Stránka 2 z 3

Napsal: 27/7/2010, 21:11
od Vladimír
RAYTHEON píše:Pro boj s námořním pirátstvím má ponorka jeden zásadní handicap, absenci kloudného stožáru s ráhnem, na jaké se podle odvěkého práva polapení piráti věšeli.
To by se dalo vyřešit poutky na věži a ponorem do hloubky 200 m.

Napsal: 27/7/2010, 21:18
od RAYTHEON
to Vladimir


To by se dalo vyřešit poutky na věži a ponorem do hloubky 200 m.

Svým založením jsem tradicionalista a takovéto novoty zásadně odmítám. Ráhno ničím nenahradíš a vhodný provaz se na palubě najde vždy. Navíc má takováto exekuce výchovný účinek na posádku.

Napsal: 27/7/2010, 21:25
od Pátrač
Kolegové jste mimo boj. Nedávno jsem četl, že na jedné piráty napadené lodi se námořník bránil svojí legální zbraní a jednoho piráta postřelil. Krátce na to byla pirátská osádka zajata. Postřelený podal na námořníka žalobu a vyhrál.

Tyto piráty nikdo nikdy věšet nebude - naše psudohumanita a neschopnost pojmenovat pirátsví pravým jménem - tedy zločinem pirátství skončí velkou ostudou. Všichni se jen třesou aby náhodou neporušili lidská práva útočníků, vyděračů a někdy i vrahů.

Napsal: 27/7/2010, 22:12
od tomas
tak teda pevne verím, že máte pravdu, a velitelia NATO vedia čo robia, keď tam ponorku posielajú. Snáď by som ešte len spomenul, čo som našiel na nete (http://www.bbc.co.uk/news/10382470), a síce že oficiálne má ponorka plniť prieskumné úlohy v oblasti Adenského zálivu.
A k tým pirátom, osobne si myslím, že buď aspoň v niektorých prípadoch ozaj nevedia, na akú loď útočia, alebo sú fakt trúfalí, keď útočia nafukovacími člnmi na torpédoborce :) (čo samozrejme nevylučuje možnosť precíznych útokov v iných prípadoch...)

Napsal: 28/7/2010, 05:51
od Vladimír
RAYTHEON píše:
Svým založením jsem tradicionalista a takovéto novoty zásadně odmítám. Ráhno ničím nenahradíš a vhodný provaz se na palubě najde vždy. Navíc má takováto exekuce výchovný účinek na posádku.
Možná by stačila nějaká zesílená anténa. Podobně jako v Afgánistánu používali jeřáb. Dát smyčku na krk a vyzvednout. :-?

Napsal: 28/7/2010, 07:04
od Pátrač
Nebýt to tady hospoda tak bych vám ty morbidní nápady smazal. Po té, co jsem si přečetl knihu Historie trestu smrti jsem na podobné věci citlivý.

Napsal: 28/7/2010, 07:36
od Miroslav Comorous
Mě by spíše zajímalo, zda a jakým způsobem mnohonárodnostní námořní síly koordinují svoji činnost v oblasti. Nějak si nedovedu představit spolupráci čínských, ruských, francouzských, německých a amerických plavidel.

Napsal: 28/7/2010, 07:41
od Tkuh
Pokud si to dobře pamatuju, tak v době kdy tento problém začal stoupat do výšin povědomí světové veřejnosti, tak bylo "loďstvo EU" řízeno brity, ti se navíc určitě dobře domluví s američany a to je asi všechna spolupráce, jakou tam uvidíš. Snad si to pamatuju dobře a s ničím si to nepletu.

Napsal: 28/7/2010, 12:08
od Vladimír
Veškeré úvahy, jak bojovat proti pirátům na moři jsou bezvýznamné. Je třeba mít dostatek ochoty a utnout přímo hlavu. Tedy dostat se k těm, kteří z toho mají největší profit, financují plovoucí základny, prodávají ukradené zboží a tak podobně. Pokud nebudou příjemci výkupného a velkoobchodníci s ukradeným zbožím, tak se řadovým pirátům nevyplatí vyplouvat.

Napsal: 28/7/2010, 14:01
od Mantra
Ač je to s podivem,tak i my jako suchozemský stát se podílíme na řízení této operace z Anglie. Máme na velitelství několik osob........

Napsal: 28/7/2010, 14:04
od cernakus
Ona ta Holandská ponorka v Adenském zálivu je spíše opravdu propagační akce. A to logistická.

Nedávno jsem se na jiném fóru přel, jak se vlastně dostanou Izraelské ponorky do Perského zálivu, když jen tam doplout je oříšek. Tyhle ponorky mívají při 10 uzlech dosah něco kolem 6000 nm (plus minus) a pokud má plout ponořená, onu rychlost moc překonat nemůže kvůli šnorchlu. Rozhodně může zapomenout na pohodlnou cestovní rychlost 25 uzlů ponorek jaderných.

Takže sakum prásk pokud to z google earth odečítám dobře, od břehů Nizozezmí do adenského zálivu to je cca 9000 km (cca 5000 nm) a při 10 uzlech to je 500 hodin plavby, plus nejméně 2x doplnění paliva a proviantu (nejméně 24 hodin) odhadem tak 22 dnů tam a 22 dnů zpět. Přitom všechny tyhle ponorky mají dobu mise max měsíc nejen kvůli zásobám, ale i psychice posádky. Takže jen na cestách stráví o 50% více času než je běžná mise. Pokud tam mají být více než symbolem, měli by tam alespoň měsíc zůstat.

