Vezmu to v rychlosti, začnu u Britů.
První akcí britských Hellcatů byla Operace Tungsten –
Operace Tungsten (3. duben 1944) byl úder z britských letadlových lodí na Tirpitz kotvící v norském Kaafjordu. Hellcaty dvou jednotek operujících z eskortní letadlové lodi HMS Emperor (D98) měly za úkol především zaútočit na postavení Flaku v oblasti cíle. Těmito jednotkami byly No 800 NAS (Naval Air Squadron) a No 804 NAS. Luftwaffe se neukázala, jediným ztraceným Hellcatem byl stroj ve kterém seděl S/Lt. Hoare (Novozélanďan) z No 800 NAS. Poškodil ho Flak, nouzově přistál poblíž mateřské lodi a byl vyloven.
Na řadu přišla série ofenzivních operací proti lodní dopravě u Norska, kterých se zúčastnila i HMS Emperor s Hellcaty na palubě. 26.4.1944 se odehrála Operace Ridge Able, během které byly potopeny 3 nákladní lodě u Bodo. Flak si vyžádal ztráty Hellcatů – zraněný S/Lt. Brine z No 804 NAS sice dokázal svůj poškozený F6F posadit na palubu Emperoru, ale zemřel ještě v kokpitu. Nevrátil se S/Lt. Roncoroni (No 800 NAS), byl sestřelen Flakem poblíž Bodo. Podařilo se mu nouzové přistání, následně byl vzat do zajetí.
Květen 1944 přinesl souboje britských Hellcatů s Luftwaffe. 8. Května, během další ofenzivní akce (Operace Hoops), byly Hellcaty napadeny skupinou Bf 109 a Fw 190 náležející do JG 5. Po boji byly Hellcatům přiznány 2 Bf 109 a 1 Fw 190. Sestřely nárokovaly S/Lt. Devitt (1 Bf 109), Novozélanďané S/Lt. Hoare a S/Lt. Scarves (1 Bf 109 ve spolupráci) a Lt. Richie (1 Fw 190). JG 5 ve skutečnosti ztratila 1 Bf 109G-6 (Fw. Berger) a dva Bf 109G-2 (Ofw. Otto a Uffz. Brettin). Němcům byly uznány 3 F6F, dva nárokoval Uffz. Hallstick a jeden Ltn. Prenzler. Hellcaty byly ztraceny dva, jeden z nic ještě před začátkem souboje následkem zásahu Flaku. Pilotem onoho Hellcatu sestřeleného stíhači z JG 5 byl S/Lt. Thompson.
14. května 1944 HMS Emperor a HMS Striker (ta Hellcaty nenesla) zaútočily svými palubními stroji na lodě u Rorviku (Operace Potluck Able). 18 Helcatů z Emperoru (9 od No 800 NAS, 9 od No 804 NAS) nachytalo poblíž cíle 5 He 115 z Küstenfliegergruppe 406 (piloti Oblt. Gramberg, Oblt. Zimmermann, Oblt. Ladewig, Ltn. Zarstens a Fw. Jänisch). Výsledek se dá odhadnout – všech 5 He 115 bylo rozstříleno (2 ve vzduchu, 3 po urychleném přistání na hladině). Vítězství nárokovaly S/Lt. Richie (1 He 115 + 1 ve spolupráci), Lt. Cdr. Orr (1 He 115 + 1 ve spolupráci), S/Lt. Hoare ( 1 He 115) a S/Lt. Hooker (1 He 115). V tomto případě nároky přesně odpovídají skutečným ztrátám. Při návratu z této akce na HMS Emperor byl S/Lt. Hollway nucen opustit svůj Hellcat na padáku (měl částečně vysunutý podvozek), nikdo ho již více nespatřil.
14. května 1944 to bylo naposledy, co se britské Hellcaty setkaly ve vzduchu s Luftwaffe.
18. června 1944 zanikla No 804 NAS, stroje i piloti přešly do No 800 NAS.
