Re: Letadlová loď Béarn
Napsal: 20/9/2012, 21:19
Zatím se mi nepodařilo dát všechny letouny na jeden zátah, takže tady je ochutnávka, pokračování...příště 

Jen k tehdejší debatě ohledně rychlosti startu. U Američanů opravdu musí jít o hodnotu letounů umístěných přímo na palubě...ostatně americká doktrína preferovala parkování letounů na palubě, přičemž hangáry byly určeny převážně k servisu. Vzhledem k velikosti nosičů (Lexington, Saratoga) a vysokému počtu nesených strojů to pak samozřejmě umožňovalo posílat početné vlny v rychlém sledu. Ostatní námořnictva parkovala letadla v hangárech, tj. i měla i vyšší časy. A pokud byl celý systém pomalý a nevhodně řešený, tak to dále kynulo.Scrat píše:je někde specifikováno že tento časový údaj je včetně vyvážení letounů z hangáru? Protože se mi nezdá že by dva výtahy na Saratoze dokázaly vytáhnout 40 letounů tak aby je palubní personál dokázal poslat v průběhu dvanácti minut do vzduchu, je tam příliš mnoho technických omezení. Navíc Sara měla tak rozlehlou letovou palubu že předválečných F2F a F3F by se jich tam 40 možná vešlo a zároveň by nepřekážely hromadnému startu.