Stránka 2 z 4
Napsal: 16/2/2009, 13:04
od Pátrač
Destroyman - já to tušil ale nebyl jsem schopen to dohledat. Děkuji za skvělé info a já to v textu upravím.
Napsal: 16/2/2009, 16:28
od Destroyman
Vallun: Jo, to je dost dobře možný. Kila byly stavěný tak, aby se později přestavět daly.
Pátrač: Já bych řekl, že nic přepisovat nemusíš. Vždyť to máš v podstatě správně. Ale dělej jak myslíš - beztak je to fuk. Stejně se ve všech těch ruskejch projektech, subprojektech, přestavbách a přezdívkách nedá orientovat, je to strašnej hokej. Řekl bych, že soudruzi v SSSR se asi důsledně řídili pravidlem č. 2 Cimrmanova inspektora Trachty: "Mezi podezřelé je nutno vnést zmatek."

Napsal: 16/2/2009, 16:31
od Pátrač
Destroyman - je to fuk. Ale když už si někdo dá práci, celé si to přečte a napíše relevantní dopřesnění, je potřeba na to dopřesnění reflektovat. O tom to je - nikdo neví všechno a když ten článek může být přesnější , proč to neudělat.
Napsal: 16/2/2009, 17:31
od rabo
ale snad díky exportu do Polska se jí říká také „Varšavjanka“
Tento neofic názov získala preto, lebo sa mala stať hlavnou konvenčnou ponorkou nám. síl krajín "Varšavskej zmluvy" , ale to je len taká pikoška.
Inak Pátrač tradične pekná práca.
Napsal: 24/2/2009, 10:33
od Hektor
Ad Kilo: Slúžia u všetkých spomenutých a túži po nich aj Venezuela.
Napsal: 3/3/2009, 13:24
od Pátrač
Destroyman - provedl jsem opravu podle Tvého postu, když budeš mít čas mrkni jestli je to OK.
Napsal: 3/3/2009, 14:39
od Destroyman
Jestli je to OK, to nevim. Ale je to tak, jak si myslím, že to OK je.

Napsal: 3/3/2009, 14:56
od Pátrač
Děkuji a kdybys na něco zajímavého u Polské lidové Maríny narazil, klidně to sem dej. Já jsem nedokázal nic najít - chtěl jsem alespoň nějaký obrázek, třeba Orzel ale mrtvo.
Napsal: 3/3/2009, 15:44
od Destroyman
Proč ne? Orzel je třeba tady. Společně s vlajkovou lodí švédských pobřežních sil - minolovkou Visborg.

Napsal: 3/3/2009, 16:34
od Pátrač
Ale vida, smekám, já jsem cosi objevil na Válce ale nemůžu vytěžovat jejich články - a autor se mi neozval. Takže děkuji.
Destroymane ale že jim to spolu sluší, viď?
7. divize "námořní pěchoty"
Napsal: 6/4/2009, 16:53
od autor
O historii, organizaci i výzbroji 7. Lužické výsadkové divize Polské armády se více dozvíte na :
http://armada.vojenstvi.cz/povalecna/ctenari/1.htm
autor
Napsal: 6/4/2009, 17:52
od Pátrač
Autor - pane kolego, to je zajímavý odkaz. Děkuji za sebe i ostatní - co nám nabídnete příště?
Napsal: 6/4/2009, 20:02
od kopapaka
7. divize námořní pěchoty, velitelství v přístavním městě Gdaňsk, vyzbrojená plovoucími tanky PT-76. Musela mít i nějaké obojživelné transportéry

U nás OT-62, v Polsku TOPAS...
Napsal: 6/4/2009, 21:26
od Pátrač
Já věděl že někdo bude vědět. Takže v pohodě. Nejsem si ale jistý ale myslím si, že termín TOPAS se běžně používal i u nás. Nebo se pletu? Asi ne kolego.
Naše armáda měla ve výzbroji určitý počet celkově - 104 kusů sovětských obrněný transportér BTR - 50PK. Byl zařazeny u motostřeleckých pluků tankových divizí. Nebylo jich moc - v roce 1966 jich bylo to výše uvedené množství.
Jejich rekonstrukcí pak u nás vznikl OT -62 TOPAS čili transportér obrněný pásový střední. Na první phled se od BTR - 50 lišil tím, že sovětský vzor měl půlválcovou věžičku pouze na levé straně vozidla a naše varianta pak byla symetrická a stejnou věžičku měla i na straně pravé.
Naše lépe jezdila jak na silnici tak i v terénu, byla lépe vybavena pro činnost v zamořených prostorech. Do roku 1968 jich bylo vyrobeno a do sestav naší armády zařazeno 890 kusů.
Jak se zdá podle Tvé fotky tak to nebylo všechno, další asi nedohledatelný počet jich skončil v zahraničí. Velmi mě těší, že elitní námořně výsadkové útvary Polské lidové armády byly vyzbrojeny naší technikou.
A je to pěkná fotka.
Napsal: 6/4/2009, 22:10
od kopapaka
Ono je to trošku jinak, stejně jako u OT-64 šlo o spolupráci při vývoji i výrobě. Později se některé verze dost lišily, ale to už jsou modernizace, atd. Je jen škoda, že ta spolupráce nepokračovala dál...

Ty dva obrázky, to je Polská zmodernizovaná verze TOPAS-2AP.
Vyšší výkony vznikly díky montáži turbokompresoru na motor, výkon se zvýšila 300 ks ( BTR-50 240 ks ),
max. rychlost na 60 km/h ( 45 km/h ).
Napsal: 6/4/2009, 23:46
od Milda
Raytheone, sice pozdě ale... Na Mimoň jsme jezdili často, jak na střelby tak na různá cvičení s T-55kama. Až nám to lezlo na nervy. Rok 69-70. Kopo, když jsem se vrátil z PŠky, tak jsem ihned jel na divizní cvičení, (Doupov) a tam mě kámoš, bigoš z přijimače svezl v noci asi Topasem po rozbité šotolinové silnici, ovšem to byl neuvěřitelný fofr!

Hlásil mi, že jede 95km/hod. Nevím, jestli nekecal,(nebo měl ,,poštelovaný čerpadlo) ale přes takové díry jet nadoraz, měl to prostě v rukách. Bezva mašina. O tý rychlosti se nehádam Kopo.
Napsal: 7/4/2009, 21:37
od kopapaka
Asi?
Jak to vypadalo?Pochybuju, že by to OT-62ka zvládla i s poštelovaným motorem...
I když,pokud si předstovím jízdu v čemkoliv podobném na plno, po rozbité cestě, rychloměr mimo rozsah,...
Napsal: 8/4/2009, 06:34
od Pátrač
Tak i tak je to párada, pěkné fotky. Měl bys něco víc k dané technice? Nečekal bych že toto téma může takto ožít. Dobrá práce.
Válečné plány PLA
Napsal: 9/4/2009, 18:01
od autor
Napsal: 9/4/2009, 20:31
od kopapaka
Měl bys něco víc k dané technice?
Co by tě zajímalo? Můžu něco pohledat, ale nevím co a kdy se zadaří...
Poláci měli i ASU-85, ale to až v článku ( až ho dodělám ) .
A ještě Polské PT-76ky...