Další operací britských Hellcatů stojící za zmínku je vzdušná podpora spojeneckého vylodění v jižní Francii 15. srpna 1944 (Operace Dragoon). HMS Emperor, teď již pouze s No 800 NAS na palubě, se operace zúčastnila jen krátce (15. – 24. srpna). Hellcaty podnikly 252 operačních letů, převážně útoků na pozemní cíle na podporu pozemních vojsk. Z různých příčin přišla No 800 NAS za tuto dobu o 11 Hellcatů.
Poté se HMS Emperor přesunula v rámci svazu letadlových lodí do Egejského moře, kde útočila na lodní dopravu a německé posádky na tamních ostrovech a ostrůvcích.
V listopadu 1944 byla HMS Emperor se svými Hellcaty stažena z bojových operací na evropském bojišti a následně převelena do Indického oceánu.
Ještě jedna britská jednotka vyzbrojená Hellcaty se v Evropě podílela na bojových operacích – No 1840 NAS.
17. července 1944 se 18 Hellcatů No 1840 NAS zúčastnilo dalšího útoku na Tirpitz (Operace Mascot). Útok byl neúspěšný, Hellcaty operovaly z letadlové lodi HMS Furious.
22. – 29. srpna 1944 došlo k další sérii náletů na Tirpitz (Operace Goodwood I – IV), Hellcaty od No 1840 NAS byly opět u toho. Tirpitz byl lehce poškozen, Brity to stálo mimo jiné i 3 Hellcaty. Při Operaci Goodwood létala No 1840 NAS z HMS Indefatigable.
------------------------------------------------------------
Hellcaty ve slubách US Navy se podílely na jediné operaci proti Němcům, byla to již zmíněná Operace Dragoon. Dvě americké eskortní letadlové lodě měly na své palubě jednotky vyzbrojené F6F-5.
USS Tulagi (CVE-72) hostila VOF-1, což byla jednotka mající za úkol především řízení dělostřelecké palby z lodí. Na palubě USS Kasaan Bay (CVE-69) pak sídlila stíhací VF-74. Primárním úkolem obou jednotek byla podpora pozemních vojsk, jinými slovy útoky na pozemní cíle (mimo zmíněného navádění palby).
VF-74 na palubě USS Kasaan Bay během Operace Dragoon.
19. srpna 1944 zahlédla čtveřice F6F z VOF-1 tři He 111, kvůli nedostatku paliva ale Američané nemohli zaútočit (dva Hellcaty dokonce musely sednout kvůli stavu paliva na HMS Emperor). Později téhož dne se piloti VOF-1 přece jenom dočkali – Lt. Pouncel a Ens. Wood sestřelili jeden He 111 ve spolupráci, Ens. Robinson si připsal další He 111. Ens. Wood měl šťastný den, protože o chvíli později si na své konto připsal další sestřel He 111.
Také VF-72 ten den skórovala – Lt. Cmdr. Bass ráno sestřelil jeden Ju 88, odpoledne Lt. Castanedo a Ens. Hullard společně poslali k zemi Do 217.
21. srpna se stali obětí Hellcatů VOF-1 tři Junkersy Ju 52 nedaleko Marseille. Dvě „Tante Ju“ si připsal Lt. Olszewski, jeden sestřelil Ens. Yenter. Byl to poslední boj amerických F6F proti Luftwaffe.
F6F-5 od VF-74 zachycený během Operace Dragoon.
Hellcaty US Navy podporovaly Operaci Dragoon dva týdny, během této doby měly zničit 825 vozidel (a dalších 334 poškodit) a znehybnit 54 lokomotiv. Nebylo to ovšem zadarmo – VOF-1 a VF-74 ztratily dohromady 17 Hellcatů a 7 pilotů, mezi nimi byl i jeden z vítězů nad Lufwaffe, Lt. Cmdr. Bass.
Pro úplnost ještě zmíním, že během Operace Dragoon se na Korsice nacházela odloučená jednotka nočních stíhačů od VF-74 létající na F6F-3N.