cover72 píše:Zpracované je to nepochybně dobře, zvláště česká strana má báječné detaily včetně komunikace (Operace Longbow byla z tohoto pohledu pošušňáníčko) - ale já jednoduše
nemohu číst, jak jsou stroje 4. generace sundávány našimi stroji generace 3. nebo jak jsou F-111 sestřelovány jedna za druhou, zatímco obdobné Su-24 na obdobných misích vždy přežijí bez škrábnutí. Na to prostě nemám schopnosti, stejně jako se nedovedu dívat na ty americké akčňáky, které si nedělají legraci ze sebe sama. A tak za sebe říkám - škoda.
No...to že se na to nemůžete koukat je jedna věc.Druhá věc je ale jaký je reálný stav.I když se tu můžeme sáhodlouze bavit o kvalitách letounů čtvrté generace tak je tu zásadní problém.A tím je skutečnost že americké letouny čtvrté generace "udělal" až rok 1991 kdy byly do jejich výzbroje zavedeny střely AIM-120 (o jejichž bojových úspěších lze třeba v případě války v Jugoslávii mít dosti zásadní pochyby).Jaká byla situace do té doby?Prakticky jedinou zbraní letounů NATO pro vzdušný boj jsou střely AIM-9 Sidewinder a to s výjimkou F-15, francouzských Mirage 2000 a britských Tornad F.3 které nesou každý po čtyřech střelách AIM-7 Sparrow/Skyflash respektive jedno či dvou Matra R-530 u Miráží.A tady se nám to poněkud komplikuje protože síly jsou více než vyrovnány střelami R-23 a R-27 na letounech MiG-23 a MiG-29 přičemž střely AIM-9 jsou kompenzovány jednak střelami R-3 na MiG-21 ale na témže stroji i až šesti střelami R-60 (spolu s MiG-23) a trumfem v podobě R-73 na MiG-29 což dost dobře "výhodu" letounů 4.generace poněkud nabourává.Jistě, dá se namítnout že můžou používat radary s dalekým dosahem jenže problém je jednoduše v samotném faktu že jediné k čemu si tak pomohou je lepší informovanost protivníka (který se tak bude moct lépe připravit).Dostřel AIM-9 nebo AIM-7 to nijak neovlivní stejně jako fakt že bojovat se bude na vidovou vzdálenost a tedy způsobem na který bylo letectvo ČSLA cvičeno i reálně celá léta a s nímž mají jeho posádky vzhledem k neustálým třenicím o vzdušný prostor nad západní hranicí bohaté zkušenosti).Naopak ČSLA má vzhledem k charakteru bojů obrovskou výhodu - bojuje nad vlastním územím takže každý sestřelený letec, který to přežije může být znovu nasazen, bojuje pod vlastní vojskovou a strategickou PVO (Strelami počínaje, Vegami konče) a má možnost poměrně dosti pohodlné volby místa přepadu nepřítele (než se nad německem zformuje, může pozemní velení pohodlně určit jednotky a směry určené k napadení formací - což nevíc podporují podstatně tvrdší normy VS ohledně hotovostí - z klidu do vzduchu to bylo osm minut, z hotovosti no.2 jen za čtyři - NATO téměř dvojásobek).Takže bych rozhodně nad letouny 4.generace nijak zásadně nejásal.Jejich čas jistě přijde ale mají na něj ještě dva roky čas.Ostatně nezapomínejme na jednu zásadní věc - ČSLA je v obraně a její stíhačky jsou plně vyzbrojeny pro protivzdušný boj.Na druhou stranu taková F-16 NATO táhne mimo svých 4 střel AIM-9 třeba i podtrupový bak a nějakých šest bomb a pokud se ji stíhačům podaří donutit shodit je mimo jejich cíle, je jejich strategický úkol splněn.