Takže buď vymění posádku na moři (to se mi zdá nepravděpodobné) a nebo bludní holaňdané dostojí jménu svých předků.

Klobouk dolů před nimi.

Napsal: 28/7/2010, 14:09
od Vladimír
Mantra píše:Ač je to s podivem,tak i my jako suchozemský stát se podílíme na řízení této operace z Anglie. Máme na velitelství několik osob........
Bývávaly doby, kdy jsme nebyli jenom suchozemským státem. Například velitelé ponorek C. a K. Kriegsmarine Holub a Hudeček by mohli vyprávět, nemluvě o strojnících a dělostřelcích bitevních lodí a křižníků téhož námořnictva.

Napsal: 28/7/2010, 23:08
od El Diablo
Pátrač píše:Kolegové jste mimo boj. Nedávno jsem četl, že na jedné piráty napadené lodi se námořník bránil svojí legální zbraní a jednoho piráta postřelil. Krátce na to byla pirátská osádka zajata. Postřelený podal na námořníka žalobu a vyhrál.
Nějaký link? Jinak se mi to jeví spíš jako UL...

Nizozemská ponorka u somálských břehů

Napsal: 29/7/2010, 13:27
od Johan
Ono-s těmi lidskými právy pirátů to není až tak jednoduché. V podstatě záleží na tom, kdo-že je lapne. Když si to nadupali na Rusy, tak to pro ně mělo zrovna dóst osudovej průběh.

Rusové je chtěli soudit doma a ... jaksi ... po svém. Ochránci lidských práv spustili mohutnej pokřik. Tak rusové piráty pustili ... přesně podle mezinárodního námořního práva.

Vyložili je v 1/2 cesty k Suezu. Do jejich (pirátů) gumovýho člunu. A odebrali jim (v tom je finta fň), tak-jak stanoví mezinárodní námořní právo, vše co by Somálci mohli použít k piraterii. V ruském pojetí to byly i motor a navigační vybavení. Následně jim poskytli potřebný proviant-tedy pecen chleba a vědro sladké vody. Pak odpluly znovu patrolovat v oblasti.

Když se referujícího ruského námořního kapitána, na tiskovce, vyplesknutej novinář zeptal: "A co se stalo s piráty?" Tiskový mluvčí, bez hnutí brvou, odpověděl:"Předpokládám, že zemřeli. Buď utonuli, nebo hladem a žízní."

Napsal: 29/7/2010, 15:56
od tomas
ešte k tej ponorke: podľa wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Walrus_class_submarine) by ponorka mala pôsobiť v tesnej blízkosti pobrežia, a tam sa venovať SIGINT, prípadne sledovať pohyb plavidiel. Ak teda piráti používajú komunikačné prostriedky, ktoré sa dajú odpočúvať potvrdzuje to mienku kopapaka a iných o úrovni pirátskych útokov

Napsal: 29/7/2010, 16:33
od 950
Jsem pro propuětění. Okamžitě, tedy rovnou přes palubu!!!

Napsal: 10/8/2011, 20:47
od Sawyerik
Pánové nakolik je to pravdivé netuším. Nicméně pokud je to pravda, asi málokdo uroní slzu. Přišlo mi to mailem s tímto textem:
Video bylo natočeno komandem ruského námořnictva na somálské
pirátské lodi nedlouho poté, co piráti ukořistili ruský ropný tanker.
Námořnictvo Evropské Unie, které v těchto vodách hlídkuje, nezasáhlo, protože se obávali, že při zásahu budou oběti
(pokud vím, oni vlastně nesmí když je již loď obsazená). Ruské komando tedy zasáhlo, osvobodilo své druhy a loď s ropou. Pak piráty umístnili na zádi jejich vlastní lodi. Prohledali pirátskou loď a zdokumentovali zbraně a trhaviny. Po opuštění pirátského plavidla ho vyhodili do povětří i s připoutanými zbývajícími piráty.
Komando potopilo pirátskou loď s piráty samozřejmě bez jakéhokoliv soudu, právníků atd. Použili k tomu protipirátské zákony z 18. a 19. století, kdy kapitán má právo naložit s piráty podle vlastního uvážení. Obyčejně byli pověšeni.
Výsledek: Ruské olejářské lodě nebudou zcela jistě v budoucnu napadány somálskými piráty.


http://true-turtle.livejournal.com/85315.html

Napsal: 10/8/2011, 21:07
od jersey.se
S Rusy v práci i mimopracovně přicházím deně do styku a potvrzuji že oni ještě nejsou zkažení evropským pseudohumanismem, proto video považuji za autentické. Piráti dostali co zasluhují, přestože problém Somálska je složitější. Nechápu tu zdrženlivost evropských posádek vojenských plavidel, protipirátské zákony jsou jasné a stále platné a každý kdo se plavil na moři ví že pravomoci kapitána, byť i jen pouhé závodní plachetnice jsou značné a mnohdy se opravdu mohou týkat života a smrti...

Napsal: 10/8/2011, 21:11
od skelet
buď kapitánem EU/USA válečné lodi a nařiď něco takového.. do 48hodin jsi odvolán z funkce, do 72hodin jsi zpátky ve svém státě, do jednoho měsíce jsi před soudem, že vraždu.
No a mezitím média zničí celou tvojí rodinu, že se budou muset odstěhovat někam daleko..

Napsal: 10/8/2011, 21:21
od jersey.se
Třeba by to tak nebylo. Možná už se veřejné mínění posunulo. Zjistit se to dá jediným způsobem, ale to dá možná kapitán před penzí který nemá rodinu. Kdo ví...