Tak teď jsem zvědavej, co tomu řekne sám Naram. Už tady dostal dost námětu či podnětů.
Ten odkaz co jsem dal Skelet, jsou tam i výkresy BA-64.
Já bych viděl jako nejschůdnější řešení, v případě "one man show".
Jako nějaký tank na pásech by se mi taky líbil více, ale cena, práce, využití. Je trochu někde jinde.
A nakonec bych nejvíce ocenil vyrobit českou "želvu". Celý povrch karoserie byl zaoblen, což sice zlepšilo balistickou odolnost vozidla, ale nadměrně zvýšilo jeho pořizovací cenu (jedno vozidlo stálo 627 159 Kč).
A to už tehdy, kdy byla měna tvrdá, nu nesmí se počítat vlastní práce na tom. Má to osobité originální tvary a určitě by to na přehlídkách a akcích každého zaujalo.
Leč už vidím ty výrobní problémy se zakulacováním plechů. Kopapaka sice naznačil, že by to mohlo bejt i z jinýho materiálu, možná laminátu?
Ale i tak to vyžaduje zkušenosti a nejlépe k sobě někoho sehnat, kdo dělá lodě. Patlání směsí je děsnej smrad a broušení není taky žádnej med.
A karosařina? To vyžaduje taky mistra.
Možností je pak udělat jednu raritku,
PA-II-děl.
http://ksubrt.webnode.cz/news/zapomenut ... skoda-pad/
Nebo již zmiňovaný
OA vz.30, to by byla klasika.
Ostatně pana Kocha z Rokycan už to napadlo.
http://kallich.tym.cz/6-/ceskoslovensko-oa-vz-30/
http://www.klub-vm.eu/clanky/technika/t ... z_-30.html
A pokud by sám Naram rád udělal repliku
Lt-35. Tak jsem našel něco podobného, stačí si projít stránky.
http://www.tanklt38.estranky.cz/
Někdo je neskutečně šikovnej, že si dokáže vyrobit v podstatě všechno. Znalci určitě ocení!
Pak se není problém dostat ani do novin.
Už tři roky tráví pětačtyřicetiletý Ivan Dudáš z Olomouce každou volnou chvíli v garáži u svého domu, kde z plátů plechu sestavuje repliku předválečného tanku LT-38. Plní si tak svůj dětský sen.
"Myslím, že replika je velmi autentická i co do rozměrů, rozdíl je maximálně v milimetrech. Můj tank ale bude lehčí," pokračoval.
Zatímco originál vážil deset tun, Dudášův tank bude mít čtyři tuny. "Pancíře jsou tenčí. Zvenku by to ale nemělo být poznat," doufá stavitel.
Pásy budou oříšek
Jednotlivé díly vozidla vyrábí Ivan Dudáš "na koleně", výhodou je proto jeho profese mechanika-seřizovače. "Bez znalosti železa by to nešlo," myslí si.
Chybí mu ještě kompletní pohon, motor nebo převody. "Musím dořešit také nápravy, mám problém s pogumováním kol a oříškem bude vyrobit pásy. Všechny pohyblivé věci by ale měly fungovat," uvedl Dudáš.
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-5640977 ... jede-tvrdi