Mimochodem co se týče těch F-111 vs Su-24 tak do má několik zásadních problémů.Jednak Su-24 to rozhodně nepřežívají bez škrábnutí a druhak jde o metodiku jejich nasazení.Kdy útočí F-111 - za dne, sice s doprovodem ale jinak prakticky čelně na připravenou velmi hustou obranu nepřítele včetně stíhaček a prostředků PVO.Jak útočí Su-24?V noci, obvykle za velmi ztížených povětrnostních podmínek (a tady se hraje na meteorologické limity které jsou u Su-24 podstatně dál než třeba u F-16 nebo Mirage), na obranu jejíž pohotovost je dosti sporná (jak silná myslíte bude obrana Paříže v případě že se nad ní zjeví Fencery, které předtím prolétly v krytí těsně kolem hranice se Švýcarskem?myslíte že stejně hustá jako třeba v Praze či Plzni které jsou plně mobilizovány pro protivzdušnou obranu a u nichž je na kdejaké rovné střeše či plošině postaven kulomet, složeny Strely nebo postaveno dvojče třicítek tvořící palevnou přehradu proti nízko letícím bombardérům o lehčích systémech PVO nemluvě?) a s výzbrojí a podporou (trb, 7.vpzu,...) schopnou si cestu prorazit (ano, uvědomuji si zásadní nedostatek v tom že jsem nepopsal výzbroj každého jednotlivého bombardéru včetně zajišťovacích skupin SEAD, etc.).Ne že bych v tomhle chtěl nějak zásadně stranit "našim" Su-24 ale tohle srovnání je už statisticky dost silně nakloněno v neprospěch F-111.
rabo píše:Ale Cover, no tak. To to nie sú príbehy na ktorých sa pracovalo strašne dlhú dobu a niktoré "veci" sú tam naozaj "umelecky" stvárnené. Netreba to brať ako "ako by to vyzeralo " . Ja zase môžem uviesť, že mi tam chýbala navádzaná munícia pre "naše" letectvo a to sme ju mali - CH-25L. O SU-24 ani nepíšem, tá by mala nakvačkané iné maškrtky. V tom čase sme už disponovali aj S-300PMU, Osami, BPL Rejs a iné. Nezachytil som ani použitie Konkursov na BVP-2, našich systémov REB...
Tanky 3. a 4. generácie. Nie sme v púšti. Tu sa môžu stretnúť aj na vzdialenosti do 1 km a tam sa niektoré rozdieli mažú a skôr ide o to kto skôr vystrelí.
No a najpodstatnejšia vec, "my" sme skoro sami, ale NSR má výraznú podporu USA,GBR,FR.
Čo by bol ak, by ZSSR zablokovalo námorné spojenie Európskych krajín NATO a USA. Došlo by ku krátkemu rozhovoru "medzi štyrmi očami" ZSSR a USA , ktorých výsledkom bude, že USA a ich mimo Európsky spojenci nebudú dotknutí, ale Európu berieme, lebo je riziková, nestabilná a spôsobuje samé veľké konflikty. Plus, budeme spolu hospodársky spolupracovať viac ako doteraz. Dáme určité ekonomické a občianske slobody na dobitom území. Samozrejme nikto nechce atomovú apokalipsu a Európa je hodená cez palubu.
T-72M1 sú doplnené / nahradené T-72B, T-64BV,T-80BV,T-80U/UD. Letectvo o Mig-29, Mig-25, Mig-31, SU-25,SU-24 a SU-27 , TU-22,95...PVO - S-300PM, PVOS-S-300V,Buk,Tunguska...a ďalšie, v ČSLA neznáme bojové systémy.
Nebo Európy zakryjú IL-76 s výsadkármi. Ako by to vyzeralo potom ?
