Stránka 2 z 2

Napsal: 12/2/2011, 17:39
od Hans S.
Otázka je, jestli se Británii mohlo povést to, co o pět let později Německu s He 162. A druhá otázka je, jestli je slovo "povedlo se" na místě :)

Napsal: 12/2/2011, 18:10
od skelet
vzhledem k tomu, že Krupp svého času všechno obšlehnul v Británii tak není důvod proč ne :lol:

Napsal: 12/2/2011, 18:31
od Farky
Pokud by se podařilo Britům vyzbrojit Milesem M.20 první operační jednotku řekněme v lednu 1941, byl by to obrovský úspěch. V polovině září teprve vzlétl prototyp, který měl nebezpečnou vývrtku. Pak nějaký čas na překonstruování zadní části trupu, nějaký čas na připravení sériové výroby, nějaký čas než by se výroba vůbec rozběhla. Pak první letadla k jednotkám, další čas by trvalo než by se staly operační.
Kdyby byl Miles M.20 opravdu potřeba z důvodu nedostatečné výroby Hurricanů a Spitfirů (to znamená že by nebyly ani nahrazovány ztráty), stejně přišel pozdě. Kritická fáze Bitvy o Británii už v podstatě skončila a kdyby ji RAF nezvládla (a M.20 by byl potřeba), došlo by k vylodění ve VB a její nevyhnutelné porážce. To letadlo prostě nemohlo v případě potřeby Británii v roce 1940 "zachránit".

Napsal: 13/2/2011, 01:22
od kacermiroslav
Já myslím, že v roce 1940 si ještě všichni dobře pamatovali, jaká situace panovala za WW1. A vzhledem k tomu, že USA v té době nebyli ve válce, tak se Británie musela prostě spolehnout na zajištění vzdušné obrany tímto nouzovým stíhacím letadlem, pokud by nebylo jiného zbytí. Prostě chystali se na to, že se bude opakovat opotřebovací První světová válka, včetně německé blokády britských pobřežních vod. Z toho důvodu měl projekt M.20 smysl. Alespoň tedy můj názor. To jakými kroky dále vývoj války (i techniky) postupoval, to si asi v té době mohl málokdo představit a také na hodnocení německé "bleskové války" bylo ještě docela brzo. Nebo spíše málo času...

Napsal: 11/3/2012, 17:38
od ringlett
Hlavním důvodem pro nevýrobu tohodle letadélka byl nedostatek motorů pro které byl konstruován, počítalo se s dodávkymi od ledna 1941, se strojem bylo uvažováno pro pokročilý výcvik pilotů. Motory Merlin XX však připadli hlavně pro výrobu, technologicky už zaběhnutého Hurricanu Mk.II a pro připravovanou výrobu bombardérů, navíc pro výcvik se podařilo uvolnit dostatek Hurricanů prvních serií, k výcviku přešel Battle ...
Prostě se objevil pozdě, také požadavek Admirality byl zamítnut a námořní verze se nestavěla, vznikl Fulmar.

Napsal: 12/3/2012, 00:42
od Jester
Možná by se našel ještě jiný důvod pro nevýrobu M-20.

Británie měla na začátku WW2 celkem oprávněné obavy z námořní blokády. Hliník a jeho slitiny přijížděly po vodě a přerušení dodávek by automaticky znamenalo konec výroby Spitfirů a omezení produkce Hurricanů. M-20 by byla zaváděna jako stíhačka opravdu nouzová, zkonstruovaná pro situaci, kdy by už nic než dřevo na Ostrovech nezbývalo.

Nakonec ale dopadlo vše jinak. Nedostatek hliníku v průběhu BoB vlastně nikdy nenastal, občasné výpadky námořní dopravy nahrazoval nepravidelný, ale celkem slušný import kvalitního leteckého duralu z Německa :) RAF po celou dobu BoB nepociťovala nedostatek strojů, kriticky chyběli piloti.

Jak je uvedeno výše: M-20 výkony nepatrně překonával Hurricane, který byl ale zaběhnutý na lince i u perutí. Spitfire se stejným motorem nabízel podstatně lepší výkony mimo doletu, ovšem na ten se při obraně vlastního území až tak nehraje. Zavádět nový typ s minimálním vývojovým potenciálem v situaci, kdy materiálu pro výrobu již užívaných strojů je dostatek, nemělo smysl.

Napsal: 12/3/2012, 10:03
od kacermiroslav
Přesně shrnutí od Jestera. Prostě Britové měli v záloze kompletně zpracovaný projekt, který mohli kdykoliv podle potřeby (nedostattku surovin) spustit, a řešit tak nedostatek surovin s potřebou letecké ochrany Ostrovů. V tomhle případě smekám nad tím, jak byli na tuto alternativu připraveni (jak rychle by naběhla sériová produkce, v jakých množstvích a kvalitě, tak na to nedokážu odpovědět).