torpédoborců. Luftwaffe by asi musela věnovat hodně času k ponořování relativně slabých torpédoborců. RN by se pokoušelo dostat do oblasti invaze asi v noci. To by jim umožnilo udělat si průchod. V případě odražení invaze by ztráty Royal Navy byly obhajitelné. RAF by rovněž RN pomáhala a odváděla od práce Luftwaffe.

Z německé strany mělo smysl kladení velkých minových polí a vytvářet tak hranice. Ovšem otázkou je zda by na to Němci stačili ?

Napsal: 29/6/2005, 23:41
od Atlantis
Pravděpodobně ano. Fáze jedna: Vyčerpat RAF (nikoliv blbým bombardováním Londýna ale masovými útoky proti 11. skupině a jejím letištím-neustálím-to si Luftwaffe mohla dovolit, 11. skupina nikoliv. Útoky od soumraku do úsvitu by ji do měsíce poslali k zemi)+kladení min podél La-Manského průlivu
Fáze 2: Zničení během jediného úderu dopravní sítě jižní Anglie, současné vyplutí německého "bitevního loďstva (hlavně Gneisenau a Schanhorst), ponorek a invazního loďstva
Fáze 3: Za vytvoření lokální nadvlády výsadek v oblasti Kentu s pomocí výsadkových jednotek a dobytí pobřežních opevnění. Následoval by (do 2 hodin) výsadek z invazních plavidel a zabezpečení předmostí.
Fáze 4:_ Zničení velkých plavidel RN pomocí letadel (alá svaz Z), malé by se přenechali Gneisenau, Schanhorstu a zbytku německého loďstva+pobřežním bateriím.
Fáze 5: Postup do nitra a obsazení Londýna

Napsal: 30/6/2005, 00:50
od Lord
Atlantis máš výborný operační schopnosti !!!