Rabo, toto skutečně nejsou rekonstrukce "jak by to vypadalo" už proto že v porovnání s reálnou ČSLA z roku 1989 nesedí typy (což je dáno předchozím "poněkud odlišným" vývojem).11.slp tak místo jedné letky MiGů-29, jedné letky MiGů-23 a jedné letky MiGů-21 je kompletně přezbrojen na MiGy-29 (což byl i původně plánovaný stav dosažení), 1.slp nemá dvě letky MiG-23ML a jednu letku MiG-21 ale rovnou tři letky MiG-23MLD (o těch bylo dle mých informací a zdrojů uvažováno, přednost se dala MiGům-29 pro 11.slp a následně i pro 9.slp - nerealizováno), 8.slp je přezbrojen MiGy-23MF a ML místo reálných MiGů-21 (po přezbrojení 1.slp a 11.slp se měl stát jejich provozovatelem), létají u nás Su-24 (ty se u nás dokonce předváděly, nakonec jejich nákup zhatily smlouvy o redukci zbraní ve střední Evropě a místo nich se kupovalo více Su-22),...Skutečně je třeba pohlížet na věc ne z "reálného" pohledu ale z pohledu "reality" RZ, tedy situace kdy existuje velice silný tlak na podstatně rychlejší obměnu a modernizaci výzbroje našeho letectva (což je jednak dáno bojovými ztrátami a druhak podstatně většími bojovými zkušenostmi) a hlavně ekonomické poměry státu vypadají díky různým smlouvám o "pomoci a zabezpečení" dosti odlišně od reálné situace takže stát si to může dovolit (nicméně je třeba konstatovat že sktuečným bodem obratu je rok 1992 a (právě v reakci na rok 1989) zahájení restrukturalizace a obrovského posílení ČSLA - o tom ale někdy příště protože to by bylo na samostatnou diskusi).Co se týče tebou jmenované výzbroje, Su-24 jsem myslím už vysvětlil (použití naváděné munice včetně Ch-29L na Su-24 a Su-22 je samozřejmostí, jmenoval jsem pro stručnost pouze opravdové "špeky" protože v případě popisu výzbroje a cílů každého jednotlivého letadla by text byl mírně řečeno nečitelný), se S-300 se to má tak že jejich zavedení do plného provozu (v roce 1989 tu dle mých informací ještě nebyla kompletní souprava) bylo i v reálu až v roce 1990 (v RZ jsou jimi následně přezbrojovány útvary s Dvinami a Volchovi, S-200 nahrazuje S-400), Osy jsou standartní součástí vojskové PVO (stejně jako Strely, Ještěrky, Kuby,...), Rejsy jsou v rámci 101. a 104 letky bezpilotních průzkumných prostředků platnou součástí výzbroje 1. a 4. armády,...
Co se týče tanků, problém je přesně v tomto.Není to zas tak dávno co jsem narazil na celkem pěkné video s Abramsem zasaženým RPG-7 na irácké ulici.Ano, z tanku se lehce kouřilo, nevybuchnul a jen si tam stál...jenže tři členové posádky z něj vylezli po čtyřech a pro další dva si rovnou přijela sanita.A tohle je situace která se s pravděpodobností Šumavě vlastní bude opakovat "za každým bukem".Nezapomínejme že obranná pásma budou (tak jak bylo ostatně plánováno) pečlivě ženijně připravena a to k jejich maximálnímu využití obránci.Navíc znovu připomínám faktor počasí - terén bude hodně rozmočený a průchodnost Abramsu v takovém terénu dost dobře nepůjde srovnat s průchodností T-72...
Stran zbytku, nasazení SSSR bylo vyloučeno již v počátku protože jakákoli oficiální angažovanost zbytku VS by logicky vedla k jaderné válce zahájené NATO (tak jak bylo v její platné doktrině protože konvenční válka nebyla počítána za reálně zvládnutelnou).Proto jsem se raději přiklonil k historicky několikrát i přes "spojenectví na věky" realizované ničení Československa za tichého přikyvování našich spojenců.Ono to určitou logiku má protože v případě omezení bojů pouze na oblast pohraničí jsem přesvědčen že VS by se tak maximálně dívala (nezapomínejme že rok 1968 neproběhl takže zde nejsou sovětská vojska trvale rozmístěna).Ve chvíli kdy by první Abrams přejel Karlův most by jej nejdál u Kolína čekalo několik pluků VS.
K tebou jmenované výzbroji, mohu ti potvrdit že v 90.letech byly do výzbroje ČSLA zavedeny z tebou jmenovaného Su-27, Tu-22M3, S-300 (strategická PVOS), Buk (vojsková PVO na úrovni divize, regionální obrana v rámci domobrany), Tunguska (vojsková PVO na úrovni prapor, obrana letišť, měst a objektů strategického významu - přímá náhrada Ještěrek), Il-76 (v rámci celého jednoho dopravního pluku doplněné o letku An-225 a dvě letky An-124 - jednak pro dopravu tří mechanizovaných výsadkových pluků a druhak pro intenzivní zásobování našich jednotek na Kubě a díky OSN oku...pardon, chráněném Kongu) a z nejmenovaných třeba systémy TOR (vojsková PVO na úrovni pluk), BVPT-72, T-90, BVP-3, Praga V6S (původně Děvín), Škoda 213/223, Mi-217, Mi-224, Mi-32,Ka-50, Ka-52, Tu-160,...celý typový seznam techniky používané v ČSLA v roce 2010 mám v současnosti ke 3000 položek takže se omezím pouze na těchto několik kusů)