Stránka 2 z 2
SMS a MS
Napsal: 21/12/2009, 14:06
od caba
SMS a MS jsou jiné mostní soupravy.
SMS pochází z 50 let a je pontonová, posléze ji nahradila PMS
MS je "lehká" mostní souprava max délka 21 metrů nostnost 20tun. Jednoduše stavitelná. Stavěl jsem ji ve čtyřech lidech s jeřábem cca 1 hodinu.
Napsal: 26/12/2009, 11:19
od knezdub
To Caba: Pamatuju si dobře, že hlavní rozdíl, mezi TMS a MS je v tom, že u TMS jsou všechny spoje šroubované a u MS jsou jednotlivé pole spojeny pomocí čepů pro rychlejší montáž?
Napsal: 26/12/2009, 12:36
od komisař
To CABA : máš pravdu neověřil jsem si informaci z více zdrojů. Napíšu více o obou.
Napsal: 31/12/2009, 15:53
od Sawyerik
Přesně tuto konstrukci pánové použila ČSLA v Ostravě v r. 1976(?) pro provizorní přemostění řeky Ostravice po výbuchu Mostu Pionýrů v důsledku úniku koksového plynu. Byla určena jen pro MHD. Postatvili ji během několika týdnů (4-5?) a spolehlivě fungovala celé roky, než byl postaven nový most (cca 10 let) a na něj navazující komunikace. Uměla by to dnešní AČR?
Napsal: 31/12/2009, 16:28
od kopapaka
Tak oni by si dnes zaplatili firmu, která má mosty po armádě...
Ale podle toho ce je výš by to snad měla zvládnout...
Napsal: 31/12/2009, 18:15
od Sawyerik
Třeba by to zvládla. Včetně zaarmování a vybetonování pilířů. Otázkou je za kolik. Tehdy za to možná ženijní důstojníci dostali cílovou prémii a záklaďáci prodloužení vycházky nebo dokonce opušťák. A použitý materiál byl z armádních zásob.

Re: TMS - Těžká mostová souprava
Napsal: 14/12/2014, 14:58
od IgorT
Tie naše armády budú asi musieť riešiť premostenie takto!

-
